ال کلاسیکوها یکی پس از دیگری از راه می‌رسند و امشب رئال مادرید و بارسا باید برای سومین بار در 12 روز اخیر، این بار در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان با یکدیگر روبه‌رو شوند. بازی اول 2 تیم در دور برگشت لالیگا بود و با توجه به برتری 8 امتیازی بارسا نتیجه آن نمی‌توانست تاثیر زیادی در رقابت قهرمانی داشته باشد.

فوتبال

این بازی اما فرصتی برای مورینیو بود تا فرمول جدیدی را برای متوقف کردن بارسا پیدا کند. سرمربی رئال در این بازی از پپه در مثلث میانی استفاده کرد و توانست شکست 5 بر صفر در بازی رفت را به تساوی یک بر یک تبدیل کند، آن هم در شرایطی که تیمش دقایق زیادی را 10 نفره بود. موفقیت این روش، مورینیو را متقاعد کرد که در فینال جام حذفی هم در خط میانی از این آرایش استفاده کند و توانست با تک گل رونالدو نخستین شکست را به‌عنوان مربی رئال به گواردیولا تحمیل کند. سناریوی این دو بازی، رئال را در موقعیت روانی بهتری نسبت به بارسا قرار داده و اگر این تیم در لیگ قهرمانان هم بتواند رقیب سنتی‌اش را ناکام کند، نشانه‌ای از انتقال قدرت در فوتبال اسپانیا در آینده نزدیک خواهد بود.

از سوی دیگر، موفقیت ترکیب جدید رئال در 2 رویارویی اخیر، گواردیولا را به فکر ایجاد تغییر تاکتیکی در تیمش انداخته است. خط دفاعی بارسا با توجه به غیبت آبیدال، میلیتو، ماکسول و آدریانو قطعا تغییر می‌کند و قرار است ماسکرانو در کنار پیکه در قلب دفاع بازی کند و پویول که آماده بازی شده در دفاع چپ به میدان برود. در خط میانی هم ممکن است غیبت احتمالی اینی یستا که به تازگی مصدوم شده گواردیولا را به استفاده از کیتا مجبور کند.

رئال هم در این بازی کاروالیو را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و مورینیو مثل فینال جام حذفی از سرخیو راموس در قلب دفاع استفاده می‌کند. دیگر غایب مهم رئال کدیرای مصدوم است و مورینیو ممکن است از لاسانا دیارا به جای او استفاده کند. در خط حمله هم یک بار دیگر مثلث اوزیل، دی ماریا و رونالدو بازی می‌کنند. دست سرمربی رئال روی نیمکت هم باز است و بازیکنانی مثل کاکا، بن زما، آدبایور و گرانرو با ورود به زمین می‌توانند جریان بازی را تغییر دهند. در نقطه مقابل گواردیولا با توجه به غیبت چند بازیکن این تیم روی نیمکت گزینه‌های زیادی ندارد.

رمز موفقیت

مورینیو که تبحر زیادی در مسابقات حذفی دارد، بارها تاکید کرده که رمز موفقیت در چنین مسابقاتی بسته نگه داشتن دروازه تیم در بازی خانگی است. او پیش از بازی مقابل تاتنهام در مرحله قبل هم گفته بود که تساوی بدون گل در خانه می‌تواند نتیجه بسیار خوبی باشد. به همین دلیل انتظار می‌رود که رئال با وجود میزبانی، خیلی ریسک نکند تا بدون گل خورده برای بازی برگشت به نیوکمپ برود.
او همچنین در بازی برگشت 2تیم در لالیگا خواسته بود تا چمن برنابئو بلندتر باشد تا بارسا نتواند بازی با پاس‌های کوتاهش را به بهترین شکل اجرا کند. با وجود این، پیکه، مدافع بارسا می‌گوید که این موضوع او را ناراحت نمی‌کند: «شاید چمن باز هم بلند باشد ولی شکایتی نداریم. طبیعی است که آنها تلاش کنند مانع پاس‌های کوتاه ما شوند و مورینیو برای این کار از هر روشی استفاده می‌کند.»

داور جدید به نفع بارسا؟

انتخاب پدرو پروئنسا برای قضاوت این بازی با اعتراض بارسا‌یی‌ها روبه‌رو شد و گواردیولا گفته بود که مورینیو از انتخاب یک داور پرتغالی خوشحال خواهد شد. این واکنش تند، یوفا را مجبور کرد در تصمیمش تجدید نظر کند و اشتارک آلمانی را برای قضاوت این بازی انتخاب کند. حالانوبت رئالی‌هاست که تصمیم یوفا را زیر سؤال ببرند و اعضای این باشگاه به کنایه می‌گویند که به اندازه بارسا در یوفا نفوذ ندارند. رسانه‌های مادریدی هم به اشتباه این داور در اعلام یک پنالتی به نفع رئال در بازی مقابل لیون پرداختند و او را ضعیف‌ترین داور بوندس لیگا نامیدند. همچنین روزنامه مارکا نوشت که این داور از طرفداران مسی است.

کد خبر 133536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز