همشهری‌آنلاین: نایف بن فواز الشعلان، شاهزاده عربستانی در دادگاه تجدید نظر فرانسه، به ده سال حبس تعزیری و پرداخت هفت میلیون یورو جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری المحیط، دادگاهی در نزدیکی پاریس در ماه مه سال 2007 نایف بن فواز را متهم کرده بودکه با سوء استفاده از جایگاه سیاسی‌اش، دو تن کوکایین را برای تحویل به باندهای قاچاق در کلمبیا، وارد خاک فرانسه کرده است در نتیجه این شاهزاده دردادگاه بدوی مجرم شناخته و به ده سال حبس تعزیزی محکوم شد.

با توجه به اینکه نایف بن فواز از خاندان حاکم در عربستان است این اتهام سبب شده بود روابط میان دو کشور در چند سال اخیر دستخوش تغییراتی شود به همین منظور محاکمه این شاهزاده عربستانی باردیگر به طور غیابی در دادگاه استیناف پاریس انجام شد اما این دادگاه نیز حکم دادگاه بدوی را تایید کرد و علاوه بر تحمل حبس وی را به پرداخت هفت میلیون یورو جریمه نقدی نیز محکوم کرد.

در ادامه حکم صادره با اعتراض وکلای مدافع متهم روبرو شد تا به دادگاه تجدید نظر ارسال شود که در نهایت این دادگاه نیز حکم سابق را تایید و نهایی کرد.

پرونده نایف بن فواز از ششم ژوئن سال 1999 و پس از کشف 804 کیلوگرم کوکایین از کاخی در نزدیکی پاریس گشوده شد، در این قضیه یک تبعه کلمبیایی نیز بازداشت شده بود.

کلمبیایی بازداشت شده در بازجویی ها گفت: مواد مخدر با هواپیمای شخصی خاندان حاکم در عربستان وارد خاک فرانسه شده است. پس از این قضیه چند نفر از قاچاقچیان کلمبیایی با طرح شکایتی علیه شاهزاده عربستانی وی را متهم کردند که دو تن کوکایین را با استفاده از هواپیمای بوئینگ 727 و در دو پرواز جداگانه در شب‌های پانزدهم و شانزدهم می 1999 به خاک فرانسه منتقل کرده است.

در این پرونده سه کلمبیایی نیز هر کدام به 4 ، 9 و 10 سال زندان محکوم شده بودند اما دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی را باطل و هر کدام را به طور مساوی به 10 سال زندان محکوم کرد.

کد خبر 125723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز