استقلال در گام دوم لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی به مصاف النصر عربستان می‌رود که پیروزی در این مسابقه می‌تواند تضمین‌کننده خروج این تیم از بحران باشد.

فوتبال

مردان پرویز مظلومی در روز اول لیگ قهرمانان در خانه نتوانستند مقابل السد قطر به نتیجه بهتر از تساوی دست یابند و شروع خوبی در این رقابت نداشتند. استقلال در هفته‌های اخیر با 3 تساوی ناامیدکننده در لیگ هم وضعیت مناسبی ندارد و محرومیت مجتبی جباری و بیژن کوشکی از همراهی تیم نیز به مشکلات استقلال قبل از مسابقه امشب اضافه کرده است.

همه این مسائل، آرامش گذشته را از استقلال گرفته است اما این تیم امشب در ورزشگاه فهد میهمان النصر عربستان است و سرمربی استقلال تاکید می‌کند: «برای برد به عربستان آمده‌ایم و هدفمان کسب 3 امتیاز است. فیلم بازی‌های النصر را دیده‌ایم. این تیم با اینکه در بازی قبل در لیگ باخته ولی تیم خوبی است. نقاط ضعف و قوت النصر را به‌خوبی می‌شناسیم و با توجه به اینکه 2 امتیاز را در بازی اول از دست دادیم، باید در این بازی جبران کنیم.»

استقلال به غیر از 2 بازیکن اخراجی و مصدومیت محسن یوسفی، تقریبا همه بازیکنان خود را در اختیار دارد. مصدومیت محمد محمدی برطرف شده و به‌نظر نمی‌رسد مصدومیت جزئی فرهاد مجیدی مانع از حضورش در این مسابقه شود. اما پرویز مظلومی بدون اشاره به بازیکن خاصی می‌گوید: «5‌بازیکن خود را به دلایل مختلف در اختیار نداریم.» اما حضور فرهاد مجیدی در خط حمله استقلال، نگرانی‌ مظلومی را بابت گلزنی تیمش تا حد زیادی کاهش داده است.

او تک گل استقلال را در مسابقه با السد به ثمر رسانده و به همین دلیل مورد توجه حریف قرار گرفته است. دراگان اسکوچیچ، سرمربی النصر در گفت‌وگوهای کوتاه با خبرنگار نزدیک به تیم از تغییراتی برای خط دفاعی تیمش برای مهار فرهاد مجیدی خبر داده است. پرویز مظلومی نیز در پاسخ به پرسش یک خبرنگار عربی مبنی بر اینکه تا به حال فکر کرده‌اید بدون مجیدی چه کار خواهید کرد، چنین پاسخ داده است: «در تیم ما بازیکن‌هایی مثل مجیدی زیاد هستند و خیلی‌ها مثل او توانستند به ما کمک کنند. ما در بازی‌های زیادی مجیدی را در اختیار نداشتیم و بدون او هم بازی کردیم.»

النصر هفته پیش در یک مسابقه حساس مقابل الهلال شکست خورد. دراگان، سرمربی کروات النصر به همین دلیل قرار است در مسابقه امشب تغییراتی در ترکیب تیمش دهد. او می‌گوید: «بیتری که همیشه یک بازیکن کلیدی برای ما بوده را برای بازی با استقلال در ترکیب نخواهم گذاشت. به جای او عبدالرحمان القحطانی را به زمین می‌فرستم چون بیتری مقابل الهلال بازی خوبی از خود نشان نداد.»

النصر از یک بازیکن آرژانتینی به نام فیگو ارا بهره می‌برد. احمد دوخی یکی از مدافعان مشهور این تیم به حساب می‌آید و این تیم بازیکن باتجربه‌ای مثل حسین عبدالغنی سلیمانی را هم در اختیار دارد. النصر با اینکه غیبت چند ساله در لیگ قهرمانان آسیا داشته اما در هفته اول این رقابت‌ها تساوی ارزشمندی را مقابل پاختاکور به دست آورد. سرمربی استقلال در این‌باره می‌گوید: «این بازی برای هر‌دو تیم بسیار حساس است؛ زیرا هر دو تیم بازی اول خود را مساوی کرد‌ه‌اند. ما در خانه این نتیجه را گرفته‌ایم و النصر خارج از خانه.»

بنابراین، النصر در نخستین مسابقه خانگی خود هرگز نمی‌خواهد بازنده باشد. سرمربی استقلال در مورد وضعیت گروه B لیگ قهرمانان معتقد است: «هر 4 تیم این گروه مدعی هستند و شانس صعود دارند. نمی‌شود پیش‌بینی کرد که کدام2 تیم صعود خواهند کرد. در بازی قبل مقابل السد به‌دلیل اینکه این تیم از پلی‌آف به این رقابت‌ها راه پیدا کرده بود فکر نمی‌کردیم که قوی باشد اما دیدیم که بسیار خوب بازی کرد.»

مظلومی با تأکید می‌گوید: «هر مربی‌ای تلاش می‌کند ضعف‌های تیمش را برطرف کند و ما هم‌چنین قصدی داریم.» به غیر از مسابقه النصر و استقلال، امروز از گروهB، السد میزبان پاختاکور است.

کد خبر 130488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز