آخرین رویارویی علی دایی با فوتبال عربستان به 8 فروردین 1388 برمی‌گردد. حدود 2سال پیش بود که تیم ملی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی‌2010 در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی عربستان قرار گرفت و شکست مقابل این تیم یکی از تلخ‌ترین روزهای زندگی ورزشی دایی را رقم زد.

فوتبال

 او تا چند ماه مورد شدیدترین انتقادها قرار گرفت و سرانجام در قامت سرمربیگری پرسپولیس به فوتبال بازگشت تا با قهرمان کردن این تیم در جام حذفی ایران، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

حالا تیم دایی در نخستین گام امشب مقابل الاتحاد، یکی از تیم‌های مطرح فوتبال عربستان قرار خواهد گرفت و او برای انتقام از فوتبال این کشور انگیزه‌های زیادی خواهد داشت. هر چند پرسپولیس در گروه سختی قرار گرفته ولی دایی امیدوار است که جواز صعود از این گروه را به دست آورد. فصل گذشته ذوب‌آهن به جای پرسپولیس در همین گروه قرار داشت که در عربستان مقابل الاتحاد به تساوی رسید و در اصفهان این تیم عربستانی را شکست داد.

خاطره تلخ

اسکلت اصلی الاتحاد نسبت به سال گذشته حفظ شده ولی آنها در لیگ عربستان همچنان زیر سایه الهلال قرار دارند و با 8 امتیاز کمتر از این تیم در رده دوم جای گرفته‌اند. الاتحاد هفته گذشته از جام ولیعهدی عربستان حذف شد و در بازی‌های لیگ هم به‌دلیل تساوی‌های متعدد از الهلال عقب افتاده‌است . عبدالمالک الضیایا بازیکن الجزایری که سال گذشته به ذوب‌آهن هم گل زد، در کنار نایف هزازی از بازیکنان کلیدی الاتحاد- که لقب ببرها را یدک می‌کشد- محسوب می‌شوند. دایی از هزازی گلزن جوان الاتحاد خاطرات تلخی دارد؛ چرا که این بازیکن با گلزنی به مهدی رحمتی الهام‌بخش پیروزی عربستان مقابل ایران در ورزشگاه آزادی بود؛ مسابقه‌ای که منجر به اخراج دایی شد. این مهاجم جوان که در این فصل بهترین گلزن الاتحاد بوده است، در ترکیب اصلی تیمش مقابل پرسپولیس حضور خواهد داشت.

رکورد الاتحاد

الاتحاد در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تنها تیمی است که در 2دوره پیاپی(2004 و2005) توانسته مقام قهرمانی را از آن خود کند. الاتحاد که آخرین قهرمانی‌اش در لیگ عربستان به 2فصل پیش برمی‌گردد، در چند دهه ‌ اخیر از مربیان سرشناسی مثل دتمار کرامر، باب هافتون، واندرلی لوکزامبورگو، اسوالدو آردیلس، تومیسلاو ایویچ، آنجل یوردانسکو، برونو متسو و گابریل کالدرون استفاده کرده و در حال حاضر هدایت این تیم بر‌عهده تونی، مربی پرتغالی است. در ضمن الاتحاد از 2 بازیکن پرتغالی به نام‌های پائولو ژرژ و نونو آسیس در میانه میدان استفاده می‌کند. آسیس 5 بازی ملی در کارنامه‌اش دارد و در باشگاه بنفیکا هم بازی کرده است. جدا از عبدالمالک الضیایا و هزازی، بازیکنانی مثل محمد نور، اسامه الموالید، حمد المنتشری و رضا توکار جزو ستاره‌های سرشناس الاتحاد هستند.

بازگشت به آسیا

پرسپولیس پس از یکسال دوری از لیگ قهرمانان آسیا دوباره به این رقابت‌ها باز خواهد گشت. آنها 2فصل پیش به‌عنوان تنها تیم ایرانی به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند ولی در ورزشگاه آزادی مقابل 90‌هزار تماشاگر مغلوب بنیادکار ازبکستان شدند که ریوالدوی برزیلی را در اختیار داشت. دایی و ژلکو میاچ در آخرین ساعات قبل از بازی با الاتحاد، نشست ویژه‌ای برگزار کردند تا در مورد‌ ترکیب اصلی و تاکتیک مورد نظرشان برای این بازی حساس بحث و تبادل نظر کنند.

آخرین اخبار حاکی از آن است که پرسپولیس به احتمال فراوان با ترکیب رحمان احمدی، حمیدرضا علی‌عسگر، سپهر حیدری، رضا نورمحمدی، ابراهیم شکوری، مازیار زارع، غلامرضا رضایی، محمد نوری، تیاگو فراگا (حسین بادامکی)، وحید هاشمیان و هادی نوروزی به میدان خواهد رفت. هر چند الاتحاد حریف در دسرسازی است ولی پرسپولیس که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی در لیگ برتر گرفته، امیدوار است در ورزشگاه امیر عبدالله جده از حریف عربستانی‌اش امتیاز بگیرد. در دیگر بازی این گروه، الوحده امارات با بنیاد کار بازی می‌کند.

کد خبر 129578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز