گروه حوادث: حاضران درگیری مرگبار اختر آباد کرج که در جریان آن دختر 17 ساله‌ای، پسر جوانی را با 2 ضربه چاقو به قتل رسانده بود، در سومین جلسه محاکمه دختر جوان، اعتراف کردند قصد داشته اند با انتقال این دختر و خواهرزاده اش به باغی آنها را مورد آزار و اذیت قرار دهند که وی با چاقو به آنها حمله ور شده است.

بنا به این گزارش، این دختر جوان به نام «نازنین» متهم است که  نهم اسفند ماه 83 ، پس از آن‌که به همراه خواهر زاده‌اش سوار بر ترک موتور دو جوان آشنا به اخترآباد کرج رفته است، مرد جوانی را با ضربات چاقو از پای درآورده است.

نازنین در جلسات بازجویی در دادسرای جنایی کرج با اعتراف به جنایت مدعی شد جوان مقتول و چند جوان هم محله ایش، قصد داشته‌اند با تهدید، وی و برادر زاده‌اش را به باغی در آن نزدیکی کشانده و  مورد آزار قرار دهند که وی با انگیزه دفاع از خود  با چاقو به مقتول ضربه زده است.

با این اعترافات، پرونده دختر جوان برای صدور رای نهایی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد اما در حالیکه نخستین دادگاه برای متهم حکم قصاص صادر کرده بود این حکم از سوی قضات دیوانعالی کشور نقض شد و پرونده به شعبه 74 فرستاده شد و وی بار دیگر در آنجا محاکمه شد.

روز چهارشنبه در دومین جلسه محاکمه این متهم ، ۵ قاضى شعبه 74 دادگاه کیفری استان با احضار مطلعان حادثه به بررسی دوباره این پرونده دست زدند.

در این جلسه، پس از بیان کیفرخواست از سوی قاضی رضوانفر به عنوان نماینده دادستان و درخواست مجازات قانونی ،یکی از مطلعین درباره روز حادثه گفت: من و یکی از دوستانم به نام سلمان سوار بر موتور در حال رفتن به پمپ بنزینی بودیم که نازنین و خواهر زاده اش را ترک موتور دو مرد جوان دیدیم، با دیدن این صحنه،من پیاده شدم تا با آنها صحبت کنم که در همین هنگام یوسف( مقتول) هم از راه رسید،ما به دو جوان همراه دختران گفتیم که آنها را به ما بدهند که در این هنگام نازنین و خواهر زاده اش سر همین موضوع با ما درگیر شدند، من فرار کردم اما یوسف با نازنین درگیر شد و در این هنگام دختر جوان با چاقویی که از کیفش بیرون آورده بود به او ضربه زد.

در ادامه سلمان نیز با تایید گفته های محمود گفت:. اصل درگیری زمانی به اوج خود رسید که یوسف کاپشن نازنین را از پشت سر گرفت و باعث شد روسری‌اش بیفتد.

پس از اظهارات این دو جوان و دو مطلع دیگر، نازنین در جایگاه قرار گرفته ودر آخرین دفاع  گفت: آن روز با برادر زاده ام سمیه برای خرید رفته بودیم که حمید و روزبه را دیدیم. سوار موتور آنها شدیم و به طرف اخترآباد رفتیم وقتی به آنجا رسیدیم چون حمید می خواست سیگار بکشد در آنجا توقف کردیم، اما ناگهان سه جوان به طرف ما آمده و  می خواستند به زور ما را به یک باغ بکشند که برای دفاع از ناموس خودم و خواهر زاده‌ام، یکی از آنها را با چاقو زدم.

نازنین در پاسخ به سئوال قاضی کوه‌کمره ای مبنی بر اینکه عکس‌العمل  دوستانتان- حمید و روزبه- چه بود گفت: آنها فقط نگاه می کردند و وقتی درگیری بالا گرفت سوار موتورشان شده و فرار کردند.

در ادامه وکیل نازنین با طرح دلایلی مبنی بر موقعیت زمانی حادثه، تعداد مهاجمان، تعرض فیزیکی که شامل آدم‌ربایی و تجاوز به عنف است قتل را شبه عمد خواند و مدعی شد نازنین در دفاع از خود دست به جنایت زده است.

با اخذ آخرین دفاع، قضات دادگاه حکم  این پرونده را صادر خواهند کرد.

کد خبر 13037

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز