خبرنگار اعزامی همشهری به مکه مکرمه: هم‌اکنون 103‌هزار زائر ایرانی بیت‌الله‌الحرام وارد مکه مکرمه شده‌اند.

حج

رئیس سازمان حج و زیارت در این باره اعلام کرد: آخرین گروه از 103‌هزار زائر ایرانی بیت‌الله‌الحرام نیز از طریق فرودگاه جده وارد مکه مکرمه شدند و ورود زائران ایرانی به سرزمین وحی دیروز پایان یافت.به گفته علی لیالی، همه زائران مدینه اول و مدینه بعد در مکه مشغول انجام اعمال خود هستند و روز یکشنبه همه آنها عازم عرفات خواهند شد.

سرویسدهی اتوبوس‌ها به حجاج

امسال بیش از 20‌هزار دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی حجاج بیت‌الله‌الحرام را در موسم حج بر عهده دارند.رئیس کمیته حمل‌ونقل اتاق تجاری صنعتی در مکه با اشاره به مشکلات ترافیکی مکه در این ایام اعلام کرد: 3هزار دستگاه اتوبوس در حمل‌ونقل عمومی و 15‌هزار دستگاه نیز در جابه‌جایی حجاج از مسجد‌‌الحرام تا مشاعر مقدسه به کار گرفته می‌شوند.به گفته محمد‌سعد‌ القرشی، همزمان با این اتوبوس‌ها، با بهره‌برداری از مرحله اول قطار مشاعر مقدسه که توان جابه‌جایی 72 هزار زائر در هر ساعت را دارد، کمک شایانی به انتقال حجاج خواهد بود.

استقرار 2هزار نیروی امدادی

حدود 2هزار نیروی دفاع شهری در قالب 92 واحد آتش‌نشانی و امداد و نجات در مسجد‌الحرام و مشاعر مقدسه مستقر شده‌اند.همچنین مدیر سازمان دفاع شهری منطقه مکه از آمادگی نیروهای دفاع شهری برای مقابله با خطرات سیل ، همزمان با موسم حج خبر داد.

زنی که بدون بلیت و ویزا به عربستان رفته بود بازگردانده شد

به گفته مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت، زن درگزی‌ای که بدون داشتن گذرنامه قانونی و رعایت امور تشریفات اعزام، به مدینه رفته بود روز دوشنبه به ایران برگردانده شد. علی‌‌اکبر غیرتی گفت: پس از برگرداندن این زن به ایران، موضوع از سوی مراجع ذیربط در کشورمان در حال پیگیری است.آمنه رمارم پیرزنی 70 ساله اهل شهرستان درگز است که بدون بلیت، ویزا و گذرنامه از طریق فرودگاه مشهد به مدینه منوره سفر کرده بود.

کد خبر 120431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز