یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران نفر از مردم تونس روز یکشنبه با حضور در فرودگاه شهر تونس از ، رهبر اسلامگرای این کشور که بعد از بیست سال تبعید به این کشور بازمی گشت، استقبال کردند.

ورود راشد الغنوشی به تونس

به گزارش  واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، غنوشی در لحظه ورود به جمع طرفداران خود در فرودگاه تونس، دستان خود را به علامت پیروزی بالای سر برد و فریاد "الله اکبر" سر داد. جمعیتی که برای استقبال از غنوشی آمده بودند، در حالی که قرآن و نیز شاخه های گل و زیتون را در دست داشتند، شعری را در وصف پیامبر گرامی اسلام (ص) سر دادند.

جمیله غنوشی، خواهر راشد با ابراز خوشحالی از بازگشت برادرش به وطن گفت: "هیچگاه فکر نمی کردم برادرم را دوباره در تونس ببینم."

وی که از سال 1989 در انگلیس در تبعید به سر برده است، زمانی که در فرودگاه گاتویک لندن حضور داشت از بازگشت خود به تونس، ابراز خوشحالی کرد.

غنوشی در فرودگاه لندن به خبرنگاران گفت : "امروز بازگشت من به تونس به معنی بازگشت من به کل جهان عرب است." وی افزود جنبش النهضه وی قصد دارد رسما به عنوان حزبی سیاسی در تونس فعالیت و در اولین انتخابات دموکراتیک این کشور شرکت کند.

غنوشی با نابسامان توصیف کردن اوضاع تونس گفت: "دولت موقت هر روز وزرای خود را تغییر می دهد و هنوز ثبات ندارد و میزان اختیارات آن نیز مشخص نیست."

غنوشی دو سال بعد از به قدرت رسیدن زین العابدین بن علی، رئیس جمهور سابق تونس در سال 1987، مجبور به ترک این کشور شد.

کد خبر 127037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز