مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاندار تهران گفت: محدوده طرح ترافیک به 120 کیلومتر افزایش یافته است و در عین حال بررسی‌های لازم برای افزایش این محدوده تا 200 کیلومتر نیز صورت گرفته است.

مرتضی تمدن استاندار تهران

 به گزارش ایسنا، مرتضی تمدن در پایان نشست استانداران سراسر کشور با اعلام این که در جلسه مذکور بیشتر مباحث در حوزه هدفمند سازی یارانه‌ها و مسایل مرتبط با حمل و نقل بود، اظهار کرد: در این جلسه موضوعات مربوط به آژانس‌های مسافربری و ساماندهی آن‌ها به طور مشخص، مطرح شد.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر شبکه گسترده‌ای از آژانس‌های مسافربری به صورت شخصی فعال هستند که بسیاری از آن‌ها مجوزهای لازم را ندارند.

 استاندار تهران اضافه کرد: در جلسه امروز مطرح شد که لازم است این آژانس‌ها از طریق رنگ آمیزی شکل ظاهری و حتی دارا شدن پلاک مخصوص ساماندهی شوند، همچنین در مورد قیمت گذاری نرخ کرایه آژانس‌ها با کمک اتحادیه مربوطه تصمیم‌گیری شود.

 وی خاطر نشان کرد: کماکان مسئولیت قیمت گذاری برای آژانس‌ها بر عهده وزارت بازرگانی خواهد بود، اما ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها این مساله را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

 تمدن در پاسخ به سوالی در رابطه با اجرای مجدد طرح «زوج و فرد» در محدوده بزرگتری از شهر تهران، توضیح داد: با توجه به تمهیدات قبلی که در طرح قبلی زوج و فرد به دست آوردیم و نیز با توجه به استقبالی که مردم از این طرح داشتند، دور جدید این طرح را آغاز کردیم، با این تفاوت که در طرح جدید به جای اجرای طرح از درب منزل در مسیرهای مشخصی این طرح را اجرا کرده‌ایم.

 وی ادامه داد: محدوده طرح ترافیک به 120 کیلومتر افزایش یافته است و در عین حال بررسی‌های لازم برای افزایش این محدوده تا 200 کیلومتر نیز صورت گرفته است.

استاندار تهران در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر محدوده 120 کیلومتری اجرای طرح زوج و فرد را به پلیس ابلاغ کرده‌ایم و در صورت لزوم و با توجه به شرایط آلودگی هوای تهران، افزایش محدوده آن را تا 200 کیلومتر اجرا خواهیم کرد.

 وی یادآور شد: اجرای طرح زوج و فرد پس از نظر سنجی از شهروندان اجرا شد و بر اساس این نظر سنجی 65 درصد مردم اصرار به اجرای طرح داشتند، چرا که در آن مدت کوتاه نسبت به نتایج مثبت آن آگاه شده‌اند.

 تمدن تاکید کرد: فعلا دائمی بودن این طرح را بررسی می‌کنیم، اما هنوز دائمی شدن آن قطعی نشده است و امیدواریم در صورت احساس ضرورت آن از سوی مردم و رضایتمندی آن‌ها در جهت تنظیم آلودگی هوای تهران این طرح را اجرا کنیم.

کد خبر 127132
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز