همشهری آنلاین: رئیس کل دادگستری استان تهران با توصیه جوانان به اینکه در آستانه چهارشنبه سوری خود را طعمه ضد انقلاب قرار ندهند، گفت: اگر جوانان اجازه دادند که ضدانقلاب در صف‌شان قاطی شود، آسیب خواهند دید چون تفکیک اینها کار سختی خواهد بود.

علیرضا آوایی رئیس کل دادگستری تهران

 به گزارش ایسنا سید علیرضا آوایی در جمع خبرنگاران درباره‌ اقدامات دستگاه قضایی در آستانه‌ چهارشنبه سوری گفت: خواهش من عمدتا از خانواده‌ها است. نزدیک سال جدید هستیم. یعنی شرایطی که همه‌ جامعه و کشور باید از زندگی و طبیعت لذت ببرند و از مواهب دور هم بودن استفاده کنند. خانواده‌ها مراقبت کنند فرزندانشان به خاطر خامی و عدم تجربه، شادی زندگی را برای خود و بقیه‌ مردم به عزا و ناراحتی تبدیل نکنند.

 وی تاکید کرد: علاقه‌ ما این است که هیچ‌گاه متعرض هیچ‌ یک از جوانان‌مان نشویم. این کار برای‌مان خیلی تلخ، سخت و پرهزینه است که بخواهیم جوانی را در تعطیلات عید از خانواده‌اش جدا کنیم. ما دنبال این نیستیم، اما اگر افرادی مرتکب جرمی شدند و فضا را برای بقیه‌ی مردم به هم ریختند، مزاحمت و خطر برای سایرین ایجاد کردند این وظیفه‌ دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است که طبق قانون با اینها مواجه شود.

 رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: طبعا ممکن است تعدادی از اینها تا مدت‌ها، متناسب با جرمی که مرتکب می‌شوند در زندان باقی بمانند. اتفاقی که ما علاقه نداریم پیش بیاید.

 آوایی در پاسخ به این سوال که رسانه‌های ضدانقلاب این هجمه را ایجاد کردند که از چهارشنبه سوری به عنوان یکی از اقدامات علیه نظام استفاده کنند، برای مقابله با چنین اقداماتی چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: کاری که ضدانقلاب می‌کند این است که می‌خواهد از پوشش جوانان مردم که هیچ انگیزه‌ی ضدانقلابی ندارند و از دید خودشان فقط می‌خواهند یک سری کارهای هیجانی انجام دهند استفاده کند و در صف اینها قاطی شود. اگر جوانان اجازه دادند که ضدانقلاب در صفشان قاطی شود اینها هم آسیب خواهند دید؛ چون تفکیک اینها کار سختی خواهد بود.

 وی به جوانان و خانواده‌های آنها توصیه کرد که با درایت، بصیرت و عقل و تدبیر، سوژه برای ضدانقلاب درست نکنند و خودشان را طعمه‌ آنها قرار ندهند. اگر طعمه قرار دادند ممکن است آسیب ببینند.

 رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا دادسرای ویژه‌ای را برای رسیدگی به تخلفاتی که احیانا در چهارشنبه سوری رخ خواهد داد اختصاص داده‌اید؟ گفت: دادسراهای ما معمولا در طول سال قاضی کشیک دارند و در این ایام کشیک قضات ما فعال‌تر از گذشته است. ما در این ایام کادر قضایی خود را تقویت می‌کنیم که اگر خدای نکرده اتفاقی رخ داد بتوانند زودتر وظایف قانونی‌شان را انجام دهند.

کد خبر 130364
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز