همشهری آنلاین: مرحله‌ یک‌چهارم نهایی جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا شامگاه چهارشنبه به پایان رسید. در این مرحله شالکه، مدافع عنوان قهرمانی را حذف کرد و به نیمه‌نهایی رسید. رئال مادرید نیز به‌عنوان دومین تیم اسپانیایی صعود کرد.

raul

تیم شالکه‌ آلمان، نایب‌قهرمان فصل گذشته‌ بوندس‌لیگا که در این فصل تا هفته‌ پیش، همواره در مکان‌های دو رقمی جدول قرار داشت، موفق شد با ارائه‌ فوتبالی حساب‌شده، اینترمیلان را از گردونه‌ رقابت‌های چمپیونزلیگ اروپا حذف کند و برای نخستین بار در تاریخ باشگاه به نیمه‌نهایی این بازی‌ها برسد. شاگردان رالف رانگنیک بدین ترتیب چهارمین تیم آلمانی لقب گرفتند که خود را در نیمه‌نهایی جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا می‌بیند. پیش از این بایرن مونیخ، بایر لورکوزن و بوروسیا دورتموند این افتخار را کسب کرده بودند.

بزرگ‌ترین افتخار تاریخ شالکه قهرمانی این تیم در لیگ اروپا در سال ۱۹۹۷ بوده است که اتفاقا فینال آن جام هم برابر اینترمیلان ایتالیا برگزار شد. شالکه در آن زمان با هدایت هوب استیونس هلندی، اینتر به سکانداری روی هاجسون انگلیسی را در ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا (میلان) در ضربات پنالتی پشت سر گذاشت. این تا کنون آخرین قهرمانی یک تیم آلمانی در لیگ اروپا بوده است. این نخستین بار است که شالکه به نیمه‌نهایی جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا راه می‌یابد. این تیم با گذر از یک‌چهارم نهایی۵۰ میلیون یورو دریافت می‌کند.

به گزارش دویچه‌وله،‌ در بازی شامگاه چهارشنبه (۱۳ آوریل/ ۲۴ فروردین) که در خانه‌ شالکه برگزار شد اما آبی‌پوشان میزبان کار را در نود دقیقه‌ قانونی تمام کردند. رائول بهترین بازیکن این میدان بود که یک گل زد و پاس گل دوم را هم داد. ستاره‌ اسپانیایی شالکه بدین ترتیب و برای چندمین بار پاسخ منتقدانی را داد که در ابتدای فصل او را به تنبلی، سنگینی و تمایل به بازی دفاعی متهم می‌کردند.

رائول در ثانیه‌های پایانی نیمه‌ اول و در ادامه‌ پاس استادانه‌ هموطن خود، خوزه مانوئل خورادو گل برتری تیمش را به ثمر رساند. گل دوم شالکه را هم بندیکت هوودس، مدافع شالکه با پاس رائول زد.

اینتر که فصل گذشته با هدایت خوزه مورینیو مجموعه‌ای از جام‌های رقابت‌های باشگاهی را نصیب خود کرده و پرافتخارترین فصل تاریخ باشگاه را رقم زده بود، این بار در برابر حریف آلمانی بازی متوسطی ارائه داد. اتوئو و اشنایدر تنها بازیکنان این تیم بودند که عطش گلزنی داشتند. شاگردان لئوناردوی برزیلی بهترین موقعیت‌های خود را از دل ضربات شروع مجدد بیرون می‌آوردند و در بقیه‌ زمان‌های بازی اسیر دفاع فشرده و بازی منطقی شالکه بودند. بیم از حذف از گردونه‌ رقابت‌ها و شتاب برای جبران شکست سنگین دیدار رفت، بازی این تیم را تا حدودی خشن و همراه با عصبیت کرده بود. تک‌گل مهمان در این بازی را موتا در دقایق آغازین نیمه‌ دوم به ثمر رساند.

رویارویی با "شیاطین سرخ"

آلکس فرگوسن، سرمربی منچستر یونایتد که شاگردانش در نیمه‌نهایی برابر شالکه به میدان می‌روند، برای شناخت بیشتر حریف، بازی شالکه-اینتر را از جایگاه تماشاگران دنبال می‌کرد. در کنار او هم اتو رهاگل و همسرش نشسته بودند؛ مربی کهنسالی که تا آستانه‌ سرمربی‌گری شالکه هم پیش آمد.

فرگوسن بیستوپنجمین سال مربیگری خود در منچستر را تجربه میکند؛ شاگردانش در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر انگلستان‌اند و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم راه یافته‌اند. به گواه او و برخی از بازیکنان تیم، "شیاطین سرخ" در حال حاضر در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند. جالب این‌که بازیکنان منچستر ظاهرا شناخت دقیقی از شالکه ندارند و در روزهای آینده با استفاده از فیلم‌های بازی‌های پیشین با توانایی‌ها و ضعف‌های حریف خود آشنا خواهند شد.

در دومین دیدار از دور برگشت مرحله‌ یک‌هشتم نهایی جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا هم رئال مادرید میزبان خود تاتنهام را شکست داد و رقیب هموطن خود بارسلونا شد. تک‌گل رئال را کریستیانو رونالدو با ضربه‌ از راه دور به ثمر رساند.

رونالدو

بارسا که برای چهارمین بار پی در پی به نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ راه یافته، 7 اردیبهشت ماه مهمان رئال است. بازی برگشت دو تیم هم یک هفته پس از آن در خانه‌ بارسلونا برگزار می‌شود.

شالکه و منچستر هم 6 اردیبهشت ، نخست در گِلزن‌کیرشن آلمان و سپس در هفته بعد از آن در انگلستان با هم روبه‌رو می‌شوند.

 

کد خبر 132428
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز