عبدالحسین برونسی مشاغل متفاوت را آزمود و سرانجام بنایی را برگزید تا با بازوی خود رزق حلال به خانه ببرد . با ارشادات مقام معظم رهبری با مسائل سیاسی آشنا شد و پا در رکاب مبارزه با رژیم پهلوی گذاشت.

sacred defence

مأمورین ساواک زیر شکنجه دندان‌هایش ‌را شکستند. انقلاب که پیروز شد جزو نخستین افراد اعزامی به کردستان بود. عرصه‌های نبرد حق علیه باطل، بستر مناسبی بود که استعداد بالقوه او به فعل درآید و به فرماندهی تیپ هجدهم جوادالائمه برسد . در این سال‌ها رشادت و ایثارگری او زبانزد خاص و عام بود تا آنجا که دشمن چنان هراسی از برونسی داشت که برای سرش جایزه تعیین کرد. سردار شهید عبدالحسین برونسی سرانجام در عملیات بدر، پس از رشادت بسیار در چهار راه خندق در 25 اسفند سال 1363 به شهادت رسید.

جنایت تاسوکی

در 25 اسفند سال 1384 توسط گروه تروریستی ریگی در جاده زاهدان - زابل در فاصله نزدیک به ۱۰ کیلومتری پاسگاه تاسوکی، جنایتی هولناک شکل گرفت . این گروه تروریستی با لباس مأموران انتظامی و نظامی در منطقه تاسوکی، ایستگاه ایست و بازرسی ایجاد کردند و با متوقف‌ساختن خودروهای مسئولان محلی و مردم عادی، سرنشینان آنها را پیاده کردند و شماری را در همان منطقه، به گلوله بسته و شماری را نیز به گروگان گرفتند. بیشتر قربانیان افراد معمولی بودند که برای تعطیلات آخر هفته و ایام عید در حال مسافرت بودند. در این حمله تعدادی از نوجوانان دانش‌آموز ۱۳ و ۱۴ ساله نیز به شهادت رسیدند .

کشتار ارتش آمریکا در ویتنام

در 16 مارس 1968 میلادی حدود 500 شهروند غیرنظامی جمهوری ویتنام جنوبی توسط سربازان ارتش آمریکا به قتل رسیدند. اکثر قربانیان زن و کودک بودند. قبل از قتل، برخی از قربانیان مورد تجاوز ، شکنجه و قطع اعضا قرار گرفته بودند. برخی از اجساد نیز در جریان کشتار توسط سربازان قطعه‌قطعه شده بودند. یک سرباز آمریکایی گفت : همه داشتیم تفریح می‌کردیم. فضا مثل سالن تیراندازی بود... او با ۴۵‌میلی‌متری به نوزاد شلیک کرد و نخورد. ما خندیدیم. او 3 فوت جلوتر رفت و دوباره گلوله نخورد. ما خندیدیم. بعد قشنگ رفت بالای سرش و تمامش کرد. پس از افشای کشتارتوسط رسانه ها ، دادگاه‌های نظامی برای محاکمه سربازان مقصر در کشتار برگزار شد. تمام کسانی که در این ماجرا متهم شده بودند، به این استدلال که به آنان دستور انجام آن کارها داده شده بود، تبرئه شدند .

تصرف جزیره ایوجیما

پس از 27 روز جنگ خونین و تن به‌تن میان سربازان ژاپنی و تفنگداران دریایی آمریکا، سرانجام جزیره سنگلاخی و کوهستانی ایوجیما در 16 مارس سال 1945میلادی به تصرف آمریکایی‌ها درآمد. جنگ ایوجیما- که جزیره ‌ای در 600 مایلی جزایر ژاپن است- از روز 19 فوریه 1945 میلادی با پیاده شدن نیروهای آمریکایی در ساحل جزیره آغاز شده بود.

راشل کوری زیر تیغه بولدوزر

در روز یکشنبه 16مارس 2003 راشل کوری، دختر آمریکایی 23ساله، به همراه 8 نفر از دوستانش از اعضای جنبش جهانی همبستگی با ملت فلسطین، سعی داشتند از اقدام یک دستگاه بولدوزر نظامی رژیم صهیونیستی، در ویران‌کردن خانه یک فلسطینی، جلوگیری کنند. راشل در برابر بولدوزر می‌ایستد و از راننده می‌خواهد که آن را متوقف سازد. او با بلندگوی خود با راننده بولدوزر صحبت می‌کند. بقیه دوستانش نیز با فریاد از راننده بولدوزر می‌خواهند که توقف کند اما بولدوزر بدن راشل را به زیر می‌کشد، تیغه بولدوزر او را در خاک دفن می‌کند. بولدوزر بیل فولادی‌‌اش را کاملا پایین می‌آورد و به سمت عقب حرکت می‌کند تا خوب مطمئن شود که بدن راشل را درهم شکسته است . مرگ دلخراش راشل کوری، تنها 2روز در برخی رسانه‌ها منعکس شد. غیراز روزنامه‌های ایالت واشنگتن، عملا هیچ رسانه دیگری در پیگیری این جنایت مخوف گزارشی منتشر نکرد.

کد خبر 130503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز