همشهری آنلاین: گروه بحران بین الملل که مقر آن در بروکسل پایتخت اتحادیه اروپا قرار دارد در گزارشی اعلام کرد که آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در برابر طالبان و حمایت پاکستان از این گروه شکست خورده است

nato-taliban

به گزارش خبرگزاری مهر، در گزارشی که این مؤسسه تحقیقاتی روز یکشنبه منتشر کرد آمده است: شواهد و مدارک موجود نشان می دهد که حملات و عملیات نظامیان به رهبری آمریکا در افغانستان در کاهش توان نیروهای طالبان مؤثر نبوده و نیروهای طالبان فعالتر از گذشته شده و همچنان از حمایت پاکستان برخوردارند.

این مرکز در گزارش خود می‌افزاید: راهبرد نیروهای ائتلافی مستقر در افغانستان مبنی بر دستیابی به حمایت و محبوبیت بین شهروندان افغان و نیز جلب نظر مخالفان و تقویت نیروهای امنیتی افغان شکست خورده است.

این مؤسسه تحقیقاتی در این گزارش همچنین تلاش‌های اخیر را برای آغاز مذاکرات با طالبان مورد انتقاد قرار داده و تصریح کرده است، این روند فقط به رقابت میان گروه‌های مختلف افغان دامن می‌زند و ناامنی بین مردم عادی این کشور را گسترش می‌دهد.

گزارش مزبور درحالی بار دیگر مؤید ناکامی آمریکا در جنگ ‌افروزی در افغانستان است که حامد کرزای اخیرا برای مذاکره با افغانها و شبه نظامیان ناراضی و در حال جنگ با دولت مرکزی شورای عالی صلح تشکیل داده است.

کرزای همچنین در نشستی خبری که چندی پیش و پس از بازگشت از اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در لیسبون پرتغال برگزار کرد، حمایت آمریکا و ناتو را برای تجهیز ارتش کشورش ناکافی دانست.

وی افزود: در صورتی ‌که ناتو تجهیزات لازم را در اختیار ما قرار ندهد، افغانستان آزاد است تا تجهیزات را از دیگر منابع موجود تهیه کند.

کد خبر 121823
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز