هفته بیست‌ونهم لیگ برتر با ناکامی تیم‌های اصفهانی به پایان رسید تا فاصله سپاهان و ذوب آهن همچنان در عدد 5 باقی بماند.

فوتبال

سپاهان در کرمان به مصاف مس رفت و صمد مرفاوی این بازی حساس و حیثیتی را با نتیجه 3بر2 از امیر قلعه نویی برد. البته سپاهان خوش شانس بود که همشهری‌اش در اصفهان شکست ناباورانه‌ای را مقابل پرسپولیس متحمل شد و شاگردان منصور ابراهیم‌زاده با 3گل مغلوب تیم علی دایی شدند.‌بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس در حالی با قضاوت سعید مظفری‌زاده آغاز شد که تیم میزبان از همان دقایق ابتدایی روی دروازه سرخ پوشان فشار آورد. در دقیقه 2 ذوب‌آهن به یک موقعیت مناسب برای گلزنی دست یافت که ضربه کرنر محمدرضا خلعتبری از سمت راست دروازه پرسپولیس با اشتباه علیرضا حقیقی روی خروج همراه شد اما ضربه سر ایگور کاسترو از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

در دقیقه 8 هادی نوروزی از پشت محوطه جریمه ذوب آهن حرکتی را آغاز کرد و با خطای مدافع حریف متوقف شد. مازیار زارع زننده این ضربه آزاد بود اما شوت محکم و پرقدرت او با برخورد به تیر افقی دروازه شهاب گردان، به زمین بازگشت تا هر دو تیم تا دقیقه 10 یک موقعیت مسلم گلزنی را از دست داده باشند. در ادامه هم این ذوب‌آهن بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و حمله‌های پراکنده‌ای را روی دروازه پرسپولیس ترتیب دد. در دقیقه 25 و روی اشتباه مجدد حقیقی در خروج از دروازه، کاسترو پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد اما سانتر او روی دروازه با دخالت سپهر حیدری راهی به دروازه سرخ‌پوشان پیدا نکرد. ذوب آهن از برتری نسبی خود نتوانست استفاده کند و این امیرحسین فشنگچی بود که با استفاده از سانتر محمد نوری در چهارمین دقیقه از وقت‌های اضافه نیمه اول توانست دروازه حریف را باز کند.

اخراج ابراهیم زاده

در نیمه دوم ذوب‌آهن فشار خود را روی دروازه پرسپولیس بیشتر کرد اما بازی منطقی و حساب شده پرسپولیسی‌ها مانع از این شد که مهاجمان ذوب‌آهن موفق باشند. در عوض وحید هاشمیان در دقیقه 66 روی یک ضدحمله و پاس محمد نوری دومین گل پرسپولیس را ‌ به‌ثمر رساند. قبل از این صحنه بود که منصور ابراهیم‌زاده به‌دلیل اعتراض شدید به عملکرد داور مسابقه از سوی او اخراج شد و به سکوهای ورزشگاه رفت. 4 دقیقه پس از گل دوم پرسپولیس، نوری که ستاره سرخ‌پوشان در این بازی بود پس از دادن 2 پاس گل، توانست گل سوم را به‌ثمر برساند و این نتیجه تا پایان مسابقه باقی ماند.

شکست قلعه نویی مقابل مرفاوی

سپاهان روز گذشته در شرایطی مقابل مس شکست خورد که با پیروزی در این مسابقه می‌توانست فاصله امتیاز خود را در صدر جدول با بقیه مدعیان بیشتر کند. این مسابقه اما با باخت 3بر2 مردان امیر قلعه‌نویی همراه شد و سپاهان همچنان 58امتیازی باقی ماند. صمد مرفاوی پیش‌از بازی مس مقابل سپاهان گفته بود که روش رویارویی با سپاهان را می‌داند و روز گذشته در ورزشگاه شهید باهنر کرمان خیلی زود به گل رسید. در دقیقه 20 مسابقه لوسیانو ادینهو نخستین گل مسابقه را به‌ثمر رساند. مهاجم برزیلی مس با این گل در صدر جدول گلزنان 17 گله شد و البته 6دقیقه بعد توانست هجدهمین گل خود را هم بزند. در دقیقه 26 ادینهو با اشتباه هادی عقیلی توانست از خط دفاع سپاهان بگذرد و تیمش را دوباره از صدرنشین لیگ پیش بیندازد.

زیرا قبل از این گل، سپاهان در دقیقه 22 نتیجه مسابقه را مساوی کرده بود. ابراهیم ‌توره مهاجم سپاهان این گل را به‌ثمر رساند. در نیمه اول مسابقه دیگر اتفاق خاصی رخ نداد تا مردان مرفاوی با پیروزی راهی رختکن شوند. نیمه دوم مسابقه اما با حملات مس شروع شد و این تیم در دقیقه 65 به گل سوم نیز دست‌یافت. جالب اینکه ادینهو در گل سوم تیمش هم تاثیر‌گذار بود و با پاسی که به کیوان امرایی داد، زمینه‌ساز سومین گل مس شد. سپاهان بعد از این گل تلاش زیادی کرد تا جبران کند و در دقیقه 80 فاصله را به حداقل رساند. جالب اینکه زننده این گل هادی عقیلی بود؛ مدافعی که در صحنه گل دوم مس اشتباه کرد. در ادامه مسابقه اما تلاش مردان امیر قلعه‌نویی نتیجه نداد تا این تیم بدون کسب امتیاز به اصفهان بازگردد. قلعه‌نویی به‌دلیل اخراج در مسابقه قبلی دیروز از روی سکو بازی را دنبال می‌کرد.

استقلال در حسرت پیروزی

استقلال نتوانست از ناکامی تیم‌های اصفهانی استفاده کند و در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2 بر یک مغلوب تراکتورسازی شد. پس از شکست 2 تیم اصفهانی، استقلال می‌توانست با شکست تراکتورسازی اختلافش با سپاهان صدرنشین را به 3 امتیاز برساند. پس از گل زودهنگام نصرتی، سیدصالحی قبل از نیمه اول بازی را به تساوی کشاند ولی ضربه ایستگاهی دیدنی جاسم کرار در دقیقه 87 به پیروزی تیم تبریزی انجامید. در پایان هفته بیست‌ونهم، سپاهان، ذوب‌آهن و استقلال با 58، 53 و 52 امتیاز در رده اول تا سوم هستند، بدون تغییر نسبت به هفته قبل.

کد خبر 131985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز