جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: موزه هنرهای اسلامی دوحه به مدت یک هفته با نمایش آثار «عباس کیارستمی»، این فیلمساز ایرانی برنده‌ جایزه نخل طلای کن را مورد تجلیل قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، موسسه فیلم دوحه از 13 تا 21 سپتامبر در موزه هنرهای اسلامی این امیرنشین، آثار عباس کیارستمی را به نمایش درمی‌آورد.

14 فیلم کوتاه و بلند از کیارستمی در این فاصله نمایش داده می‌شود که «طعم گیلاس» فیلم برنده‌ی نخل طلای کن 1997 یکی از آن‌هاست. به گفته سخنگوی این موسسسه، کیارستمی نیز در نمایش این فیلم‌ها حضور خواهد داشت.

«عبدالعزیز الخاطر» مدیر انستیتو فیلم دوحه در این‌باره گفت: ما نه تنها برخی از بهترین فیلم‌های سینمای جهان را در اختیار مخاطبان قطری‌مان می‌گذاریم، بلکه امیدواریم بتوانیم استعدادهای محلی و منطقه‌ای را نیز برای گسترش مرزهای فیلمسازی سنتی ترغیب کنیم تا با رسانه‌های مختلف، سبک‌ها و تفاسیر گوناگون تجربی آشنا شوند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «باد ما را با خود خواهد برد» فیلم برنده‌ شیر نقره‌ای جشنوره فیلم ونیز سال 1999 و «کپی برابر اصل» اثر سال 2010 کیارستمی که جایزه‌ی بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن را برای «ژولیت بینوش» به ارمغان آورد نیز از دیگر فیلم‌های این کارگردان ایرانی هستند که در دوحه نمایش داده می‌شوند.

کد خبر 228188
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز