همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از نصب دوربین در مسیر اصفهان - شیراز در آستانه نورزو خبر داد و تصریح کرد: استفاده از سیستم‌های هوشمند در جهت کاهش ضریب تخلفات رانندگی بسیار موثر است

پلیس راهور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار «اسکندر مومنی» درحاشیه ششمین همایش سراسری مدیران پلیس ترافیک کشور، خطاب به هموطنان گفت: از مردم عزیز می‌خواهیم تا با آرامش به سفر بروند و رانندگی کنند تا در صورت تخلف و برخورد قانونی با آنان، از پلیس دلگیر نشوند.

وی اعلام کرد: در صورتیکه خودرویی مرتکب دو تخلف حادثه ساز شود، به مدت 3 روز در ایام نوروز توقیف خواهد شد.

به گفته این مقام ارشد در پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، پلیس تمامی توان و تلاش خود را در جهت داشتن سفری بدون حادثه و با آرامش برای هموطنان، گذاشته است به همین منظور تمامی نیروهای راهنمایی و رانندگی ناجا در تعطیلات نوروز در ماموریت به سر می‌برند.

سردار مومنی، تصریح کرد: بیش از 70 درصد حوادث، ناشی از تخلفات حادثه ساز، همانند: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی و عدم استفاده از کمربند ایمنی، می‌باشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر استفاده بیشتر پلیس از دوربین الکترونیکی و کاهش حضور فیزیکی ماموران پلیس در سطح جاده‌ها، اظهار داشت: ما از چند سال اخیر، استفاده از سیستم‌های هوشمند را آغاز کرده‌ایم، و سال گذشته نیز مسیر تهران - مشهد مجهز به دوربین شد و امسال نیز نصب دوربین در مسیر اصفهان - شیراز در آستانه نوروز، افتتاح خواهد شد.

به گفته مومنی، نصب دوربین‌ها منجر می‌شود تا در تمامی مسیر، کلیه ترددها در 24 ساعت کنترل و ثبت تخلف شود و سپس به صورت زنده در اجراییات پلیس ثبت شود که در کاهش تخلفات و سوانح، بسیار موثر است.

وی افزود: علاوه براین، نصب دوربین درجاده فیروزکوه و هراز را آغاز کردیم و اتوبان رشت و خرم آباد به اندیمشک نیز از برنامه‌های آتی ما برای نصب دوربین است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، در خصوص استفاده از پلیس مخفی در ایام نوروز گفت: ما پلیس مخفی نداریم بلکه پلیس غیرمحسوس و بازرسان نامحسوس داریم که متشکل از کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی و دستگاه‌های مرتبط دیگر است که با ما به صورت افتخاری، همکاری می‌کنند.

وی افزود: استفاده از ماموران به صورت نامحسوس در جاده‌ها در جهت ایجاد سفری با آرامش و امنیت برای مردم در ایام نوروز است که البته شرط اصلی آن، مشارکت همه مردم است که همیشه نیز شاهد آن بودیم.

سردار مومنی، در خصوص اینکه هموطنان در صورت مشاهده برخورد بد ماموران راهنمایی و رانندگی، باید با چه شماره‌ای تماس گرفته و طرح شکایت کنند، اظهار داشت: البته این روند در دو سال اخیر بسیار کاهش یافته است و در سال گذشته نیز برای اولین بار برای کلیه افسران ودرجه داران راهنمایی و رانندگی سراسر کشور دوره آموزشی برگزار و در آنجا اعلام کردیم که اعمال قانون و اقتدار منافاتی با ادب ندارد و همیشه باید کرامت شهروندان رعایت شود.

وی ادامه داد: اما شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی ماموران پلیس می‌توانند با شماره 197 دفتر نظارت همگانی نیروی انتظامی، تماس بگیرند.

کد خبر 130074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز