همشهری آنلاین: کمپانی فیلم MK2 اعلام کرد، جدیدترین پروژه فیلم عباس کیارستمی «پایان» نام دارد که یک درام عاشقانه خواهد بود و از ماه آوریل در ژاپن ساخت آن آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا و براساس اعلام مقامات این کمپانی، فیلم «پایان» ادامه ساخته قبلی کیارستمی «کپی برابر اصل» خواهد بود که از هم‌اکنون حضور «آئوی میازاکی»، بازیگر ژاپنی در آن قطعی شده است.

«کپی برابر اصل» با نقش آفرینی ژولیت بینوش آخرین ساخته کیارستمی است که براساس جدیدترین آمار منتشرشده در وب‌سایت‌های مربوط به فروش جهانی فیلم‌های درحال اکران، تاکنون فروشی بیش از 4 میلیارد تومان در کشورهای نمایش دهنده داشته است.

این فیلم که در کشورهای اسپانیا، انگلیس، فرانسه، بلژیک و اتریش به‌روی پرده رفته است، از 11 مارس در آمریکا اکران خواهد شد.

«کپی برابر اصل» که در جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر زن را برای «ژولیت بینوش» به‌همراه آورد، تاکنون در جشنواره‌های متعددی چون ریودوژانیرو، ملبورن، نیویورک، ابوظبی و شیکاگو نمایش یافته و اخیرا به جشنواره‌ انجمن فیلم آمریکا نیز دعوت شد.

این فیلم اولین اثر کیارستمی بود که در خارج از ایران و در توسکانی ایتالیا فیلم‌برداری شد و کمپانی "MK2" فرانسه به‌همراه «آنجلو بارباگالو» از ایتالیا تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشتند.

این فیلم که سال میلادی گذشته جایزه "خوشه‌ طلایی" جشنواره‌ فیلم والادولید اسپانیا را برای بهترین فیلم کسب کرد،‌ برای نمایش در کشورهای نیوزلند، استرالیا، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، شیلی، هنگ‌کنگ، هلند و سوئیس به کمپانی‌های توزیع و پخش فروخته شده است.

 

کد خبر 128995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز