پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

نفیسه مجیدی‌زاده 1- صدای زنگ پیامک...

 new message 1 

بی‌حوصله باز می‌کنی. عجب، پیام‌های تبلیغاتی شب عید نیست! از یک دوست قدیمی رسیده است:

 «عید واقعی از آن کسی است که آخر سالش را جشن بگیرد نه اول سال.»

  • 2- بعضی‌ها عجله دارند. زودتر از حاجی‌فیروز، زودتر از دهل زنان کوچه و خیابان، زودتر از خریدهای شب عید و حتی زودتر از اسفند آغاز می‌کنند. اگر عمو نوروز مثل آنها بود و این‌قدر عجله داشت، حتماً تا الان ننه سرما را دیده بود!
  • 3- « نوروز بر شما مبارک! به دلیل نبود چرت و پرت از هم اکنون سال نو را به شما تبریک می‌گوییم. از طرف انجمن اس ام اس بازها.»

این دومین پیام پیش از پیام نوروز بود که رسید و بعد از آن جدی‌تر به تهیه یک اس ام اس خوب برای عید نوروز فکر کردی.

4- به کتاب‌های شعر سرمی‌زنی، به دفترچه‌های قدیمی. اما هنوز اس‌ام‌اس مناسبی پیدا نکرده‌ای.

5- «ای بابا انگار در عهد دقیانوس زندگی می‌کنی که تو کتاب  دنبال متن می‌گردی.»

این را دوستت می‌گوید.

6- در مترو تقویم‌هایی می‌فروشند که یا فال حافظ دارد و یا اس‌ام‌اس و تو می‌بینی که چه‌قدر تعداد کسانی که تقویم اس‌ام‌اسی می‌خرند زیاد است.

7- « اس‌ام‌اس نوروز/ اس‌ام‌اس فروردین/ اس‌ام‌اس چهارشنبه سوری و ....»

نه، این‌جا حراجی نیست. بازار نیست. اینها سایت‌ها و وبلاگ‌هایی هستند که تو در اینترنت با آنها روبه‌رو می‌شوی و این‌طوری چه‌قدر کارها راحت می‌شود...

8- خیلی ها چرت و پرت می‌فرستند اما تو دوست داری بگردی و یک متن مناسب انتخاب کنی. اس ام اس باز نیستی، اما بالاخره کسانی هستند که عید نوروز را فقط با اس ام اس بهشان تبریک می‌گویی.

راستی قبل از این‌که پیامک وارد زندگی ما شود، به این دوستان اس‌ام‌اسی چه‌طور تبریک می‌گفتیم؟حتماً کارت پستال به هم می‌دادیم یا تلفنی تبریک می‌گفتیم. شاید هم هیچ‌کدام. پس اس‌ام‌اس چیز بدی نیست!

9- « می‌دونم اگه بگم سال نو مبارک حالت از این جمله کلیشه‌ای به هم می‌خوره.  پس سال نو مبارک.»

این اس‌ام‌اس مال سال‌های قبل بود. کمی قدیمی است. باید ببینی اس‌ام‌اس‌های امسال چیست و بعد یکی از آنها را انتخاب کنی.

10- نیمه شب است.صدای زنگ موبایل:

 new message 1 

خواب آلود باز می‌کنی: «یادت باشه من اولین کسی بودم که سال نو رو بهت تبریک گفتم.»

بعضی‌ها شیفته کارهای تکراری‌اند. این دوست من هم همین‌طور.

11- تحقیقات نشان می‌دهد نوجوانانی که در زمان خواب خود نمی‌توانند لپ‌تاپ یا تلفن همراه خود را کنار بگذارند بیش‌ از دیگران به ناامیدی و افسردگی دچار می‌شوند و حتی ممکن است دچار مشکلات یادگیری شوند.

محققان امریکایی اعلام کرده‌اند بر خلاف تماشای تلویزیون فرستادن پیام کوتاه و ای‌میل، فعالیت مغزی بیشتری می‌طلبد. این در حالی است که در اواخر شب مغز باید به‌طور کامل استراحت کند و فعالیت‌های فکری می‌تواند اثرات مخربی روی آن داشته باشد.

محققان یک مرکز خواب در امریکا به نام  JKF با تحقیق روی ۴۰ نفر بین ۸ تا ۲۲ سال به این نتایج دست یافتند: 

به طور متوسط افرادی که در این تحقیقات بودند هر روز نزدیک به ۳۳ و نیم  پیام کوتاه یا ای‌میل در هنگام شب می‌فرستادند. این پیام‌های کوتاه بین ۱۰ دقیقه بعد از رفتن به رختخواب تا ۴ ساعت بعد از آن فرستاده می‌شد. پسرها معمولاً تمایل داشتند در هنگام شب به اینترنت‌گردی و بازی‌های کامپیوتری بپردازند، در حالی که دختران بیشتر به فرستادن اس‌ام‌اس یا صحبت کردن با دوستانشان تمایل داشتند.

بر اساس این تحقیق، به طور متوسط آمدن پیام کوتاه حداقل یک بار باعث بیدار شدن افراد می‌شد و نزدیک به ۷۷ درصد از افراد نیز اعلام کردند برای خوابیدن مشکل داشتند.

به گزارش این مؤسسه، فعالیت مغزی شدید در ساعت خواب باعث بی‌خوابی و حتی دردهای موضعی مانند سر‌درد می‌شود. همچنین هنگام استفاده از لپ‌تاپ یا موبایل در شب، نوجوانان ممکن است در وضعیت بدنی درستی قرار نگرفته باشند و به این ترتیب دچار کمر درد یا سردرد شوند.

12- یک بیت از حافظ انتخاب می‌کنی. همین خوب است: «نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی/ که بسی گل بدمد باز و تو درگِل باشی...»

کارتو نیمه می‌مانَد. صدای زنگ موبایل:

 new message 1 

 از طرف همان دوستی است که داشتی برایش اس‌ام‌اس می‌فرستادی.

نوشته است: «تو عید میوه‌ها گرون می‌شه، قدر خودتو بدون گلابی!»

کد خبر 130085
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز