همشهری آنلاین: حامد کرزای رییس جمهور افغانستان در سخنانی در آیین افتتاح مجلس جدید این کشور گفت : وکلای مجلس نه به عنوان نماینده قوم یا قبیله خاص، بلکه به عنوان نمایندگان تمام ملت افغانستان باید به رسالت ملی و میهنی خود توجه داشته باشند.

آغاز به کار مجلس جدید افغانستان

به گزارش ایرنا، آیین گشایش دومین مجلس نمایندگان افغانستان پس از سقوط طالبان، روز چهارشنبه با حضور حامد کرزای رییس جمهوری این کشور برگزار شد.

انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان شهریور ماه امسال برگزار شد که گشایش آن به علت اختلاف نظرها و نیز بررسی موارد تخلف انتخاباتی چندبار به تعویق افتاده بود.

در حالی که برخی گمانه زنی ها طی چند روز گذشته حاکی از حضور نیافتن رییس جمهوری در این مراسم بود، حامد کرزی صبح چهارشنبه در مراسم گشایش مجلس نمایندگان حضور یافت و سخنرانی کرد.

وی با اشاره به رسالت نمایندگان مجلس گفت: وکلای مجلس نه به عنوان نماینده قوم یا قبیله خاص، بلکه به عنوان نمایندگان تمام ملت افغانستان باید به رسالت ملی و میهنی خود توجه داشته باشند.

کرزی با بیان اینکه سرنوشت افغانستان طی پنج سال آینده به دست نمایندگان رقم می خورد، از اعضای مجلس نمایندگان خواست با وجود اختلاف نظرها در باره مسایل جزئی، منافع ملی، حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور را بر همه خواستها و برنامه های خود مقدم دارند.

کد خبر 126726
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز