کسانی که بی‌صبرانه منتظر قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا بودند، ناامید نشدند؛ چراکه در مرحله یک‌هشتم نهایی بازی‌های جذابی در پیش خواهد بود.

فوتبال اروپا

گوی‌ها این‌بار هم به‌رسم قدیمی، حریفان سابق را روبه‌روی هم قرار دادند که در این میان جذاب‌ترین اتفاق رویارویی بارسلونا و آرسنال خواهد بود. بایرن‌مونیخ هم در این مرحله فرصت دارد انتقام شکست فینال فصل قبل را از اینتر بگیرد و البته رئال مادرید یک بار دیگر مقابل لیون، گربه سیاهش بازی خواهد کرد.

آخرین رویارویی آرسنال و بارسا به مرحله یک چهارم نهایی فصل قبل برمی‌گردد که قهرمان اسپانیا توانست پس از تساوی 2 بر 2 در لندن، در نیوکمپ به پیروزی 4 بر یک برسد. زننده هر 4 گل بارسا در این بازی مسی بود. آرسنال با این قرعه سخت، حالا بیشتر از قبل بابت دوم شدن در یکی از آسان‌ترین گروه‌های مرحله مقدماتی حسرت می‌خورد.

البته ونگر پس از صعود تیمش رویارویی با بارسا را پیش‌بینی کرده و گفته بود که تیمش از این بازی نمی‌ترسد؛ «احساس می‌کنم اگر یک بار دیگر با این تیم بازی کنیم، می‌توانیم بهتر عمل کنیم. بستگی به این دارد که بهترین بازیکنانمان را داشته باشیم و آنها با اعتماد به نفس بالایی بازی کنند.» این بازی تکرار فینال سال 2006 هم خواهد بود که با برتری 2 بر یک بارسا به پایان رسید؛ وقتی هنوز رایکارد روی نیمکت بارسا می‌نشست.

ولی حالا گواردیولا روی نیمکت است و اگر به حرف‌های قبل از بازی او استناد شود، نباید از این قرعه ناراحت باشد. او در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود که دوست ندارد با تیم‌های فرانسوی که بازیکنانی فیزیکی دارند روبه‌رو شود و حالا به خواسته‌اش رسیده است. البته او پس از قرعه کشی گفت:« آرسنال یک حریف دشوار است که فوتبال را خیلی خوب بازی می‌کند. این یک شوک جذاب و یکی از بازی‌های کلاسیک لیگ قهرمانان است.» دیوید میلز، دبیر باشگاه آرسنال هم در نخستین واکنش به این قرعه گفت: «قرعه سختی است ولی با توجه به اینکه فصل قبل بارسا صعود کرد بر این باوریم که این بار می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم.»

تکرار فینال مادرید

بایرن و اینتر‌ در حالی به هم رسیدند که هیچ‌کدام شرایط فصل قبل را ندارند. بایرن که فصل را بدون روبن و ریبری شروع کرده‌ در بوندس لیگا وضعیت خوبی ندارد. وضعیت اینتر که تابستان مورینیو را از دست داد از بایرن هم بدتر است و این تیم با بنیتس به بحران غیرمنتظره‌ای رسیده. مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی بعد از تاتنهام دوم شد و در چنین شرایطی باید با بایرن روبه‌رو شود که تشنه گرفتن انتقام شکست 2 بر صفر فینال مادرید است.

کارل هوفنر، مدیر بایرن درباره این بازی گفت: «خیلی جالب است که به این زودی باید با آنها بازی کنیم. ما منتظر چنین برخوردی بودیم ولی هیچ‌کدام از ما در لیگ یا لیگ قهرمانان شروع خوبی نداشته‌ایم.» رئال هم امیدوار است بر خلاف فصل قبل از سد لیون عبور کند. لیون سال گذشته در همین مرحله در فرانسه رئال را با یک گل شکست داد و در برنابئو مقابل تیم پلگرینی به تساوی یک بر یک رسید. رئال اما در این فصل مورینیو را روی نیمکت دارد که تبحر زیادی در لیگ قهرمانان اروپا دارد. میگل پاردزا، مدیر فنی رئال پس از قرعه کشی گفت: «هنوز خاطره حذف فصل قبل برایمان تازه است. عجیب است که 2 فصل متوالی باید با آنها بازی کنیم. باید از بازی فصل قبل درس بگیریم و اشتباهاتمان را تکرار نکنیم.» اولاس، رئیس باشگاه لیون هم گفت: «رئال مادرید این فصل با تیم فصل گذشته کاملا متفاوت خواهد بود. آنها به‌دنبال انتقام خواهند بود.»

کریم بن زما هم با این قرعه به آرزویش رسید. مهاجم فرانسوی رئال ساعاتی قبل از قرعه کشی گفته بود که دوست دارد با تیم سابقش روبه‌رو شود. این در حالی است که هر روز اخبار جدیدی از انتقال او در ماه ژانویه به گوش می‌رسد و در این صورت او لذت بازی در ورزشگاه ژرلان را از دست خواهد داد.

تاتنهام هم که در مرحله گروهی بالاتر از اینتر ایستاد، حالا باید با دیگر تیم میلانی روبه‌رو شود. دارن ایلز، دبیر باشگاه تاتنهام در واکنش به مصاف تیمش با میلان گفت: «باید به سن سیرو برگردیم. امیدوارم مثل نیمه دوم بازی با اینتر باشیم نه نیمه اول.» تاتنهام در نیمه اول آن بازی 4گل دریافت کرد ولی در نیمه دوم با 3 گل گرت بیل فاصله را به حداقل رساند.

منچستریونایتد هم در قرعه‌ای که چندان آسان به‌نظر نمی‌رسد، باید با مارسی روبه‌رو شود. آسان‌ترین قرعه در میان تیم‌های انگلیسی را بی‌تردید چلسی دارد که با کپنهاگن دانمارک روبه‌رو می‌شود. شاختاردونتسک اوکراین که بالاتر از آرسنال به‌عنوان سرگروه صعود کرد، با رم بازی خواهد کرد. در هشتمین بازی این مرحله هم شالکه با والنسیا روبه‌رو می‌شود.

کد خبر 123344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز