دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر سابق لبنان اعلام کرد که گروه 14 مارس در دولت نجیب میقاتی که دادگاه بین‌المللی ترور رفیق الحریری را قبول ندارد، مشارکت نخواهد کرد.

لبنان حریری 14 مارس

 به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سعد الحریری، نخست وزیر سابق لبنان در نشست گروه 14 مارس اعلام کرد که این گروه‌ هرگز در دولتی که دادگاه بین‌المللی ترور رفیق الحریری، نخست وزیر اسبق لبنان را قبول ندارد، مشارکت نخواهد کرد.

 وی در ادامه افزود: مصلحت لبنان و مردم این کشور پیوستن به صفوف مخالفان ملی واقعی است که با درخواست‌های نظام دموکراتیک همراه است و کشور را از حرکت به سمت خطرها باز می‌دارد.

 الحریری همچنین تاکید کرد: اعضای گروه 14 مارس دلایل کاملی را برای عدم مشارکت در دولت نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان ارائه دادند.

 وی در ادامه افزود: ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به کشور خود بازگشت. ما از این بازگشت که باعث شادی تمام اعراب شده است استقبال می‌کنیم. ما در لبنان از بازگشت پادشاه عربستان بسیار خوشحالیم چرا که وی از کشور ما بسیار حمایت کرده است.

 نخست وزیر سابق لبنان همچنین تاکید کرد: پیشتر اعلام کردم که دلیل ورود من به عرصه سیاست، ترور رفیق الحریری در سال 2005 بود. این روند با تظاهرات مردم لبنان در 14 مارس سال 2005 آغاز شد.

 این در حالی است که نجیب میقاتی در پایان سفر خود به طرابلس در شمال لبنان اعلام کرد که همچنان از همگان می‌خواهد تا در دولت مشارکت کنند.

 وی در ادامه افزود: این مشارکت باید تمام گروه‌ها را در برگیرد. یکی از گزینه‌های پیش رو مشارکت گروه‌های 14 مارس و 8 مارس است. اما اگر گروه‌ 14 مارس بخواهد این مشارکت را تحریم کند، من با میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان دیگر گزینه‌ها را که در راستای منافع لبنان است بررسی خواهم کرد.

 میقاتی همچنین تاکید کرد: درخواست اصلی من تشکیل دولت تکنوکرات است.

کد خبر 129439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز