همشهری آنلاین: رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام تمهیدات پلیس پایتخت در مراسم چهارشنبه آخرسال و ایام عید نوروز، از کشف200 عدد نارجک دستی و دستگیری 119 نفر که در امر تهیه و توزیع و استفاده از موادمحترقه غیراستاندارد فعال بودند، توسط ماموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ خبرداد.

خانچلری رئیس پلیس پیشگیری

 به گزارش ایسنا، سرهنگ محسن خانچرلی دوشنبه (23 اسفند)درباره تمهیدات پلیس در چهارشنبه آخر سال و ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: با توجه به شناسایی صورت گرفته در 111 نقطه تهران در مراکز تجاری، ماموران پلیس در قالب پاس‌های پیاده، گشت‌های موتوری و خودرویی حضور خواهند داشت تا امنیت برای شهروندان برقرار شود و مردم با آرامش خاطر به خریدهای خود بپردازند.

 وی ادامه داد: امنیت لازم برای مجتمع‌های تجاری برقرار شده است و تشدید حفاظت بانک‌ها و آموزش لازم به کارکنان بانک درباره کنترل دوربین‌ها، استفاده از آژیر و غیره انجام شده تا اگر اتفاقی در بانک افتاد، تصویر فرد سارق وجود داشته باشد.

 خانچرلی یادآور شد: وجود دوربین در مراکز تجاری کمک شایانی به پلیس در رابطه با کشف جرایم در سال 89 کرده است.

 وی با بیان اینکه سرکشی‌های مستمر به طلافروشی‌ها یکی از اقداماتی است که از سوی پلیس پیشگیری صورت گرفته است،‌ افزود: روسای کلانتری‌ها را ملزم کرده‌ایم که بطور مستمر در طول 12 ساعت خدمتی که در روز دارند به طلافروشی‌ها سرکشی کرده و در صورت مشاهده موضوع مشکوک با آن برخورد کنند.

 رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در ادامه افزود: در تعطیلات نوروز ضمن آن که پرسنل پلیس از مرخصی و تعطیلات عید استفاده خواهند کرد، با تزریق نیروهای کمکی در این ایام، امنیت لازم در سطح شهر برقرار خواهد شد.

  ایستگاه‌های پلیس در طول ایام عید فعال‌تر خواهند بود

 وی با بیان اینکه تهران مانند سایر استان‌های کشور، شهر مهمان‌پذیری نیست افزود: با توجه به سفر همشهریان در ایام نوروز لازم است، ضریب امنیتی در این ایام افزایش یابد، تا زمانی که شهروندان به شهر باز می‌گردند مشکلی برایشان ایجاد نشود.

 خانچرلی ادامه داد: ایستگاه‌های پلیس در طول ایام عید فعال‌تر خواهند بود و تعداد نیروهای این ایستگاهها افزایش می‌یابد.

 وی اضافه کرد: اقدامات پلیس به صورت محله محور انجام خواهد شد و استقرار نیرو در محله‌هایی که جرم‌خیز هستند، بیشتر خواهد بود.

 پلیس در 13 فروردین ماه آماده‌باش است

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه در پایان تعطیلات بیشترین ماموریت پلیس در روز 13 فروردین است، افزود: پلیس در این روز آماده‌باش کامل خواهد بود تا تسهیلات خوبی به مردم داده شود و امنیت کامل در بوستان‌ها و پارک‌ها وجود داشته باشد.

 وی درباره اسباب‌کشی در ایام تعطیلات نورز هم گفت: به کلیه کلانتری‌ها ابلاغ شده است تا مجوز برای انتقال وسایل از نقطه‌ای به نقطه دیگر به متقاضیان داده شود و از شهروندان تقاضا می‌کنیم، در رابطه با این موضوع به کلانتری مراجعه کرده و مجوز مورد نیاز را بگیرند.

 دستگیری 119 نفر و کشف بیش از 390 هزار عدد انواع موادمنفجره و ترقه در پایتخت

خانچرلی ادامه داد: در بحث چهارشنبه سوری در حوزه اجتماعی با هماهنگی‌های صورت گرفته و نشست‌ با آموزش و پرورش و سایر بیمه‌های خدماتی اقدامات لازم انجام شده و بروشور و بنرهای ویژه‌ در سطح شهر برای آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها انجام شده است.

 رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در بخش انتظامی کنترل مواداولیه محترقه از دو ماه پیش آغاز شده است و مکان‌هایی که احتمال می‌دادیم اقدام به تهیه و توزیع مواداولیه موادمحترقه کنند، با توجه به سوابق سال‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفت و انبارهایی که احتمال داشت در این رابطه مواد اولیه را در اختیار مردم بگذارند، توقیف شد.

 وی استقرار ایست و بازرسی در مبادی ورودی و خروجی شهر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در رابطه با کنترل موادمحترقه اعلام کرد و افزود: پلیس در این راستا کشفیات و دستگیری‌های خوبی را داشته است.

 خانچرلی افزود: پلیس پیشگیری در این مدت 119 نفر را که در امر تهیه و توزیع و استفاده از موادمحترقه غیراستاندارد فعال بودند، دستگیر کرده است.

 وی ادامه داد: در این مدت بیش از 395 هزار عدد از انواع موادمنفجره و ترقه کشف شد، این در حالی است که 200 عدد نارنجک دستی نیز توسط ماموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ کشف شده است.

 رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطر نشان کرد: در این مدت بیش از یک تن مواداولیه که آماده برای فروش و استفاده بودند و بیش از 16 هزار عدد سایر موادمحترقه نیز توسط پلیس پیشگیری کشف و ضبط شده است.

 افرادی که به هشدارهای پلیس توجه نکنند، دستگیر خواهند شد

 وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با مقام قضایی صورت گرفته است، پلیس با افرادی که به هشدارهای پلیس توجه نکنند و اقدامات آنان موجب سلب آرامش مردم شود، برخورد خواهد کرد، همچنین پلیس پیگیری‌های جدی را در ارتباط با شکایت‌های خصوصی مردم خواهد داشت و افرادی که در ملاعام اقدام به چنین کاری کنند، دستگیر و به مقامات قضایی معرفی خواهند شد.

 به گفته خانچرلی وسیله نقلیه افراد دستگیر شده تا آخر تعطیلات مهمان پارکینگ‌ها و این افراد نیز مهمان پلیس خواهند بود.

 وی با بیان اینکه برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال باید به صورت محله‌ای و در داخل کوچه‌ها صورت گیرد، افزود: این مراسم در زیر خطوط قرمز تعیین شده برگزار شود و افراد در کنار خانواده‌های خود باشند و وارد معابر اصلی نشوند، ترافیک ایجاد نکنند و آسیبی به مردم و بیت‌المال نرسانند.

 به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تاکنون مناطقی برای اجرای این مراسم در پایتخت مشخص نشده است.

  افزایش موتورسواران پلیس 110 در سال 90

 خانچرلی در ادامه به عملکرد پلیس 110 در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری دو میلیون و 376 هزار تماس با پلیس 110 گرفته شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته 5/11 درصد افزایش را نشان می‌دهد ، به طوری که در سال 88 دو میلیون و 105 تماس با پلیس 110 گرفته شده بود.

وی افزود: افزایش گشت‌ پلیس در سطح شهر برای حضور به موقع در صحنه‌ها با توجه به ترافیک تهران از جمله اقداماتی بود که مد نظر قرار گرفت و از پلیس‌های موتورسوار 110 استفاده شد.

 خانچرلی با بیان اینکه زمان حضور پلیس در سال گذشته، حدود 12دقیقه ثانیه بوده است، افزود: امسال زمان حضور پلیس در صحنه نسبت به سال 88 ، 51/5 درصد کاهش داشته است و این زمان در سال جاری به هفت دقیقه و 26 ثانیه رسید.

 رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: به دنبال آن هستیم که در سال 90 زمان حضور پلیس را در محل حادثه به پنج دقیقه برسانیم.

 وی با بیان اینکه تعداد موتورسواران پلیس 110 در سال 90 افزایش خواهد یافت، افزود: روزانه بیش از 100 تا 105 ماموریت تصنعی از سوی پلیس اعلام می‌شود تا مشخص شود که ماموران پلیس در چه مدت زمانی در صحنه‌ها حضور می‌یابند.

 تشکیل 485 هزار پرونده در کلانتری‌های تهران در 11ماهه سالجاری

 خانچرلی گفت: در 11 ماهه سال جاری 485 هزار پرونده‌ در کلانتری‌های تهران تشکیل شد که بیش از 230 هزار اوراق قضایی به شهروندان ابلاغ و 120 هزار احکام قضایی هم به مرحله اجرا گذاشته شد که تعداد پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 وی افزود: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده 41 هزار و 800 پرونده‌ به دوایر مشاوره ارجاع داده شد و از این تعداد 29 هزار پرونده‌ به مصالحه انجامید.

 به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ بیشترین پرونده‌هایی که در کلانتری ها به مصالحه کشیده شده است، مربوط به اختلافات خانوادگی و نزاع بوده است.

 وی درباره وضعیت کلانتری‌های پایتخت هم گفت: یک نهضت عمرانی در کلانتری‌های سطح تهران آغاز شده و تمام کلانتری‌هایی که دارای قدمت بالایی هستند مورد شناسایی قرار گرفته‌اند که با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی، فاز اول بازسازی، مرمت و نوسازی 30 کلانتری آغاز شده است.

 خانچرلی با بیان اینکه تجهیز و تقویت ایستگاه‌های پلیس در سطح شهر از جمله مصوباتی است که پلیس در دستور کار دارد، افزود: حداکثر در اوایل سال آینده تمام ایستگاه‌های پلیس در تهران تقویت خواهند شد.

 وی ادامه داد: رویکرد پلیس تهران یک رویکرد محله محور است و نشست با شورای عالی استان تهران در سال 90 هم ادامه خواهد داشت تا مشکلات محلات مورد بررسی قرار گیرد و برای پیشگیری آن اقدام شود.

 رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ به برگزاری نشست‌هایی با آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز در سال 90 ادامه می‌یابد و همچنین در سال آینده طرح محله محور به صورت روزانه در تهران انجام خواهد شد.

وی به راه‌اندازی مجتمع‌های انتظامی در تهران اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مجتمع‌های انتظامی در دستور کار پلیس قرار دارد که بر اساس آن سرکلانتری‌ها، پایگاه‌های تخصصی در کنار هم قرار می‌گیرند.

 خانچرلی درباره نصب دوربین در مناطق جرم خیز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 400 نقطه در این رابطه در تهران شناسایی شده که در حال حاضر تعدادی از این مناطق به دوربین مجهز شده‌اند.

کد خبر 130461
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز