ژوزه مورینیو شنبه شب توانست به رکورد بی‌نظیر 9 سال بدون شکست در بازی‌های خانگی برسد.

باشگاه اروپایی

پس از ثبت این رکورد شخصی، حالا او ماموریت دارد به یک رکورد ضعیف تیمش پایان دهد؛ 6‌حذف متوالی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان.پیروزی 2 بر صفر شنبه رئال مقابل لوانته به معنی این بود که مورینیو در دوره 9 ساله مربیگری‌اش در پورتو، چلسی، اینتر و حالا رئال مادرید در بازی‌های خانگی لیگ بدون شکست بوده ولی این رکورد درخشان درصورت ناکامی در بازی امشب لیگ قهرمانان لذت چندانی برای مربی پرتغالی نخواهد داشت. رئال امشب میهمان لیون است؛ تیمی که فصل گذشته رئال را در همین مرحله حذف کرد، در 6‌رویارویی اخیرش با این تیم اسپانیایی بدون شکست بوده و در 3 بازی خانگی مادریدی‌ها را شکست داده.

بدین‌ترتیب مورینیو کار آسانی ندارد. او درباره رویارویی با لیون که فصل گذشته برای نخستین بار به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسید، می‌گوید: «سال‌هاست که رئال به یک چهارم نهایی نرسیده، چرا که هرگز نتوانسته لیون را شکست بدهد.» با وجود این او با اعتماد به نفس همیشگی‌اش اضافه می‌کند که نگران این حریف نیست: «هیچ حریفی مرا بی‌خواب نمی‌کند. نه لیون و نه هیچ تیم دیگری. من تنها در شب‌های بعد از بازی نمی‌خوابم. از روزی که به لیون برخورد کردیم، آنها را زیرنظر داریم. زیدان (مشاور رئال) آنها را می‌شناسد و به من اطلاعات داده است.»

مورینیو خیلی دوست دارد بعد از پورتو و اینتر، قهرمانی اروپا را با سومین تیم هم تجربه کند. البته این نخستین فصل مربیگری او در رئال است و شاید برای رسیدن به این هدف کمی زود باشد. او در اینتر هم در دومین فصل مربیگری‌اش توانست تیم هماهنگی را برای قهرمانی بسازد.

لیون این فصل را خوب شروع نکرد ولی به‌تدریج نتایج بهتری گرفت و توانسته تا رتبه چهارم لیگ فرانسه صعود کند. این تیم در 2 بازی اخیرش توانست سنت اتین را 4 بر یک و نانسی را 4 بر صفر شکست دهد. لیون تابستان امسال تیمش را با خرید گورکف، هافبک تیم ملی فرانسه از بوردو تقویت کرد ولی در این بازی لیساندرو لوپز، گلزن آرژانتینی‌اش را ندارد. کلود پوئل، که در سومین سال مربیگری‌اش در لیون هنوز جامی نبرده، می‌گوید:«لیساندرو کمی مصدوم است و معلوم نیست بازی کند.»

آنچلوتی در منطقه خطر

چلسی در مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان خوش شانس بود که به کپنهاگن برخورد کرد، باوجود این آبی‌های لندن در آستانه بازی در دانمارک به‌هیچ‌وجه شرایط خوبی ندارند. این تیم شنبه با شکست مقابل اورتون در ضربات پنالتی از جام حذفی انگلیس کنار رفت، درحالی‌که نتایج ضعیف در لیگ برتر موجب شده تا آنچلوتی اعتراف کند تیمش تنها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان شانس دارد و امیدی به قهرمانی نیست.

سرمربی ایتالیایی اما به ترک پستش فکر نمی‌کند و می‌خواهد روی این نیمکت باقی بماند. او قبل از سفر تیمش به سوی دانمارک گفت که ناکامی مقابل این حریف قابل تصور نیست؛ « چلسی مقابل کپنهاگن حذف نمی‌شود. این بازی همان فشاری است که تیم ما لازم دارد. ما 180 دقیقه برای عبور از این مرحله فرصت داریم. باید سطح بازی مان را حفظ کنیم، متحد باشیم و به سختی تلاش کنیم. شاید این بازی فرصت خوبی برای نتیجه گرفتن باشد تا امیدهای فصل مان را زنده نگه داریم. ما از جام حذفی کنار رفته‌ایم و در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفته‌ایم.

بردن لیگ قهرمانان کار آسانی نیست ولی انگیزه زیادی به ما می‌دهد.» او درباره موقعیت خودش اضافه کرد: قرار نیست درباره موقعیتم تصمیمی بگیرم. این مالک باشگاه است که باید درباره موقعیت من تصمیم بگیرد. من تنها باید نهایت تلاشم را انجام بدهم. در فوتبال همیشه فشار وجود دارد، باید بتوانید با چنین لحظاتی کنار بیایید.

کد خبر 128841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز