دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

خبرنگار اعزامی همشهری- صحرای عرفات: مراسم برائت از مشرکین با حضور پرشور حاجی‌های ایرانی در صحرای عرفات برگزار شد و در بیانیه پایانی آن با اشاره به موضوع آزادی قدس شریف و حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین، ضرورت وحدت جهان اسلام مورد تأکید قرار گرفت.

حج

این مراسم با قرائت مناجات امیرالمؤمنین(ع) آغاز و در ادامه مراسم برائت با حضور پرشور حاجیان ایرانی و شعارهایی چون «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» برگزار شد.در پایان این مراسم بیانیه‌ای قرائت شد که در آن مسئله فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی و همچنین سیل در پاکستان، جنگ نرم استکبار، ظلم آمریکا و دعوت به وحدت جهان اسلام مورد اشاره قرار گرفت.

در بیانیه شرکت‌کنندگان در مراسم برائت از مشرکین آمده است: ما ضمن تأکید بر آزادی قدس شریف، حمایت همه‌جانبه خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام می‌کنیم و از ملت‌ها و دولت‌های اسلامی می‌خواهیم با ایجاد اتحاد و همبستگی، حمایت خود را که امروز در نتیجه مقاومت دلیرانه جوانان سلحشور لبنانی و انتفاضه فلسطین آشکار گردیده تا فروپاشی کامل دنبال کنند.

سه شنبه  در عربستان عید قربان است

سه شنبه در عربستان عید قربان است و همه زائران بیت‌الله‌الحرام صبح امروز (25 آبان‌ماه) برای رمی جمرات، حلق(تراشیدن سر) و قربانی‌کردن وارد سرزمین منا می‌شوند.زائران که از ظهر دیروز وقوف در عرفات را تا اذان مغرب انجام داده و به دنبال آن در مشعر‌الحرام حداقل از اذان صبح تا طلوع آفتاب وقوف داشتند، امروز برای ادامه اعمال وارد سر‌زمین منا می‌شوند.

منا به معنی «آرزو»، نام دره طولانی و وسیعی است که در ادامه مشعر‌‌الحرام واقع است و از آن با عنوان سرزمین آرزوها یاد کرده‌اند. برخی نیز بر این باورند که در این مکان از حضرت آدم(ع)، آن زمان که از بهشت بر زمین آمد، از آرزوهایش پرسیده شد و از همین رو این سرزمین را منا ‌نامیده‌اند.

کد خبر 120821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز