رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیگیری خواهد شد و نماینده‌های ایران در این جام مقابل حریفان خود قرار خواهند گرفت.

فوتبال

روز اول این مسابقات نتایج متفاوتی را برای تیم‌های ایرانی به همراه داشت و بهترین نتیجه پیروزی سپاهان مقابل الهلال آن هم در عربستان بود. ذوب‌آهن هم به زحمت الامارات حریف نه چندان مطرح خود را شکست داد ولی پرسپولیس و استقلال نتایج ضعیفی گرفتند.سرخ‌های تهران در عربستان با انجام یک بازی ضعیف به الاتحاد عربستان باختند و بازی ضعیف وتساوی استقلال مقابل السد قطر در ورزشگاه آزادی هم قابل توجیه نبود.حالا نماینده‌های ایران امیدوارند که در روز دوم این مسابقات همه چیز طبق خواسته آنها پیش برود.

تلاش برای صعود

سپاهان از شروع لیگ قهرمانان آسیا تا به حال فقط یک بار از مرحله گروهی صعود کرده و آن هم 3 سال پیش بود که این تیم تا مرحله فینال پیش رفت و مغلوب اوراوا ردز ژاپن شد. زردپوشان اصفهانی این بار برای صعود تلاش می‌کنند تا شاید باز هم به مراحل پایانی برسند. در این میان امیر قلعه نویی هم در تلاش است تا ناکامی 2 فصل اخیر خود در بازی‌های آسیایی را جبران کرده و از این گروه صعود کند. آنها در هفته اول بهترین نتیجه را در بین تیم‌های ایرانی گرفتند و شکست دادن الهلال در عربستان کار آسانی نبود. سپاهان روز سه‌شنبه در ورزشگاه فولادشهر به مصاف الجزیره یکی از تیم‌های سرشناس فوتبال امارات قرار‌خواهد ‌رفت و پیروزی در این دیدار شانس صعود این تیم را بیشتر خواهد کرد. در آستانه این بازی، تنها نگرانی سپاهان مصدومیت هادی عقیلی است و شاید او این بازی را از دست بدهد. در ضمن محرم نویدکیا هم کماکان در ترکیب سپاهان غایب خواهد بود.

تکرار موفقیت

ذوب آهن فصل گذشته با شایستگی به فینال آسیا رسید ولی در رسیدن به قهرمانی ناکام ماند.آنها امسال هم به‌دنبال موفقیت سال گذشته هستند و منصور ابراهیم‌زاده قبل از شروع این مسابقات در مصاحبه‌ای گفت:«فصل گذشته قهرمان نشدیم، بنابراین هدف ما در این فصل رسیدن به فینال است با این تفاوت که می‌خواهیم از اشتباهات گذشته درس بگیریم و قهرمان شویم.» صدرنشین فعلی لیگ برتر ایران در 2 بازی اخیر خود مقابل راه‌آهن و تراکتور سازی متوقف شد تا کمی دچار استرس شود. آنها روز چهارشنبه باید در عربستان به مصاف الشباب بروند و شکست در این دیدار شاید ذوب آهن را در بحرانی جدید قرار دهد. البته آنها از بازی اول 3 امتیاز گرفتند و حداقل در آسیا آرامش دارند. حتی تساوی مقابل الشباب هم نمی‌تواند نتیجه بدی برای ذوبی‌ها باشد.

شب سخت استقلال

استقلال مقابل السد قطر یک بازی انتقاد آمیز را به نمایش گذاشت که حاصل آن از دست دادن 2 امتیاز حساس در ورزشگاه آزادی بود.تیم پرویز مظلومی در رقابت‌های لیگ برتر هم امتیازهای حساسی را در این چند هفته از دست داده و خیلی‌ها معتقدند استقلال از لحاظ تاکتیکی افت کرده است.در این میان حاشیه‌های مربوط به اخراج مجتبی جباری و بیژن کوشکی هم آرامش را از اردوی آبی‌ها گرفت و به‌نظر می‌رسد استقلالی‌ها سه‌شنبه شب سختی را مقابل النصر عربستان در پیش داشته باشند. اگر استقلال در عربستان مغلوب شود، شرایط سختی‌پیدا خواهد کرد ولی آبی‌های تهران امیدوارند با پیروزی مقابل النصر بحران چند هفته اخیر را به فراموشی بسپارند.

در فکر جبران

پرسپولیس در 7 بازی اخیر خود در لیگ برتر صاحب 5 برد و 2 تساوی شده که این کارنامه قابل‌قبولی برای سرخ‌پوشان تهرانی است. آنها در بازی‌های داخلی روندی صعودی را طی کردند ولی در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاتحاد با 3 گل مغلوب شدند. تیم دایی در آن بازی نمایش خوبی نداشت و حالا روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی باید مقابل الوحده امارات مسن‌ترین تیم لیگ قهرمانان قرار بگیرد. پرسپولیس هم وضعیتی مشابه با استقلال دارد و لیگ قهرمانان را خوب شروع نکرده است، اگر آنها مقابل الوحده هم امتیاز از دست بدهند برای صعود کار سختی خواهند داشت. ‌

کد خبر 130400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز