دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

محمد سرابی: این بار اتهامی که به نخست وزیر خوشگذران زده شد سنگین‌تر از دفعات قبل است.

برلوسکنی مالک باشگاه آ.ث.میلان و سازمان بزرگ رسانه‌ای و ثروتمندترین شخصیت سیاسی جهان دائما درگیر مسائل اخلاقی است.

در قوانین غربی روابط غیر اخلاقی به خودی خود جرم محسوب نمی‌شود مگر اینکه کسی از آن شکایت کند، مانند پرونده شکایت یکی از کارآموزان کاخ سفید به نام مونیکا لوینسکی از رییس جمهور سابق آمریکا بیل کلینتون. کلینتون در آن پرونده گفت که اصلا لوینسکی را نمی‌شناسد و بعدا مشخص شد که دروغ گفته است.او به دلیل دروغ گفتن به کنگره امریکا احضار شد.

اگر قربانی زیر سن قانونی باشد هر گونه رابطه ای جرم خواهد بود و دادستان می‌تواند شکایت را برعهده بگیرد. روابط برلوسکنی شاکی نداشته است اما این بار مشخص شده است که یکی از قربانیان در آن زمان یک سال از 18 سال کمتر داشت.

او که «کریمه المحروق» نام دارد وبه نام روبی شناخته می شود از مهاجران مراکشی است و در یک کلوپ شبانه کار می‌کند. مدتی قبل زمانی که کریمه به اتهام دزدی دستگیر شده بود برلوسکنی به پلیس تلفن کرد و سفارش کرد که او آزاد شود همین تلفن هم الان علیه او استفاده شده است. بعدا شواهدی برای پرداخت پول و حق‌السکوت به این نوجوان هم پیدا شده و به پرونده‌های قبلی نخست‌وزیر اضافه شد.

مذهب مردم ایتالیا مسیحی کاتولیک است و واتیکان اعلام کرده است اگر این اتهام ثابت شود روابط خود با نخست‌وزیر را قطع می‌کند. بزرگ‌ترین حزب مخالف برلوسکنی از او خواسته استعفا دهد و دادستان میلان پرونده شکایت از او را به جریان انداخت. برلوسکنی تمام اتهامات را رد کرده است. او تا به حال چند بار از صحنه سیاسی ایتالیا کنار رفته است ولی باز هم وارد قدرت شد و 3 بار به نخست‌وزیری رسید درحالی که به فساد مالی و ارتباط با مافیا هم متهم است. برلوسکنی که 74 سال دارد دوبار ازدواج کرده صاحب 5 فرزند است. او چند وقت قبل با جراحی زیبایی ظاهر خود را جوان‌تر کرد.

کد خبر 128201
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز