خبرنگار اعزامی همشهری به مکه مکرمه: زائران خانه‌خدا از بعد از ظهر یکشنبه 23 آبان به سوی عرفات حرکت می‌کنند.

حج

زائران ایرانی نیز با شور و حال خاصی آماده عزیمت به عرفات ‌شدند و در کاروان‌ها حجاج ایرانی فضای معنوی و خاصی حاکم بود.زائران حرم امن الهی، عصر امروز به عرفات می‌روند و باید از ظهر فردا، روز عرفه ( به تقویم عربستان) تا غروب در صحرای پر رمز و راز عرفات وقوف داشته باشند، سپس غروب فردا(دوشنبه) به سوی مشعر‌الحرام بروند و شب را در آنجا بیتوته کنند. حجاج ایرانی با طلوع آفتاب سه‌شنبه، صبح روز عید قربان به طرف محل استقرار چادرهای خود در منا رهسپار خواهند شد.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده، زائران کشورمان از بعد از ظهر امروز (یکشنبه) ، به عرفات منتقل می‌شوند. از امسال با اجرای طرح نقل ترددی در عربستان، حجاج از مسیرهای خاصی به عرفات منتقل می‌شوند. دولت عربستان سعودی روز سه‌شنبه 25 آبان‌ماه را عید قربان اعلام کرده‌است که بر این اساس فردا دو‌شنبه در این کشور روز عرفه است.

همچنین با توجه به بالا بودن میانگین سنی حجاج امسال از سوی گروه پزشکی حج برای ایام وقوف زائران در مشاعر تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و به منظور ارائه خدمات بیشتر یک درمانگاه در منا ایجاد شده است. امسال 103 هزار نفر زائر ایرانی به
بیت‌الله الحرام مشرف شده‌اند.

جزئیات مراسم برائت از مشرکین

مراسم برائت از مشرکین امسال نیز همانند سال‌های پیش صبح روز دوشنبه (نهم ذیحجه به وقت عربستان) در صحرای عرفات پر‌شکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود. مدیر عملیاتی حج گفت: مراسم امسال ساعت 9:30 صبح روز دوشنبه نهم ذیحجه و پایان مراسم ساعت 10:45 خواهد بود. مجید آخوند‌زاده با اشاره به هماهنگی‌ با مقامات عربستان سعودی افزود: در مذاکراتی که با مقامات عربستانی داشتیم، این مراسم مورد موافقت آنها قرار گرفت.

کد خبر 120615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز