علی‌اصغر محمدی- خبرنگار اعزامی همشهری به مکه مکرمه: آمار رسمی زائران مناسک حج امسال اعلام نشده است.

حج

مسئولان عربستانی اعلام کرده‌اند امسال فضایی که برای برپایی چادرها در منا در نظر گرفته شده به‌علت انجام پروژه‌های ساخت و ساز در اماکن مقدس به 30 درصد کاهش یافته است؛ امری که کارشناسان آن را عامل محدود شدن تعداد زائران حج امسال می‌دانند.

به گزارش عرب نیوز، سعیدالقریشی رئیس کمیته حج در اتاق تجارت و صنعت جده اظهار داشت: امسال تنها یک میلیون و 750 هزار زائر خارجی به انجام فریضه حج می‌پردازند. علت کم بودن این تعداد این است که فضای اندکی در منا برای برپایی چادرها درنظر گرفته شده است.

پیش از این فؤاد الفارسی، وزیر حج عربستان اعلام کرده‌بود که تعداد زائران حج تمتع امسال در مجموع حدود 2میلیون نفر شامل یک میلیون و 750 هزار زائر خارجی و 250 هزار زائر عربستانی است.

عربستان دیروز را اول ذیحجه اعلام کرد

عربستان سعودی روز یکشنبه(دیروز) را اول ذیحجه در این کشور اعلام کرد. بر پایه تقویم عربستان روز سه‌شنبه آینده(25آبان) در عربستان عید قربان است و زائران از عصر روز یکشنبه آینده هشتم ذیحجه (23 آبان) راهی عرفات می‌شوند و ظهر روز دوشنبه(24 آبان) را در عرفات وقوف می‌کنند.

اعمال زائران بیت‌الله‌الحرام به این ترتیب است: یکشنبه 23 آبان( ۸‌ذیحجه ) یوم ‌الترویه و حرکت به سوی عرفات، دوشنبه 24 آبان(9 ذیحجه ) روز عرفه، وقوف در عرفه از ظهر تا غروب، سه‌شنبه 25 آبان(10 ذیحجه ) روز عید قربان، نیمه شب تا طلوع آفتاب وقوف در مشعر‌‌الحرام، حرکت به منا و انجام رمی، قربانی و تراشیدن سر.

همچنین چهارشنبه 26 آبان(11 ذیحجه )، وقوف نیمه‌شب در منا، رمی جمرات، پنجشنبه 27 آبان(12 ذیحجه ) وقوف نیمه شب در منا، رمی جمرات، حرکت به طرف مکه پس از اذان ظهر.

کد خبر 120184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز