مشهری آنلاین: پایگاه اطلاع رسانی ایلاف روز شنبه نوشت: 'عبدالله بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان به دلیل ضعف جسمانی، بیماری و توصیه پزشکان به استراحت،در حج امسال شرکت نخواهد کرد و احتمال دارد جانشین دوم وی در این مراسم شرکت کند.

ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی

به گزارش گروه ایرنا، ایلاف افزود: احتمال دارد 'نایف بن عبدالعزیز' جانشین دوم وی در نبود 'سلطان بن عبدالعزیز' ولیعهد عربستان که در خارج از این کشور به سر می برد، در مراسم حج امسال شرکت کند.

در این گزارش آمده است، در جلسه شورای وزیران نیز که دوشنبه گذشته برگزار شد،به جای پادشاه عربستان، ولیعهد دوم حضور داشت.

ملک عبدالله در نشست گروه 20 در کره جنوبی نیز به دلیل مصادف شدن با زمان حج شرکت نکرد، اما بیماری وی موجب شد که در مراسم حج نیز حضور نیابد.

پادشاه عربستان تحت درمان قرار گرفت

از سوی دیگر ایرنا به نقل از دیوان سلطنتی عربستان اعلام کرد ' ملک عبدالله بن عبدالعزیز ' پادشاه عربستان به توصیه پزشکان باید تا اطلاع بعدی به دلیل تشدید بیماری ستون فقرات از امور دشوار فاصله بگیرد و تحت درمان باشد.

به گزارش دیوان سلطنتی عربستان، ملک عبدالله بن عبدالعزیز از روز گذشته برای مدت نامشخصی تحت درمان قرار گرفت.پزشکان به پادشاه عربستان توصیه کرده اند که از امور دشوار فاصله بگیرد.

در حالی ملک عبدالله برای مدت نامشخصی باید استراحت کند که مناسک حج تمتع امسال از روز یکشنبه با وقوف در عرفات رسما آغاز می شود .

در بیانیه دیوان سلطنتی عربستان، ذکر نشده است که چه کسی در غیاب ملک عبدالله بن عبدالعزیز به امور حکومتی رسیدگی خواهد کرد.

ملک عبدالله هر ساله همزمان با برگزاری ایام مبارک حج به همراه شماری از وزیران این کشور با توجه به حضور شماری از سران و مقامات کشورهای اسلامی به سرزمین وحی از ریاض (پایتخت) عازم مکه مکرمه می شد .

به گفته یک مقام آگاه سیاسی حضور 'سعود الفیصل' وزیر امور خارجه عربستان در نشست گروه اقتصادی 20 در کره جنوبی به نیابت از ملک عبدالله نشان می دهد که پادشاه عربستان مدت ها است از این بیماری رنج می برد.

شاهزاده 'سلطان بن عبدالعزیز ' ولیعهد و وزیر دفاع این کشور نیز که از سال 2005 میلادی تاکنون به دلیل وخامت اوضاع جسمانی چندین بار تحت عمل جراحی قرار گرفته از حدود یک سال پیش تاکنون کمتر در صحنه سیاسی این کشور ظاهر شده است .

عبدالله بن عبدالعزیز ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزند «عبدالعزیز آل سعود» بنیانگذار عربستان جدید است. وی که متولد سال 1924 میلادی در شهر ریاض است از سال

1982 میلادی ولیعهد عربستان شد و از سال 1995 نیز پس از بیماری فهد (پادشاه وقت ) عملا زمامدار عربستان سعودی شد.

ملک عبدالله در سال 2005 میلادی پس از مرگ فهد به طور رسمی پادشاه شد.

عبدالله علاوه بر سمت پادشاهی ریاست هیئت وزیران (‌نخست وزیر)‌ و فرماندهی گارد ملی عربستان سعودی را نیز عهده دار می باشد.

کد خبر 120611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز