همشهری‌آنلاین: وزارت کشور عربستان سعودی به نیروهای امنیتی این کشور اجازه داد که سرکوبی تظاهرکنندگان و مخالفان حکومت را به تشدید کنند.

عربستان سعودی

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه العالم، وزارت کشور عربستان با ادعای تعارض تظاهرات با دین اسلام، هرگونه تظاهرات در این کشور را ممنوع کرد.

مقام‌های سعودی تاکید کردند: تظاهرات در عربستان سعودی به سبب تعارض با دین اسلام ممنوع است و به نیروهای امنیتی اختیار کامل برای اتخاذ هرگونه تدابیری جهت جلوگیری از اخلال در نظام حاکم داده شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی ، سخنگوی امنیتی وزارت کشور تاکید کرد: بر اساس رویکرد حاکم بر کشور، هرگونه تظاهرات، راه پیمایی، تحصن و یا دعوت به برگزاری چنین برنامه‌هایی ممنوع است؛ زیرا این برنامه ها در تعارض به اصول دین اسلام و ارزش‌های جامعه سعودی است.

در بیانیه وزارت کشور آمده است: نیروهای امنیتی، برای اتخاذ هرگونه تدابیر لازم برای مقابله با کسانی که در پی اخلال در نظم عمومی برآیند، اختیار تام دارند و استفاده از هر شیوه برخورد با این افراد ، برای برقراری نظم، آزاد هستند.

وزارت کشور عربستان سعودی افزود که این موضع گیری پس از آن اتخاذ شد که برخی تلاش کردند قوانین و تدابیر حاکم بر این کشور را نادیده بگیرند تا اهداف غیرقانونی خود را محقق کنند.

این واکنش رژیم حاکم بر عربستان سعودی ، در پی برگزاری تظاهرات صدها تن از مردم عربستان سعودی در روز جمعه 13 اسفند در منطقه شرقی این کشور که منطقه‌ای شیعه نشین است، صورت می‌گیرد.

تظاهر کنندگان آزادی توفیق العامر را خواستار شدند. مسوولان عربستان سعودی، وی را در پی درخواست برقراری نظام مشروطه سلطنتی در عربستان، بازداشت کردند.در پی این تظاهرات ، نیروهای امنیتی عربستان سعودی بیش از 20 تن از تظاهر کنندگان را بازداشت کردند.

کد خبر 129795
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز