همشهری آنلاین: یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع اطلاعاتی غربی نوشت: وضع جسمانی پادشاه عربستان سعودی طی چند روز اخیر به شدت وخیم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی "ورلد تریبون" در گزارشی با اشاره به شایعات منتشره درباره مرگ پادشاه عربستان سعودی در هفته گذشته به بررسی  خبرها درباره وضع نامساعد جسمانی"ملک عبدالله" پرداخت.

این روزنامه غربی در گزارشی با اشاره به شایعه مرگ پادشاه عربستان سعودی نوشت: وضع جسمانی ملک عبدالله در جریان تلاش ها برای کمک به حسنی مبارک وخیم شده اما خطر مرگ قریب الوقوع وی وجود ندارد.

بنابر این گزارش، این منابع اطلاعاتی غربی در عین حال اعلام کردند با وجود وخامت وضع جسمانی پادشاه عربستان سعودی خطر مرگ قریب الوقوع وی وجود ندارد. در همین حال یک منبع اطلاعاتی گفت: وضعیت بیماری پادشاه عربستان سعودی طی چند روز اخیر تشدید شده است.

ورلد تریبون در ادامه این گزارش نوشت: اوضاع جسمانی ملک عبدالله که تصور می شد از دو عمل جراحی در ایالات متحده در اواخر 2010 بهبود یافته بود، در جریان تلاشها برای کمک به "حسنی مبارک" رئیس جمهوری مصر که با موج اعتراضات مردمی برای برکناری مواجه بود، بدتر شده است.

بر اساس این گزارش ملک عبدالله در دو ماه گذشته در مراکش به سر می برد و از دردهای موجود در کمر و قلب خود و همچنین نشانه هایی از زوال عقل رنج برده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: برخی منابع مخالف عربستان سعودی نهم فوریه (20 بهمن ماه) اعلام کردند ملک عبدالله در مراکش مرده است، اما این درحالیست که "سعود الفیصل" وزیر خارجه عربستان نیمه شب دهم فوریه ضمن رد این شایعات تاکید کرد ملک عبدالله در شرایط پزشکی بسیار مساعدی به سر می برد.

این مقام سعودی تاکید کرد پادشاه 86 ساله عربستان که دوران نقاهت خود را هم اکنون در کشور مغرب می گذراند، در قید حیات است.

به نوشته ورلد تریبون، در شش ماه گذشته، ملک عبدالله اختیارات خود را به "نایف بن عبدالعزیز" وزیر کشور تفویض کرده است. منابع اپوزیسیون و دیپلمات های غربی بر این باورند که مسئولیت سیاست خارجی و داخلی عربستان سعودی از اواخر 2010 تاکنون بر عهده نایف بوده است.

کد خبر 128037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز