رویارویی بارسلونا و میلان افتتاحیه‌‌ای رویایی برای لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود.

فوتبال

جذاب‌ترین تورنمنت باشگاهی جهان از  سه‌شنبه شروع می‌شود و 2 تیمی که درمجموع 10 بار قهرمان آن شده اند، طبق قرعه در ورزشگاه نوکمپ با هم سرشاخ می‌شوند. بارسا، مدافع عنوان قهرمانی که فابرگاس و آلکسیس سانچز را به تازگی خریده، امیدوار است برای چهارمین‌بار در 7 سال اخیر بر قله فوتبال اروپا بایستد اما ضعف دفاعی این تیم در همان دومین بازی در لالیگا، گواردیولا را نگران کرده است. این تیم شنبه شب برتری 2 بر صفر برابر سوسیه داد را در 3دقیقه با تساوی عوض کرد. بوسکتس که در آن بازی نمایش ضعیفی در قلب دفاع داشت، می‌گوید:« در شروع فصل قبل هم مشکل داشتیم و به هرکولس باختیم ولی نباید نگران باشیم و باید به رفع اشکالات مان فکر کنیم.» بازگشت پویول در این بازی می‌تواند به تقویت خط دفاعی بارسا کمک کند؛ درحالی‌که سانچز مصدوم است.

میلان که فصل قبل پس از 7 سال به قهرمانی ایتالیا رسید و امیدوار است امسال در اروپا هم جزو مدعیان باشد، در گام اول به حریف بزرگی برخورد کرده است. با وجود این میلان دغدغه‌ای برای صعود از گروه Hندارد، چرا که باته بوریسف و ویکتوریا پلزن نمی‌توانند حریفان دردسرسازی برای این تیم باشند. آلگری در این بازی گاتوسو و مکسز، مدافع جدیدش را در اختیار ندارد. میلان جمعه شب در بازی افتتاحیه سری A در خانه مقابل ناپولی با تساوی 2 بر 2 متوقف شد. بازگشت زلاتان به نوکمپ از نکات جذاب این بازی است.

آرسنال در جهنم دورتموند

آرسنال که فصل جدید را با بحران‌های مختلفی آغاز کرده، وقت زیادی برای جشن گرفتن نخستین پیروزی‌اش در لیگ برتر نداشت. این تیم پس از کسب تنها یک امتیاز در 3بازی، شنبه با کمی خوش شانسی توانست سوانزی تازه وارد را با یک گل شکست دهد ولی به فاصله 4 روز امشب باید در زمین دورتموند، قهرمان آلمان به میدان برود. ونگر برای نخستین بار در این فصل کمبود بازیکن ندارد و می‌تواند روی خریدها و همه بازیکنان مهمش به‌جز ویلشر و فرمالن حساب کند.

چزنی، دروازه بان آرسنال انگیزه زیادی برای این بازی دارد. این دروازه‌بان لهستانی که مقابل منچستریونایتد 8 گل خورد، در اردوی تیم ملی مورد تمسخر 3هم تیمی‌اش که دردورتموند بازی می‌کنند قرار گرفت ولی امیدوار است با نمایشش جواب آنها را بدهد. او در مرحله حذفی لیگ قهرمانان با مهار پنالتی دی ناتاله، دروازه‌بان اودینزه نمایش درخشانی داشت.

دورتموند که فصل قبل با قهرمانی مقتدرانه‌اش همه را غافلگیر کرد، در فصل جدید شروع چندان خوبی نداشته است. زردپوشان در آخرین بازی‌شان در خانه 2 بر یک مغلوب هرتابرلین شدند و با تنها 7 امتیاز از 5بازی در رده یازدهم هستند. بازیکنان جوان دورتموند تجربه بازی در لیگ قهرمانان را ندارند و این موضوع هم ممکن است به آنها لطمه بزند ولی می‌توانند روی حمایت بیش از 60هزار هوادارشان در ورزشگاه زیگنال ایدوناپارک(وست فالن سابق)حساب کنند.

در دیگر بازی گروه F که یکی از سخت‌ترین گروه‌های تورنمنت محسوب می‌شود، مارسی میهمان المپیاکوی یونان است. تیم پرطرفدار فرانسوی در لوشامپیونا شروع فاجعه‌باری داشته و با 3 امتیاز از 5 بازی در رده هفدهم است. این بازی فرصتی برای دشان است که نخستین پیروزی فصل را تجربه کند و از بحران فاصله بگیرد.

هفتمین مربی

آندره ویاس بواس، سرمربی جدید چلسی هفتمین مربی‌ای است که از زمان ورود آبراموویچ به راس باشگاه باید برای قهرمانی در اروپا تلاش کند. 6سرمربی قبلی در قهرمانی لیگ قهرمانان ناکام بودند و حالا این ماموریت سخت به این مربی جوان سپرده شده است. او فصل قبل پورتو را به قهرمانی لیگ اروپا رساند ولی در لیگ قهرمانان که در سطح خیلی بالاتری برگزار می‌شود، امشب در گام اول با بایر لورکوزن روبه‌رو می‌شود. جان‌تری و لمپارد تنها بازماندگان تیمی هستند که در فصل 2004- 2003 به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید. لمپارد می‌گوید که ناکامی‌های اروپایی چلسی، عطش آنها برای موفقیت در این تورنمنت را بیشتر کرده است. دروگبا همچنان مصدوم است، با وجود این امشب فرناندو تورس ناآماده در ترکیب اصلی نخواهد بود.

برنامه امشب لیگ قهرمانان

گروه E: چلسی - بایر لورکوزن
خنک-والنسیا
گروه F: دورتموند - آرسنال
المپیاکو - مارسی
گروه G: پورتو - شاختار دونتسک
آپوئل - زنیت
گروه H: بارسلونا - میلان
پلزن - باته بوریسف

کد خبر 145455
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز