سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

شاید ساختمان شما هم جزو از آن‌دست ساختمان‌‌هایی باشد که در و دیوار آن‌را برچسب‌های تبلیغاتی پر کرده است.

درب

بسیاری از شهروندان در ابتدا با دیدن یکی‌دو برچسب چندان به‌خود سخت نگرفته و موضوع را پیگیری نمی‌کنند اما به‌طور حتم قیافه خیلی‌ها پس از چند روز که در ساختمان‌شان با برچسب‌های تبلیغاتی شرکت‌های گوناگون کاغذدیواری شده، دیدنی است. به‌نظر می‌رسد این شرکت‌ها در کار خود اصرار خاصی دارند. کافی است که در‌های ساختمان‌تان فقط برای چند لحظه باز بماند تا دیوار راه‌پله و پشت در ورودی را هم با این برچسب‌ها پر کنند.

اینطور که آنها پیش می‌روند شاید تا چند وقت دیگر چنانچه در‌های واحد هم باز بماند نصاب این برچسب‌ها وارد منزل شود و با چسباندن چند عدد از این برچسب‌ها روی شیشه تلویزیون، یک زیرنویس تبلیغاتی و البته دائمی برای شما تدارک ببیند. به‌‌هرحال از آنجا که اغلب شهروندان از نصب این برچسب‌ها گلایه‌مند هستند بهتر است با این مسئله برخورد جدی‌تری صورت بگیرد. البته شهروندان باید در این زمینه پیش‌قدم شده و مراتب شکایت خود را بلافاصله به شماره 137‌اعلام کنند.

لبه طاقچه کوچه

بعضی‌ها‌ شعر نمی‌گویند ولی شاعرانه زندگی می‌کنند. برای نمونه لبه پنجره همسایه‌ برایشان طاقچه کوچه است. با اجازه همسایه گلدان کوچکی روی آن می‌گذارند و هر رهگذری را میهمان یک چشم‌نوازی گاه‌وبی‌گاه می‌کنند. لبه پنجره خودشان نیز پر از گلدان‌های زیباست. در هر محله‌ای چند نفری یافت می‌شوند که شاعرانه زندگی می‌کنند. در مقابل، برخی شعر هم می‌گویند اما با شعرِ زندگی سروکاری ندارند. همین دست آدم‌ها از لبه طاقچه کوچه به عنوان سطل زباله استفاده می‌کنند. گاهی هم ادعا می‌کنند که شعر‌هاشان را کسی نمی‌فهمد و کسی پیدا نمی‌شود شعر را درک کند. تفاوت زیاد است؛ تنها کاری که می‌توان کرد این است که نخست شاعرانه زندگی کرد و اگر سر سوزن ذوقی هم بود، گاهی شعر هم گفت.

خواب بعد‌از ظهر

این روز‌ها با گرم شدن هوا تعداد کودکان کار رو به فزونی گذاشته و از هر خیابان بزرگی که عبور کنید دست‌کم یکی از آنها را خواهید دید. شهروندان نیز به این موضوع حساس هستند و با گرفتن عکس‌های گوناگون و ارسال آن به دفتر روزنامه این حساسیت را نشان می‌دهند. برخی از آنها نیز برای ما می‌‌نویسند که با وجود تبلیغات گوناگون در مورد ناپسند بودن کمک به کودکان کار، باز هم برخی از این موضوع ناآگاهند. به طور حتم چنانچه کسی به کودکان کمک نقدی نکند دیگر والدین و سرپرست‌های آنها این قشر آسیب‌پذیر را راهی خیابان‌ها نمی‌کنند. شاید اگر من و شما به کودکانی که در مسیر ما قرار می‌گیرند کمک مالی نمی‌کردیم الان این کودکی که در تصویر مشاهده می‌کنید برای خواب بعد‌از ظهر در خانه بود، نه وسط خیابان. به طور حتم راه‌های معقول‌تری برای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت وجود دارد. از صندوق‌های مجاز گوناگون گرفته تا شناسایی افراد بی‌بضاعتی که در اطراف ما هم کم نیستند.

تله‌گذاری خودسرانه

به گفته شهروندان، برخی اهالی محل به محض مشاهده موش در جوی‌ها به جای تماس با سامانه 137‌به صورت خودسرانه اقدام به تله‌گذاری با سم می‌کنند. این در حالی است که سمی که برای از بین بردن موش‌ها به کار می‌رود برای انسان نیز خطرناک است و در صورت تماس افراد با آنها می‌تواند کشنده باشد. از سوی دیگر از آنجا که کودکان نیز در هر محله‌ای مشغول بازی هستند فقط کافی است توپ آنها هنگام بازی در محلی بیفتد که توسط افراد غیرمسئول سم‌گذاری شده است. به طور حتم چنین حرکات غیرمسئولانه‌ای پیامد‌های ناخوشایندی دارد. در صورت مشاهده چنین تخلف‌هایی نیز می‌توانید با شماره 137تماس بگیرید تا نسبت به ایمن سازی محل اقدام و سم‌گذاری مناسب انجام شود.

کد خبر 131529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز