گروه حوادث: با طرح 2 شکایت تازه از زباله‌گرد دوچرخه‌سوار که به روی زنان و مردان در قزوین اسید می‌پاشید، تعداد شاکیان متهم به 9 نفر رسید.

اسیدپاشی‌های سریالی متهم از اوایل آذر‌ماه شروع شد. نخستین قربانی او مرد میانسالی بود که در خیابان هدف اسیدپاشی قرار گرفته بود. شاکی مدعی بود هنگام عبور از یکی از خیابان‌های خلوت قزوین مرد دوچرخه‌سواری از پشت سر به او نزدیک شده و بعد از پاشیدن مایعی مشابه اسید به‌صورتش، متواری شده است.

با شکایت این مرد، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد دوچرخه‌سوار شروع شد اما هنوز سرنخی از او به دست نیامده بود که دومین حادثه مشابه نیز اتفاق افتاد.شاکی این بار دختر جوانی بود که هدف حمله‌ مرد دوچرخه‌سوار قرار گرفته بود. او به ماموران گفت: در حال رفتن به خانه بودم که مردی حدودا 45 ساله از پشت سر به من نزدیک شد و صدایم کرد. وقتی برگشتم او محتویات بطری‌ای را که در دست داشت به‌صورتم پاشید و پا به فرار گذاشت.

گرچه به خاطر رقیق بودن مایع اسیدی، این دو قربانی آسیب جدی ندیده بودند اما با افزایش شکایت‌ها و مراجعه شاکیان جدید به اداره آگاهی، پلیس خود را در برابر یک مرد خطرناک دید که با پرسه زدن در خیابان‌ها و کوچه‌های خلوت شهر، به‌صورت زنان و مردان اسید می‌پاشید.

تحقیقات نشان می‌داد متهم بیشتر طعمه‌های خود را در اواسط روز و در خیابان‌های خلوت شهر شناسایی کرده است.
این مرد که بطری حاوی اسید را در قسمت نگهدارنده بطری آب دوچرخه کورسی قدیمی خود قرار داده بود، بعد از شناسایی طعمه‌هایش، به آنها نزدیک می‌شد و دوچرخه‌‌اش را کنار خیابان پارک می‌کرد. سپس به طرف طعمه‌هایش می‌رفت و آنها را صدا می‌زد. وقتی طعمه‌هایش به طرف او برمی‌گشتند، وی بطری حاوی مایع اسیدی را به‌صورت آنها می‌پاشید و سوار بر دوچرخه‌اش، پا به فرار می‌گذاشت.

با این اطلاعات، تحقیقات ویژه پلیس برای دستگیری مرد اسیدپاش ادامه یافت.بیش از 200 نیروی پلیس با در اختیار داشتن مشخصات ظاهری متهم به‌صورت شبانه‌روزی گشتزنی در خیابان‌های شهر را شروع کردند تا اینکه بعد از گذشت 2 هفته از نخستین اسیدپاشی، متهم درحالی‌که سوار بر دوچرخه‌ای کورسی در یکی از خیابان‌ها در حال تردد بود، دستگیر شد.
مرد میانسال به اداره آگاهی انتقال یافت و بعد از اینکه از سوی تمامی شاکیان پرونده شناسایی شد، به اسیدپاشی‌‌های سریالی اعتراف کرد.

این مرد گفت: مدت‌هاست که از طریق زباله‌گردی زندگی‌ام را می‌چرخانم و مدتی قبل وقتی داشتم داخل زباله‌ها دنبال مواد پلاستیکی می‌گشتم، بطری‌هایی دیدم که مواد اسیدی داخل آنها بود. بطری‌ها را به خانه بردم و با مخلوط کردن مواد داخل آنها، یک مایع اسیدی جدید به‌وجود آوردم و با گشتن در خیابان‌های خلوت شهر، این مایع را به‌صورت مردان و زنان می‌پاشیدم و فرار می‌کردم.

مرد زباله‌گرد در حالی به پاشیدن مایع اسیدی به‌صورت 4 مرد و 3 زن اعتراف کرد که تعدادی از قربانیان او به خاطر آسیب شدیدی که دیده بودند به بیمارستان‌های تهران انتقال یافته بودند و متأسفانه یکی از آنها بینایی خود را از دست داده بود. این در حالی بود که مرد اسیدپاش در جریان بازجویی‌ها انگیزه‌ روشنی درباره اقدامات مجرمانه خود بیان نکرده و مدعی بود طعمه‌هایش را اتفاقی انتخاب می‌کرده است.

با گذشت بیش از 2 هفته از دستگیری این مرد، یکشنبه گذشته 2 مرد که ادعا می‌کردند قربانی مرد اسیدپاش شده‌اند به اداره آگاهی رفتند تا از او شکایت کنند. آنها مدعی بودند زمانی که با هم در یکی از خیابان‌ها قدم می‌زده‌اند، مرد دوچرخه‌سواری از پشت سر به آنها نزدیک شده و بعد از پاشیدن مایع اسیدی به‌صورتشان پا به فرار گذاشته است. با شکایت این دو نفر که خوشبختانه در این حادثه آسیب زیادی ندیده ‌اند، آمار شاکیان مرد اسید پاش به عدد 9 رسید و این در حالی است که تحقیقات پلیسی درخصوص 2 شکایت تازه و انگیزه متهم از این اقدام، ادامه دارد.

کد خبر 124308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز