هیجان در فوتبال ایران حتی در آخرین روز سال 1389 ادامه خواهد داشت و عصریکشنبه نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا، در هفته بیست و هفتم لیگ برتر مقابل حریفان خود قرار می‌گیرند.

فوتبال

در این میان ذوب آهن و سپاهان به‌دلیل روند صعودی خود در بازی‌های آسیایی از روحیه بالایی برخوردار هستند ولی استقلال و پرسپولیس در شرایطی بحرانی رقابت‌های لیگ را ادامه خواهند داد.در هر صورت این 4 تیم در بازی‌های فردا برای ماندن در کورس قهرمانی به‌دنبال پیروزی هستند و باید دید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

ترس ذوب‌آهن

ذوب‌آهن در شرایطی مقابل شاهین بوشهر قرار خواهد گرفت که در 2بازی اخیر مقابل تراکتورسازی و راه‌آهن با تساوی متوقف شد تا 4 امتیاز حساس را از دست بدهد.این بهترین فرصت برای سپاهان بود تا فاصله امتیازهای خود را با ذوب‌آهن به عدد یک برساند، آن هم در شرایطی که یک بازی کمتر از تیم صدرنشین دارد.حالا ذوبی‌ها که 50امتیازی هستند احتمالا برای ‌ ازدست‌دادن صدرنشینی ترس دارند و اگر در ورزشگاه فولادشهر شاهین را شکست ندهند، شاید این موضوع برایشان گران تمام شود. از طرفی شاهین هم تیم دست و پا بسته‌ای برای ذوب آهن نخواهد بود و شاگردان حمید استیلی به‌دنبال جبران باخت خانگی هفته گذشته مقابل ملوان هستند. شاهین که در رده سیزدهم جدول قرار دارد، برای اینکه خطر سقوط تهدیدش نکند، باید از این بازی بیرون از خانه امتیاز بگیرد.

بازی ستاره‌ها

سپاهان، تیم دوم جدول که شروع فوق‌العاده‌ای در لیگ قهرمانان آسیا داشته است، میهمان تیم بحران زده استیل‌آذین خواهد بود. در این دیدار تقابل ستاره‌ها و بازیکنان‌گران قیمت دو تیم جذابیت‌های خاصی خواهد داشت و باید دید شاگردان امیر قلعه‌نویی مقابل تیم قعرنشین جدول چه نتیجه‌ای را رقم خواهند زد.سپاهان در هفته‌های اخیر اوج گرفته و آنها به‌دنبال شکست دادن استیل‌آذین هستند تا شاید با توقف ذوب‌آهن به صدر جدول برسند.

استیل‌آذین اما با گذشت هر بازی، بیشتر خطر سقوط را احساس می‌کند و اگر در این دیدار هم بازنده باشد در بدترین شرایط ممکن قرار خواهد گرفت. مسئولان استیل‌آذین در آستانه 8 هفته مانده به پایان لیگ برتر، محمود یاوری را به‌عنوان سرمربی انتخاب کردند تا شاید این مربی اصفهانی مانع از سقوط تیمشان شود. یاوری فردا مقابل تیم سابقش قرار خواهد گرفت و امیدوار است سپاهان مدعی جدی قهرمانی را شکست دهد.

روز سخت سرخابی‌ها

استقلال و پرسپولیس هم در آستانه دربی پایتخت باید مقابل صبای قم و ملوان قرار بگیرند و مطمئنا روز سختی خواهند داشت. از طرفی تعدادی از بازیکنان 2تیم 2اخطاره هستند و همین موضوع باعث خواهد شد تا سرخابی‌ها بازی احتیاط‌آمیزی را در دستور کار خود قرار دهند.استقلال در شرایطی در ورزشگاه آزادی مقابل صبای قم قرار می‌گیرد که در 5 بازی اخیر خود که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا انجام داده مزه برد را نچشیده است.آبی‌های تهران در 3 بازی اخیر خود در لیگ برتر فقط 3امتیاز به دست آورده‌اند و همین موضوع تا حدودی آنها را از ذوب آهن و سپاهان عقب انداخت و پرویز مظلومی در این شرایط بحرانی روز سختی مقابل صبا خواهد داشت.

در این میان استقلال از لحاظ تاکتیکی هم افت کرده و شاید این موضوع دوباره این تیم را در نتیجه‌گیری دچار مشکل کند.

استقلال به هیچ عنوان دوست ندارد بدون پیروزی در این دیدار به استقبال دربی تهران برود، این در حالی است که صبا هم در 3 هفته اخیر بدترین نتایج ممکن را گرفته و صاحب یک تساوی و 2شکست شده است. پرسپولیس هم در انزلی مقابل ملوان قرار خواهد گرفت و رویارویی با این تیم سختکوش آن هم قبل از دربی، به هیچ عنوان برای پرسپولیس خوشایند نیست.ملوان در سال‌های اخیر در انزلی مقابل پرسپولیس و استقلال نتایج خوبی گرفته است.هر چند پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مثل استقلال نتایج امیدوارکننده‌ای نگرفته ولی شاگردان دایی در هفته‌های اخیر در لیگ برتر عملکرد خوبی داشته‌اند و به‌دنبال شکست دادن ملوان هستند تا با روحیه‌ای ایده‌آل به استقبال دربی 10فروردین بروند.

برنامه بازی‌های یکشنبه 29 اسفند

استیل آذین - سپاهان ساعت15:30
ملوان - پرسپولیس ساعت15:30
ذوب آهن - شاهین ساعت16:30
استقلال - صبای قم ساعت17:40

کد خبر 130765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز