همشهری آنلاین: شالکه مدافع عنوان قهرمانی را درهم شکست، رئال قاطعانه بر تاتنهام پیروز شد.

Edu

سه‌شنبه شب (16 فروردین) دو دیدار در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد.

در شهر میلان ایتالیا ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا به یک خاطره برای تیم شالکه تبدیل شد. در همین ورزشگاه بود که شالکه در سال 1997 قهرمان جام یوفا شد. سه‌شنبه شب هم هوادارن این تیم در این ورزشگاه یک شب جادویی را تجربه کردند، شبی که تیم آلمانی موفق شد مدافع عنوان قهرمانی را با نتیجه 5 بر 2 شکست دهد.

در این بازی ابتدا استانکوویچ با گل دقیقه یک خود شوک بزرگی به شالکه وارد کرد، اما شانزده دقیقه بعد ماتیپ بازی را به تساوی کشاند. یک بار دیگر اینترمیلان  با گل دقیق 33 میلیتو از میهمانش پیش افتاد و شالکه توسط ادو هفت دقیقه بعد این گل را هم جبران کرد. نیمه اول با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

در نیمه دوم اما این شالکه بود که از حریف خود پیش افتاد. در دقیقه 53 رائول، ستاره اسپانیایی شالکه پاس هم‌تیمی‌اش فارفان را به گل تبدیل کرد. چهار دقیقه بعد روناچا با گلی که به تیم خودی زد اختلاف را به دو گل رساند و در ادامه هم باز ادو با گلزنی در دقیقه 75 کار قهرمان را یکسره کرد. این بازی در نهایت با همین نتیجه (5 بر 2) به اتمام رسید تا اینتر برای دیدار برگشت در آلمان هم امید چندانی به جبران این شکست تلخ و صعود به نیمه نهایی نداشته باشد.

مورینیو رونالدو را آورد و چهار بار شادی کرد

نه سال، چهار تیم، و رکورد 150 بازی بدون شکست در دیدارهای خانگی خوزه مورینیو به این زودی‌ها قابل شکستن نبود. اما شنبه شب این رکورد با باخت 1 بر 0 مقابل خیخون پایان یافت. باختی که نشان از تمرکز رئالی‌ها روی دیدار اروپایی یک چهارم نهایی مقابل تاتنهام داشت. اهمیت این بازی سبب شده بود تا مورینیو با وجود توصیه پزشک تیم از کریستیان رونالدو و مارسلو در این دیدار استفاده کند. آقای خاص قبل از بازی گفت: "این ریسک من است." او این ریسک را کرد و پس از پایان 90 دقیقه شادی را برای هوادارن کهکشانی‌ها به ارمغان آورد. این دو ستاره بازی کردند و رئال با چهار گل قاطعانه به برتری رسید.

گل‌های رئال را به ترتیب آدبایور در دقایق 5 و 57، دی‌ماریا در دقیقه 72 و کریستیان رونالدو در دقیقه 87 وارد دروازه تاتنهام کردند تا این تیم با خیالی آسوده برای انجام دیدار برگشت راهی انگلستان شود.

آدبایور

کد خبر 131579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز