چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

پرسپولیس در دومین هفته از لیگ قهرمانان آسیا هم در حسرت پیروزی باقی ماند.

فوتبال

شاگردان علی دایی امیدوار به شکست دادن الوحده امارات در یک بازی خانگی بودند تا شکست مقابل الاتحاد عربستان را جبران کنند ولی آنها در ورزشگاه آزادی با تساوی یک - یک متوقف شدند تا از 2 بازی فقط موفق به کسب یک امتیاز شوند. حالا پرسپولیس هم مثل استقلال یک امتیازی است و برای صعود از این گروه کار سختی در پیش خواهد داشت.

بازی آرام در نیمه اول

با توجه به شرایط میزبانی، قابل پیش‌بینی بود که پرسپولیس بازی را تهاجمی آغاز کند. در این میان علی دایی در خط حمله چشم به حرکات سرعتی هادی نوروزی و غلامرضا رضایی داشت و در خط میانی هم محمد نوری امید اصلی سرمربی پرسپولیس بود. سرخ‌پوشان دقایق ابتدایی را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 15 بود که سانتر نوری با ضربه سر نوروزی همراه شد ولی دروازه بان الوحده توپ را گرفت.5 دقیقه بعد باز هم نوروزی روی اوت دستی سپهر حیدری صاحب موقعیت شد ولی ضربه آرام او باز هم در اختیار دروازه‌بان الوحده قرار گرفت.

بیشتر حرکات تهاجمی پرسپولیس از کناره‌ها بود و سرمربی الوحده هم تلاش کرد تا این شیوه حمله حریف را خنثی کند.هر چند پرسپولیس مالکیت توپ را در اختیار داشت ولی در ایجاد موقعیت گل چندان موفق نبود.در طرف مقابل الوحده هم چشم به ضد‌حملات داشت ولی نتوانست در نیمه اول فرصت ایده آلی را به دست آورد.در مجموع نیمه اول با برتری پرسپولیس از لحاظ در اختیار داشتن جریان بازی به پایان رسید ولی آنها نتوانستند از این برتری استفاده کنند و به گل برسند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم در حالی آغاز شد که پرسپولیس در همان دقایق ابتدایی گل خورد. در دقیقه 54 حسن امین با نفوذ به محوطه جریمه پرسپولیس، سامان آقازمانی را جا گذاشت و دروازه این تیم را باز کرد. الوحده می‌توانست بعد از این گل، 2 بار دیگر دروازه پرسپولیس را باز کند ولی میزبان خوش‌شانس بود. پرسپولیس در این لحظات بازی ضعیفی را به نمایش می‌گذاشت ولی برخلاف جریان بازی به گل رسید.

در دقیقه 64 پاس نوری در محوطه جریمه الوحده به بادامکی رسید و این بازیکن گل تساوی را به ثمر رساند. پرسپولیس در ادامه تلاش زیادی برای گلزنی کرد ولی در دقایق پایانی چند موقعیت خوب را از دست داد. از طرفی بازیکنان الوحده هم چند بار بی‌جهت خودشان را به زمین انداختند تا وقت را تلف کنند. این دیدار سرانجام با تساوی یک - یک به پایان رسید.

پیروزی و صدرنشینی الاتحاد

در دیگر دیدار این گروه الاتحاد، حریفی که پرسپولیس را در بازی اول شکست داده بود، برابر بنیادکار ازبکستان به برتری دست یافت.بنیادکار و الاتحاد در ورزشگاه جار ازبکستان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان، تیم میهمان توانست با تک گل اسامه در دقیقه33 دومین پیروزی خود را در گروه سوم به دست آورد.

این دو تیم تاکنون 4 بار در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم بنیادکار 2پیروزی و سهم الاتحاد یک پیروزی بوده و یک دیدار نیز به تساوی رسیده بود. این پنجمین دیدار 2تیم بود که با پیروزی الاتحاد به پایان رسید.الاتحاد با این پیروزی6 امتیازی شد تا خودش را به‌عنوان مدعی اول صعود از این گروه معرفی کند و آنها با ادامه این روند به احتمال فراوان به‌عنوان تیم اول صعود خواهند کرد.

کد خبر 130671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز