سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

کره‌جنوبی که در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا تیم ملی ایران را حذف کرد، در نیمه نهایی مغلوب تیم خوب ژاپن شد تا همچنان در حسرت قهرمانی قاره باقی بماند.

فوتبال

کره که از آخرین قهرمانی‌اش در آسیا 51‌سال می‌گذرد، با تیم آماده‌اش امیدوار بود که به این انتظار پایان دهد ولی پس از تساوی 2 بر 2 در 120 دقیقه، در ضربات پنالتی مغلوب ژاپن شد.

رویارویی 2 قدرت برتر فوتبال آسیا در نیمه نهایی جام ملت‌ها، برای خانواده فوتبال ایران اهمیت مضاعفی داشت. کره‌جنوبی در یک چهارم نهایی در اکثر دقایق بازی مقابل ایران تیم برتر زمین بود و با پرس سنگینش خط میانی تیم ملی را کاملا از کار انداخته بود. به همین دلیل همه ایرانی‌ها منتظر دیدن نمایش تیم ملی ژاپن مقابل این تیم آماده بودند. ژاپن اما به هیچ وجه تحت‌تأثیر کره قرار نگرفت و در نیمه اول تیم نسبتا برتر زمین بود.

متسو قبل از رویارویی با ژاپن در یک چهارم نهایی این تیم را بارسای آسیا نامیده بود و در شروع این بازی مشخص شد که حق با سرمربی قطر بوده است. خط میانی ژاپن با پاس‌های تکضرب و همکاری خوب مثلث اندو، هاسبه و کیسوکه هوندا میانه زمین را دراختیار گرفت. رائه، سرمربی کره‌جنوبی هم با آگاهی از هماهنگی خط میانی ژاپن پرس حریف را از برنامه تیمش حذف کرده بود. اولین خطر بازی روی ضربه سر اوکازاکی، مهاجم ژاپن به دست آمد ولی با واکنش دروازه‌بان کره توپ به تیر عمودی برخورد کرد. در دقیقه 22 خطای ناشیانه کنو، مدافع میانی ژاپن روی پارک جی سونگ منجر به یک ضربه پنالتی شد که کی سونگ یونگ آن را تبدیل به گل اول بازی کرد.

در دقایق بعدی هر دو تیم حملات متناوبی داشتند تا اینکه ژاپن در دقیقه 36 روی یک حرکت تیمی خوب به گل تساوی رسید. با مثلثی که در سمت چپ تشکیل شد، ناگاتومو، مدافع چپ ژاپن توانست تا محوطه شش قدم نفوذ کند و پاس به عقب او را مائدا به راحتی وارد دروازه کرد. این مهاجم در آخرین لحظات این نیمه هم از آفساید مدافعان کره گریخت ولی ضربه‌اش را در موقعیت تک به تک با بی‌دقتی به بالای دروازه زد.

احتیاط بیشتر

با توجه به حساسیت این بازی، 2تیم نیمه دوم را با احتیاط بیشتری شروع کردند. در شروع این نیمه باز هم ژاپن کنترل بازی را در اختیار گرفت. رائه، سرمربی کره برای تقویت خط میانی تیمش جی دونگ وون، مهاجم نوکش را تعویض کرد و این کمک کرد تا این تیم چند موقعیت خوب به دست آورد. رائه که تیمش در یک چهارم نهایی مجبور شده بود 120 دقیقه بازی کند و یک روز کمتر از ژاپن استراحت کرده بود، مجبور شد دومین تعویض را هم در دقیقه 82 انجام دهد. 5 دقیقه بعد نوبت زاکه رونی بود که نخستین تعویض ژاپن را انجام دهد. کاگاوا ، که در بازی مقابل قطر با زدن 2گل و ساختن گل سوم، تیمش را نجات داده بود، مقابل کره ناموفق بود و جایش را به هوسوگای داد. در نهایت نیمه دوم بدون حادثه مهمی به پایان رسید تا بازی به وقت اضافه برود.

وقت اضافه‌پر هیجان

در دقیقه 96 خطای بی‌مورد مدافع کره روی اوکازاکی منجر به یک پنالتی جنجالی شد، چرا که خطا دقیقا روی خط محوطه جریمه انجام شد. هوندا که با پاس دیدنی‌اش زمینه‌ساز این پنالتی شده بود، ضربه را با بی‌دقتی زد تا دروازه‌بان کره آن را دفع کند ولی هوسوگای با ریباندی سریع توپ را به طاق دروازه کره کوبید.

کره نیمه دوم وقت اضافه را تهاجمی‌تر شروع کرد تا از شکست فرار کند. حملات کره سرانجام در دقیقه 120 نتیجه داد و روی یک ضربه ایستگاهی هوانگ، مدافع میانی این تیم بازی را به تساوی کشاند. خوشحالی کره‌ای‌ها اما تنها چند دقیقه دوام آورد؛ چرا که بازیکنان این تیم 3 پنالتی‌شان را هدر دادند و ژاپن با برتری 3 بر صفر در ضربات پنالتی به فینال رسید.

کد خبر 126666

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز