همشهری‌آنلاین: فدراسیون فوتبال ترکیه تیم فنرباغچه را به اتهام دست‌داشتن در نتیجه‌سازی در دیدارهای لیگ این کشور از حضور در جام قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا ۲۰۱۲ - ۲۰۱۱ محروم کرد. مسئولان فنرباغچه گفته‌اند که به حکم یادشده اعتراض می‌کنند.

فنر باغچه

به گزارش دویچه وله قرعه‌کشی برای مرحله‌ گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل جدید شامگاه پنجشنبه (۲۵ اوت/ ۳ اردیبهشت) در مونت کارلو (موناکو) برگزار خواهد شد. کمتر از ۲۴ ساعت پیش از این مراسم اعلام شد که فنرباغچه، قهرمان لیگ برتر ترکیه، در میان تیم‌های حاضر در رقابت‌های اروپا کنار گذاشته شده است. فنرباغچه که ۱۸ بار قهرمان لیگ برتر ترکیه شده است، به اتهام شرط‌بندی و نتیجه‌سازی در دیدارهای مختلف در مظان اتهام قرار دارد.

فدراسیون فوتبال ترکیه این تصمیم را در نشست ویژه‌ی شامگاه چهارشنبه (۲۴ اوت/ ۲ شهریور) خود و در واکنش به فشار اتحادیه‌ فوتبال اروپا (یوفا) گرفت. کمیسیون تصمیم‌های اضطراری یوفا هم ساعتی پس از آن نام "ترابزون‌اسپور"، نایب‌قهرمان فوتبال ترکیه، را به جای فنرباغچه در فهرست تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا قرار داد.

مسئولان باشگاه فنرباغچه روز پنجشنبه اعلام کردند که به حکم فدراسیون فوتبال ترکیه اعتراض خواهند کرد. به گفته‌ی مقام‌های این باشگاه، حذف از جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا بیش از ۲۵ میلیون یورو زیان مالی برای فنرباغچه به همراه خواهد داشت.

کد خبر 144021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز