تساوی پرسپولیس در هفته بیست‌و دوم لیگ مقابل تیم 10 نفره راه‌آهن، انتقادهای بسیاری را برانگیخت.

فوتبال

مردان علی دایی که پیش از تعطیلات لیگ به‌دلیل 5 باخت متوالی حملات لفظی زیادی را متحمل شده بودند، قرار بود در تعطیلات لیگ به وضعیت مطلوب دست یابند. به همین دلیل، پرسپولیس 2 اردوی ترکیه و امارات را پشت‌سر گذاشت و علی دایی بر این باور بود که در شروع دوباره لیگ، این تیم ‌می‌تواند خود را به‌عنوان مدعی قهرمانی مطرح کند.

این تیم اما بعد از پیروزی مقابل صنعت نفت در هفته بیست‌ویکم نتوانست راه‌آهن را شکست دهد. همین موضوع باعث شد که علی دایی واکنش نشان دهد. سرمربی پرسپولیس ظاهرا در رختکن از بازیکنانی مثل امیرحسین فشنگچی، محمد نوری و رحمان احمدی ایراد گرفته است.

دایی معتقد بوده که فشنگچی گاهی از توپ عقب می‌افتد و گاهی توپ از او جلو می‌زند. انتقاد او به رحمان احمدی هم روی خروجی بوده که این بازیکن روی یکی از کرنرهای راه‌آهن داشته که این می‌توانست یک گل خورده برای پرسپولیس به ارمغان بیاورد. دایی همچنین از محمد نوری هم بابت نمایش نه‌چندان قابل‌قبولش گله کرده و به عقیده سرمربی پرسپولیس توانایی‌های نوری بسیار بیشتر از اینهاست.

انتقاد علی دایی در حالی به سمت3 بازیکن‌ پرسپولیس بوده که برخی سرمربی پرسپولیس را عامل ناکامی‌های این تیم عنوان می‌کنند. دایی که فصل پیش در شرایط بحرانی وارد پرسپولیس شد، همان موقع قهرمانی این تیم را به لیگ دهم ارجاع داد. او گفت به‌دلیل شرایط نامناسب پرسپولیس هیچ قولی برای قهرمانی در لیگ نهم نمی‌دهد. اما با شروع فصل 90 - 89 پرسپولیس برخلاف گفته‌های علی دایی مدعی جدی برای تصاحب عنوان قهرمانی نشان نداد.

این تیم اکنون در شرایطی با 34 امتیاز تیم ششم جدول است که به‌نظر می‌رسد با انجام چنین بازی‌هایی(مسابقه با راه‌آهن) شانسی برای قهرمانی ندارد. برخی بر این باور هستند که پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بازیکنان شاخصی را به خدمت نگرفته درحالی‌که علی دایی بر خلاف فصل قبل نقش زیادی در جذب بازیکنان پرسپولیس داشته است.

محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل راه‌آهن و بازیکن پیشین پرسپولیس پس از بازی در این رابطه گفت: «پرسپولیس در هر مقطع زمانی وضعیت متفاوتی داشته و تاکنون نسل‌های متفاوتی به این تیم آمده‌اند. مثلا در نسل پنجعلی و مایلی‌کهن پرسپولیس شرایط خوبی داشت. همچنین در زمان من و بازیکنانی مثل فرشاد پیوس و مجتبی محرمی، هماهنگی خوبی میان همه بازیکنان وجود داشت؛ حتی در نسل پس از آن هم که شامل بازیکنانی چون علی دایی و... می‌شد پرسپولیس خوب بازی می‌کرد.‌ به‌نظر من پرسپولیس فعلی از لحاظ بازیکن از نسل‌های قبل کمی ضعیف‌تر است.» یکی از ایرادهایی که به علی دایی گرفته می‌شود‌ مربوط به کوچینگ او در هنگام مسابقه است طوری که تعویض‌هایش در این بازی هم کمکی به تیم نکرد.

راه‌آهن که در نیمه اول این مسابقه با اخراج حسن رودباریان روبه‌رو شد، در نیمه دوم مسابقه را با 10 بازیکن اداره کرد. ‌ درحالی‌که علی دایی می‌توانست با کم کردن یکی از هافبک‌های دفاعی خود یک مهاجم را به خط حمله اضافه کند، ترجیح داد که تعویض مهاجم با مهاجم انجام دهد. 2تعویض دیگر سرمربی پرسپولیس هم‌کارساز نبود و این تیم نتوانست پیروزی را از آن خود کند. در این شرایط، به‌نظر می‌رسد علی دایی با پرسپولیس به بن‌بست رسیده است؛ موضوعی که حتی سهمیه لیگ قهرمانان آسیای سال آینده پرسپولیس را هم می‌تواند تهدید کند.

شیث، نوری و حلافی به کمیته انضباطی احضار شدند

دبیر کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس از احضار 3 بازیکن این تیم به کمیته انضباطی خبر می‌دهد. بیک محمدلو می‌گوید: «شیث رضایی، محمد نوری و سعید حلافی برای پاره‌ای از توضیحات به این کمیته انضباطی دعوت شده‌اند. رضایی به‌دلیل انجام مصاحبه بدون هماهنگی و مخالف سیاست‌های باشگاه که منجر به ایجاد تنش برای باشگاه شده، محمد نوری به خاطر دریافت کارت زرد در دیدار مقابل مس و عدم‌ارائه پاسپورت جدید که مانع حضور وی در تورنمنت بین‌المللی امارات شد وهمچنین سعید حلافی به‌دلیل عدم‌ارائه پاسپورت باید امروز در این کمیته حاضر باشند.»

کد خبر 128302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز