امشب در نوکمپ یکی از 2 تیم بارسلونا یا آرسنال باید با لیگ قهرمانان خداحافظی کند. رویارویی 2 تیمی که زیباترین فوتبال را در بین تیم‌های مطرح اروپا بازی می‌کنند، بی‌تردید حساس‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان است؛ درست مثل بازی رفت در لندن که آرسنال عقب‌ماندگی‌اش را جبران کرد و توانست به پیروزی 2 بر یک برسد.

فوتبال


در 3هفته اخیر اما اتفاقات زیادی افتاده که می‌تواند روی سرنوشت این بازی تاثیر بگذارد و مهم‌ترین آن قطعا بازیکنان غایب در ترکیب 2 تیم است. بزرگ‌ترین دغدغه بارسای میزبان در بازی امشب غیبت 2 مدافع میانی اصلی این تیم است. پیکه با کارت زردی که در بازی رفت گرفت محروم شد و پویول مثل بازی رفت مصدوم است. بدین‌ترتیب گواردیولا مجبور است برای این منطقه حساس از 2 بازیکن غیرتخصصی استفاده کند. سرمربی بارسا که این روزها به‌دلیل کمردرد به‌سختی روی نیمکت می‌نشیند، امشب از بوسکتس و آبیدال در این منطقه استفاده می‌کند؛ چرا که به گابریل میلیتو، دیگر مدافع میانی‌اش چندان اعتماد ندارد. بارسا اما همه بازیکنان تهاجمی‌اش را برای این بازی در اختیار دارد.

آرسنال هم برای بازی حساس امشب غایبان مهمی دارد. فان پرسی، زننده گل اول آرسنال در بازی رفت که در فینال جام اتحادیه مصدوم شد و تئو والکات که سرعتش در این بازی خیلی می‌توانست به آرسنال کمک کند، 2 غایب مهم این تیم هستند. ونگر روز گذشته خبر داد که بازگشت فابرگاس، کاپیتان اسپانیایی تیمش تقریبا قطعی است و درباره اهمیت او اضافه کرد:« او بازیکنی حیاتی برای ماست و نقش بسیار مهمی در انتقال توپ از دفاع به حمله دارد. او همچنین لیدر تیم است.» در عوض آلکس سانگ، هافبک دفاعی این تیم به بازی نمی‌رسد. بدین‌ترتیب احتمال می‌رود ونگر مثلث خط میانی‌اش را با ویلشر، فابرگاس و ابودیابی بسازد.

شرایط متفاوت

آرسنال فصل گذشته درحالی‌که در خانه مقابل بارسا به تساوی 2 بر 2 رسیده بود، در نوکمپ با نتیجه 4 بر یک مغلوب شد. در آن بازی والکات زننده گل اول بازی بود ولی مسی توانست 4 بار دروازه آرسنال را باز کند تا بارسا تیم صعودکننده باشد. این بازی اما با توجه به برد آرسنال در بازی رفت شرایط متفاوتی دارد و این تیم می‌تواند به دفاع تکیه کند. با وجود این ونگر تاکید کرد که تیمش در نوکمپ کاملا بسته بازی نخواهد کرد؛ «دفاع در این بازی خیلی مهم است، چرا که در خانه پرقدرت‌ترین خط حمله جهان بازی می‌کنیم. می‌خواهیم در این بازی به‌خوبی دفاع و حمله کنیم. ما تیمی نیستیم که از حمله کردن اجتناب کند.» ونگر اضافه کرد: «چالش اصلی ما پیدا کردن تعادل مناسب بین تیمی است که بتواند دفاع کند و هر بار که صاحب توپ می‌شود، رو به جلو برود و موقعیت خطرناکی بسازد.»

فرار از بیمارستان

خبر خوب برای بارسا این است که گواردیولا امشب روی نیمکت این تیم می‌نشیند. سرمربی بارسا که به‌دلیل کمردرد پس از بازی با ساراگوسا در کنفرانس مطبوعاتی هم شرکت نکرد، روز گذشته بیمارستان را ترک کرد تا در بازی حساس امشب حاضر باشد. والدس که در بازی رفت غایب بود و امشب درون دروازه می‌ایستد، در تمجید از مربی تیمش گفت:« او برای ما خیلی مهم است، خیلی.بدون پپ ما نمی‌توانستیم به هیچ‌چیزی برسیم.» فرد دیگری که حضورش در بازی امشب برای بارسا حیاتی به‌نظر می‌رسد، لیونل مسی است. برنده توپ طلا در 2 سال اخیر، فصل گذشته 4 گل به آرسنال زد و هواداران تیم امیدوارند او یک بار دیگر با جادویش گره گشا شود. مسی درباره بازی امشب گفت: «آرسنال تیمی نیست که بتواند دفاعی بازی کند و آنها باز بازی خواهند کرد.» بارسا با برد یک بر صفر هم صعود می‌کند ولی مسی تاکید کرد که این تیم برای برد یک بر صفر بازی نمی‌کند؛ «ما توان چنین کاری را نداریم و این سبک فوتبال ما نیست. اگر ما یک گل بزنیم، بدون توجه به شرایط برای زدن گل‌های بعدی تلاش می‌کنیم.»

کد خبر 129995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز