یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

برای بعضی‌ها، خیابان رینگ بوکس است و راننده‌های داخل آن حریف‌هایی هستند که باید زود آنها را از میدان به‌در کرد.

 ماشین

البته برای اینکه راننده‌های دیگر همان ابتدای کار حساب کار دستشان بیاید به‌جای رَجَز خواندن و نشان‌دادن زور بازو، یکی مدام نوربالا می‌زند، دیگری دستش را می‌گذارد روی بوق و برخی نیز از دور آنقدر حرکات مارپیچ انجام می‌دهد تا اینکه همه راننده‌‌های جلویی مسیر را برای وی خالی کنند. البته برخی نیز در این رقابت تنگاتنگ به جای نان بازو، نان هیکل خودروشان را می‌خورند. تعدادی از راننده‌های کامیون و تریلی را می‌توان در این گروه جای داد. با یک درجه تخفیف، تعدادی از راننده‌های وانت‌بار‌های گوناگون نیز جزو این دسته هستند. برخی به واسطه سپر‌های تیرآهنی و محکم در خیابان هر خودروی مدل بالایی را از سر راه برمی‌دارند. با وجود این راننده‌ای خودروی تصویر فوق به این اکتفا نکرده و شاید به بهانه حفظ تعادل خودرو یک تیر‌چراغ برق هم جلوی آن گذاشته است. شاید در جاده چالوس می‌خواهد مدام روی خط ممتد سبقت بگیرد تا راننده هر خودرویی که از روبه‌رو می‌آید بی‌درنگ کنار کشیده و راه را برای وی باز کند.

شکوفه اما زشت

پینوکیو هم فهمید اگر داخل خاک سکه طلا بکارد خبری از درختی با میوه‌هایی از جنس سکه‌های طلا نیست اما برخی به محض اینکه می‌بینند یک چای کیسه‌ای به درختی آویزان است آنقدر زیر آن چای کیسه‌ای می‌ریزند که بیا و ببین. البته شاید هم این اقدام آنها برای کِشت درختِ چای‌کیسه‌ای نباشد و علت روییدن این شکوفه‌های چای کیسه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید و آنهایی که زیر درخت ریخته است و در تصویر مشخص نیست همگی باز می‌گردد به وجود یک بوفه بین‌راهی که در مسیر افرادی است که هنوز عادت زباله‌اندازی از سرشان نیفتاده است. به هر حال این شکوفه‌های زشتی که به دست ما روی شاخه‌ها آویخته می‌شوند میوه‌ و ثمری به جز ترویج رفتار غلط و نامهربانی با محیط‌زیست ندارد. بنابراین بهتر است در صورت مشاهده چنین رفتار‌هایی از کودکان و اطرافیان خود، به‌جای خندیدن به آنها، معایب رفتارشان را گوشزد کنیم.

سررسید قسط با خط میخی

گاهی معطل ماندن در برخی بانک‌ها گُلی است که به سبزه مشکلات دیگری نیز آراسته می‌شود. برای نمونه، تصویر یکی از مشکلات را مشاهده می‌کنید. برادری دارید که به قول‌معروف مو را از ماست می‌کشد و حساب‌های 10‌سال پیش و رسید‌های مالی را در بایگانی خود نگه داشته است. صبح تماس می‌گیرد و پرداخت قسط بانک را به شما واگذار می‌‌کند. با هزار مکافات صبر می‌کنید تا زمان طی شود و نوبت فرا رسد. اما وقتی رسید پرداخت قسط را دریافت می‌‌کنید با خطوط میخی روی آن مواجه می‌شوید. به نظر می‌رسد کارمند بانک متوجه این موضوع نبوده است که زیر کاربنی که روی آن مشغول نوشتن است، دفترچه قسط مشتری قرار دارد و با بی‌دقتی وی، مشتری حسابی پیش برادر حسابگرش شرمنده می‌شود.

پلاک مرگ‌آور

پلاک‌های در حال کنده شدن، پلاک‌های کج‌ومعوج، پلاک‌های پشت‌شیشه،پلاک‌های ناخوانا، پلاک کاغذی، پلاک‌های گلی، بدون‌پلاک و ... اینها نام یکسری فیلم نیستند که در نامشان کلمه پلاک به‌کار رفته است بلکه نمونه پلاک‌های برخی خودروهای در حال تردد در سطح شهر هستند. اما برای این یکی که در تصویر مشاهده می‌کنید شاید بهترین تیتر «پلاک مرگ‌آور» باشد زیرا به‌نظر می‌رسد راننده آن بیشتر قصد خودکشی داشته تا رانندگی که شماره پلاک خودرواش را درست روی شیشه و روبه‌روی خود نوشته است. چنین افرادی چنانچه برای سلامت دیگران ارزشی قائل نیستند باید کمی به جریمه‌های پلیس حساسیت نشان دهند. به‌هرحال از آنجا که این روزها پلیس با خودروهایی که پلاک‌شان وضعیت مناسبی ندارد، برخورد جدی می‌کند بهتر است پیش از دریافت برگه جریمه و ... خودمان وضعیت پلاک خودرو را پیش از حرکت بررسی کنیم.

کد خبر 131988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز