همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری با اشاره به پیام‌های مطرح شده از سوی گروه 1+5 مبنی بر آمادگی برای مذاکره درباره همکاری، از این امر استقبال کرد و گفت: ایران آماده است در استانبول، برزیل و تهران در این زمینه با 1+5 گفت‌وگو داشته باشد.

  به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد در هشتاد و دومین سفر استانی در اجتماع پرشور مردم کرج تاکید کرد: همه طرف‌های گفت‌وگو باید به حقوق ملت ایران تن دهند تا راه برای همکاری‌ها باز شود.

وی تصریح کرد: از آن دسته از کشورهایی که پیغامی مبنی بر همکاری ارسال کرده‌اند انتظار نمی‌رود رفتاری را انجام دهند که در آن بوی کینه‌ورزی و دشمنی به مشام برسد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به فراز و نشیب‌های موضوع هسته‌ای ایران گفت: آنها فشار سیاسی تبلیغاتی زیادی وارد کردند و تحریم پشت تحریم تصویب کردند تا ایران هسته‌ای نشود اما ملت ایران در این نبرد سیاسی چند ساله پیروز شد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه طرف مقابل تنها دو راه پیش روی خود دارد، اظهار داشت راه اول ادامه مسیر قبلی است که در چارچوب آن قطعنامه صادر کنند، حرف بزنند و تهدید کنند که نتیجه آن از قبل معلوم است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: آن زمانی که هسته‌ای نشده بودیم نتوانستند با این اقدامات مانع از حرکت ایران شوند و حال که ایران هسته‌ای شده است، آنها قادر نخواهند بود که انرژی هسته‌ای را از ملت ایران پس بگیرند و از این رو ادامه مسیر قبلی راهی بن‌بست و بسته است.

وی از به رسمیت شناختن حقوق قطعی ملت ایران به عنوان مسیر دوم پیش روی غرب نام برد و گفت: آنها تاکنون از مسیر تقابل نتیجه‌ای نگرفته‌اند و در مقابل، ایران به اهداف خود دست یافته است.

رئیس‌جمهوری خطاب به این دسته از کشورها خاطرنشان کرد: اگر قصد دارید راه قبلی را ادامه دهید، بدانید هرکس در دنیا بخواهد مانع از حقوق ملت ایران شود، مردم ایران جوابی به او خواهند داد که تا به امروز به آنها داده است و این جواب پشیمان‌کننده خواهد بود.

احمدی‌نژاد با دعوت از طرف‌های گفت‌وگو برای مذاکره صادقانه با ملت ایران تصریح کرد زمانی که آنها حقوق رسمی ملت ایران را به رسمیت بشناسند و برای همکاری سر میز گفت‌وگو حاضر شوند، همه سود خواهند برد.

وی با هشدار به دشمنان ملت ایران گفت: اگر آنان تحت تاثیر شیاطین راه اول و ادامه مسیر قبلی را انتخاب کنند، ملت ایران اجازه نخواهد داد که ذره‌ای از حقوق مسلم‌اش تضییع شود.

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه 5-4 کشور در شورای امنیت گرد هم می‌نشینند و بخشنامه صادر می‌کنند و خود نیز اجرا می‌کنند، اظهار داشت جالب است وقتی که از جلسه تصویب قطعنامه بیرون می‌آیند، می‌گویند که تحریم‌های جدیدتری را نیز باید علیه ایران اتخاذ کنیم.

احمدی‌نژاد در واکنش به این شیوه عمل غربی‌ها گفت: اینها که سهل است، اگر 100 مورد دیگر هم به لیست تحریم‌ها اضافه کنید، کوچک‌ترین ضعف و خللی در اراده ملت ایران به وجود نخواهد آمد.

وی تاکید کرد تحریم‌ها جز اینکه سرعت پیشرفت ایران را افزایش دهد و اقتدار کشورمان را بیشتر کند، اثری نخواهد داشت.

رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد اگر طرف‌های گفت‌وگوی ایران سخنی که بوی دشمنی از آن می‌آید مطرح کنند یا کاری که در ادامه مسیر قبلی آنها است انجام دهند، کار را مشکل خواهد کرد و راه همکاری را خواهد بست.

احمدی‌نژاد ادامه داد اگر راه همکاری بسته شود، مشخص است که چه کسی ضرر می‌کند و آن که ضرر می‌کند قطعا ملت عزیز ایران نخواهد بود.

این بخش از سخنان رییس‌جمهوری با شعار 'انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست' از سوی حاضران در ورزشگاه تایید و مورد حمایت قرار گرفت.

موجودی صندوق توسعه ملی تا پایان سال به حدود 15 میلیارد دلار خواهد رسید

رئیس‌جمهوری با اشاره به پیش‌بینی صندوق توسعه ملی در قانون برنامه پنجم به منظور ذخیره حداقل 20 درصد درآمد نفت کشور پیش‌بینی کرد که تا پایان امسال بین 14 تا 15 میلیارد دلار معادل نزدیک به 15 هزار میلیارد تومان در این صندوق ذخیره شود.

احمدی‌نژاد افزود: درآمد ذخیره شده در صندوق توسعه ملی در زمینه سرمایه‌گذاری در کشاورزی و صنعت و ایجاد اشتغال برای جوانان عزیز هزینه خواهد شد.

وی گفت: برای نخستین‌بار در تاریخ کشور، خادمان ملت ایران در دولت دهم توانسته‌اند 20 درصد درآمد نفت را در حسابی ذخیره کنند، یعنی کشور را بدون 20 درصد درآمد نفت اداره کنند که در 20 سال اخیر چنین اتفاقی رخ نداده بود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به آغاز اجرای اصلاحات بزرگ اقتصادی دولت و قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت با افزایش صرفه‌جویی‌ها در کشور، رقم ذخیره شده در صندوق توسعه ملی به سرعت افزایش خواهد یافت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه لایحه تشکیل صندوق توسعه ملی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، ابراز امیدواری کرد که نمایندگان با تصویب این لایحه، قانون مورد نظر را به دولت ارایه خواهند کرد.

وی نوید داد به محض اینکه قانون صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار گیرد، موج گسترده سرمایه‌گذاری در کشاورزی، صنعت و خدمات جهت ایجاد اشتغال گسترده برای جوانان عزیز آغاز خواهد شد.

رئیس‌جمهوری اظهار داشت با صرفه‌جویی ملت و بهره‌گیری از ذخیره صندوق توسعه ملی، دولت دهم همه توان خود را بسیج خواهد کرد تا جوانان ایران زمین به خصوص جوانان استان البرز قبل از پایان دوره خدمتگزاری این دولت، شغل شرافتمندانه خود را پیدا کنند.

احمدی‌نژاد در جمع مردم شهرستان کرج و سایر مناطق استان البرز که خود را به ورزشگاه شهدای مخابرات این شهر رسانده بودند، خبر داد که اولین بودجه صندوق توسعه ملی به استان عزیز البرز تعلق خواهد یافت.

تشکر از مردم

رئیس جمهوری از ملت ایران به خاطر همراهی بی نظیر، عظیم و آینده ساز در طرح بزرگ و انقلابی هدفمندسازی یارانه ها تشکر کرد.

احمدی نژاد افزود: امروز این موضوع را با افتخار به دنیا اعلام می‌کنم که ملت ایران در همراهی با این طرح یکی از زیباترین عرصه های همدلی، همکاری، اتحاد و آگاهی را رقم زد.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به ترکیه و مذاکره با یکی از روسای جمهور حاضر در نشست استانبول گفت: این رئیس جمهوری اظهار می‌داشت که ما لحظه به لحظه خبرهای ایران را دنبال می‌کنیم و حقیقتا رفتار ملت ایران در اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها عالی بود، عالی بود، عالی بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: انشاء الله با کمک ملت ایران این طرح را با همین آرامش، وقار، آگاهی و همبستگی جلو خواهیم برد و منابعی که از این محل صرفه جویی می‌شود در خدمت آبادانی، پیشرفت و رفاه ملت عزیز ایران قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اگر ملت ایران فقط و فقط از منابع انرژی خدادادی خود به درستی و عالمانه استفاده کند ظرف 5 تا 6 سال بر بام پیشرفت جهان خواهد نشست و در سرتاسر ایران فقر، فقیر و عقب ماندگی و بیکاری پیدا نخواهد شد.

ملت ایران در 9 دی همه دشمنان ایران را مایوس کرد

احمدی نژاد در آستانه سالروز حماسه 9 دی نیز از ملت ایران به خاطر همه خوبی‌های تاریخ از جمله در دوران دفاع مقدس تقدیر کرد و گفت: حرکت ملت ایران در 9 دی ماه سال گذشته همه شیاطین و دشمنان ایران را مایوس کرد.

وی افزود: روزی که ملت ایران در دفاع از حرمت عاشورا و امام حسین (ع) در صحنه حاضر شد و در حمایت از انقلاب اسلامی، شهدا، عزت ملت ایران و تداوم حریم ولایت و امامت به میدان آمد. من صمیمانه به خاطر همه این خوبی‌ها و خدمتگزاری‌های از شما تشکر می‌کنم.

رئیس جمهوری در ادامه از رای ملت ایران به خود به عنوان اعطای نشان عزت به وی اشاره کرد و از مردم کرج به خاطر حماسه استقبال از فرزند و خادم ملت تشکر کرد و گفت: خیابان‌های کرج امروز صحنه افتخارآفرینی شما بود که بدون شک یاس دشمنان بشریت را به همراه دارد.

کار باید به زیباترین عنصر فرهنگی کشور تبدیل شود

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کشور با پشت میز نشستن ساخته نمی‌شود، تاکید کرد کار باید به زیباترین عنصر فرهنگی کشور تبدیل شود.

احمدی‌نژاد مفیدترین و ارزشمندترین فرد در جامعه را فردی خواند که سخت‌ترین کارهای جامعه را برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد با گذاشتن آجر روی آجر، ایجاد کارخانه در کنار کارخانه و مزرعه کنار مزرعه است که ایران ساخته می‌شود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اگر ملتی همه فرصت‌ها و ثروت‌های طبیعی را در اختیار داشته باشد، اما اهل کار و تلاش نباشد به جایی نخواهد رسید، خاطرنشان کرد آنچه که اهمیت دارد آن است که کار مفید و حلال باشد و عنوان، شکل و شمایل زرق و برق کار مطلقا اثری در پیشرفت جامعه و فرد ندارد.

احمدی‌نژاد ادامه داد هرجا کار مفیدی انجام می‌شود، آن کار ارزشمند است و زیباترین کار، کشاورزی و بهترین کار، کارگری است و به عبارت دیگر مفیدترین کار برای یک جامعه، سخت‌ترین کار است.

وی با اشاره به تلاش سرمایه‌داران جهانی برای ترویج فرهنگی در کشور که در قالب آن کارهای آسان و بدون زحمت به عنوان کار مطلوب معرفی می‌شود، گفت: آنها به دنبال این هستند که اگر یک جوان دیپلم یا لیسانس در دستگاهی امکان اشتغال برایش فراهم شود، ایستادن در کنار دستگاه و کارخانه برای او کسر شأن محسوب شود.

رئیس‌جمهوری با رد فرهنگ سرمایه‌داری خاطرنشان کرد: مگر کشور بدون کامیون، تاکسی، کارگر کشاورزی و کارخانه جلو می‌رود و ساخته می‌شود؟

احمدی‌نژاد تاکید کرد ساختن ایران نیازمند کار و تلاش است و پیشرفت اقتصادی کشورهای جهان به واسطه تلاش‌ها، بی‌خوابی‌ها و زحمت‌ها حاصل شده است.

وی با اشاره به اهمیت وجود ارتباطات کریمانه بین آحاد مردم نیز گفت: اگر ملتی ثروت داشته باشد اما مردم نسبت به همدیگر با رحم و مروت و احترام رفتار نکنند، به جایی نخواهند رسید و حداکثر آن کشور به کشوری شبیه برخی کشورهای غربی تبدیل خواهد شد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در بحران‌های اقتصادی و حوادث طبیعی در کشورهای غربی، افراد به فکر یکدیگر نیستند، به سفر اخیر خود به نیویورک و نشستی با گروه ضد جنگ آمریکایی اشاره کرد و افزود: یکی از افراد حاضر در این جلسه با اشاره به طوفان پنج سال گذشته کاترینا گفت ' در جریان این طوفان چند صد هزار نفر بی‌خانمان شدند و امروز با وجود گذشت پنج سال هنوز 250 هزار نفر تحت تاثیر آن طوفان بی‌خانم هستند و هیچ‌کس به فکر آنها نیست.

احمدی‌نژاد تصریح کرد اگر در میان ملت هرکس به فکر خود باشد و کاری به دیگران نداشته باشد و از فرصت‌های اجتماعی فقط برای جیب و کار خود استفاده کند، آن جامعه بوی سعادت را نخواهد دید.

وی با اشاره به اینکه مودت و مهربانی از سنت‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است، گفت: باید همه نسبت به هم مهربان و دوست باشیم.

رئیس‌جمهوری ادامه داد خدا را سپاسگزاریم که ملت ایران ملت صمیمی، رحیم، کریم، دلسوز و فداکار نسبت به یکدیگرند و در بین ملت ایران، مردم کرج و استان البرز به لحاظ صمیمیت، رحم، مروت و فداکاری یک نمونه افتخارآمیز هستند.

همدلی رمز حرکت و ساختن ایران است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه هرجا ندای تفرقه به گوش می‌رسد، ندای شیطانی است و هرجا دعوت به همدلی می‌شود، ندای آسمانی به گوش می‌رسد، خاطرنشان کرد: همدلی رمز حرکت و ساختن ایران است.

احمدی‌نژاد ساختن ایران را ماموریتی تاریخی خواند و گفت: تردیدی نیست که اگر شهدای ما نیز امروز در میان ما حاضر بودند، پرچمداران و پیشقراولان ساختن ایران بودند.

وی خاطرنشان کرد: ایران باید پیشرفته‌ترین و آبرومندترین کشور جهان باشد و شایستگی و شأن ملت ایران در این است.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه حاکمان فاسد و بی‌شخصیت در دوره‌ای 200 ساله سد راه پیشرفت و مانع حرکت ملت ایران شدند، اظهار داشت امروز به برکت حرکت ملت و امام(ره) و جانفشانی‌ها، بزرگ‌ترین فرصت تاریخی در اختیار ملت ایران قرار گرفته است.

احمدی‌نژاد افزود: تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هرگاه ملت ایران فرصتی را به دست آورده، خود را به سرعت به بالاترین قله‌های پیشرفت بشریت رسانده است و امروز این فرصت در اختیار ما قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه ایران را در وهله اول باید برای ملت ایران بسازیم، تصریح کرد ساختن ایران باید به منظور انجام ماموریت‌های تاریخی و جهانی ملت ایران با جدیت دنبال شود.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد هر بخش عمرانی که امروز در ایران برپا می‌شود، پرچم هدایت و افتخار محسوب می‌شود و پرچم امید برای سایر ملت‌های جهان است.

احمدی‌نژاد ادامه داد امروز یک رابطه عاطفی عمیق بین ملت ایران و سایر ملت‌ها برقرار است و ملت‌ها از هر خبر مربوط به پیشرفت ایران خوشحال می‌شوند و به یکدیگر تبریک می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد آنها می‌گویند پیشرفت ایران، پیشرفت ماست و این موضوع را در مساله هسته‌ای به وضوح دیدیم که ملت‌های جهان از ایران حمایت کردند و گفتند اگر ملت ایران به قله پیشرفت و پیروزی برسد، راه برای پیروزی سایر ملت‌ها باز خواهد شد.

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: امروز ملت ایران در سایه فرهنگ علوی، ولایت و خط نورانی امامت متحد و همدل است و خدا را شکر می‌کنیم که مردم استان البرز نماد همدلی و وحدت ملت ایران هستند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره وضعیت سیاسی امروز جهان گفت: حکومت‌ها، اندیشه‌ها و مکاتب گوناگونی تاکنون ظاهر شده‌اند و در دوره‌هایی بشریت را به زنجیر کشیدند، ضربه زدند و تحمیل‌هایی به ملت‌های جهان داشته‌اند.

وی با اشاره به روی کار آمدن مکتب مارکسیسم با شعار 'دفاع از محرومان و کارگران در سایه عدالت' اظهار داشت مارکسیست‌ها قریب به نیمی از جهان را تحت سیطره خود قرار دادند و در طول 70 سال خفقان، انسان را تحقیر کردند و بالاخره بعد از 70 سال، دروغین بودن شعارهای آ‌نها و فریبکاری آنها آشکار شد و موجب شد که آنها به تاریخ بپیوندند.

رئیس‌جمهوری ادامه داد امروز اثری از مارکسیست‌ها و اتحاد جهنمی شوروی که همه را به سیخ و میخ کشیده بود، باقی نمانده است.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به روی کار آمدن مکتبی دیگر با شعار 'اصالت انسان، حقوق بشر و آزادی' و حاکمیت 100 ساله این مکتب بر جهان گفت: آنها با این شعارهای زیبا آمدند اما همان اخلاق استعماری، برده‌داری و شکستن حرمت و کرامت انسان و تحقیر شخصیت بشریت را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به جنگ‌های قرن بیستم میلادی خاطرنشان کرد آنها بیش از 100 میلیون نفر انسان را کشتند، یعنی چند برابر کل کشته‌های جنگ‌های تاریخی بشر را موجب شدند و کینه‌ورزی، فریبکاری، دروغگویی را بر بشریت تحمیل کردند.

رئیس‌جمهوری اقدام کشورهای غربی در تزریق میلیاردها دلار به اقتصاد جهان به منظور حل مشکلات اقتصادی غرب را در این راستا خواند و گفت: تمرکز بر روی این خبر نشان می‌دهد که آنها مدرن‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین شیوه‌های غارت و دزدی را ابداع کرده‌اند.

احمدی‌نژاد این اقدام کشورهای غربی را خلق داراییِ‌های کاغذی نامید که هیچ پشتوانه‌ای از طلا، کالا و یا تعهدی ندارند و اظهار داشت معنای این حرکت آنها این است که به اندازه پول تزریق شده در اقتصاد جهانی از جیب سایر ملت‌ها برداشت می‌کنند و به جیب خود واریز می‌کنند.

وی ادامه داد این اقدام مانند این است که بانک مرکزی اسکناس بدون پشتوانه چاپ کند که معنای آن، این است که دارایی ملت به همان اندازه اسکناس بدون پشتوانه چاپ می‌شود، بی‌ارزش شده است.

رئیس‌جمهوری گفت: آنها در طول 30 سال گذشته بیش از 30 هزار میلیارد دلار دارایی کاذب خلق و منتشر کردند و منابع ملت‌ها را غارت کرده‌اند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد آنها به نام آزادی، دفاع از حقوق بشر و دموکراسی، زشت‌ترین اشغالگری‌های تاریخ بشریت را تحمیل کردند و از آن جمله در عراق چنان جنایاتی انجام دادند که روی صدام را سفید کردند.

احمدی‌نژاد با اشاره به شعار اشغالگران در زمینه نجات مردم افغانستان از دست تروریست‌ها گفت: آنها با این ادعا وارد افغانستان شدند اما تا به امروز 100 هزار نفر را کشته‌اند، خانواده‌ها را بی‌خانمان کرده و حرمت را شکسته‌اند.

وی با اشاره به ادعای غرب مبنی بر کمک به یهودیان آسیب‌دیده در جنگ جهانی دوم اظهار داشت آنها به این بهانه فلسطین را اشغال کردند. بیش از 60 سال است که هر روز جنایت، کشتار و خیانت را در این سرزمین شاهد هستیم.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به فضل الهی و به لطف ایستادگی و مقاومت تاریخ‌ساز ملت ایران، اندیشه سرمایه‌داری و ضد انسانی به پایان راه رسیده است و نشانه‌های شکست و اضمحلال آن آشکار شده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز جهان نیازمند راه، اندیشه و فرهنگ نوی انسانی و عادلانه است، افزود: متفکرین و ملت‌های دنیا که گذشته و امروز جهان را می‌شناسند، چشم امید و نگاه همه آنها به ملت ایران دوخته شده است و ملت ایران را الگو، پیشقراول و نقطه اتکای خود می‌دانند.

دولت مصمم به ارتقای شاخص‌های توسعه استان البرز است

رئیس جمهوری تاکید کرد: دولت مصمم است شاخص‌های توسعه استان البرز را به گونه ای ارتقا دهد که ظرف 3 تا 4 سال آینده شاخص‌های استان متناسب با متوسط همه استان‌های کشور ارتقا یابد.

احمدی نژاد افزود: استان البرز با اتکا به استعداد انسانی، فرهنگی و طبیعی خود قادر است در مدت کوتاهی به بهترین، آبادترین و پیشرفته ترین استان کشور تبدیل شود.

وی از نگاه ویژه و پشتیبانی دولت برای تحقق این امر خبر داد و گفت: دولت با برنامه ریزی سرمایه‌گذاری ویژه ای را در این استان خواهد اشت تا راه را برای توسعه استان هموار کند و استان البرز بتواند در یک حرکت جهشی فاصله های خود با سایر نقاط کشور را پر کند.

رئیس جمهوری در ادامه مسوولیت مردم استان به ویژه جوانان ساکن استان البرز را یادآور شد و گفت: باید دست به دست هم همت کنید و با کار و پشتکار استان عزیز خود را بر بام پیشرفت ایران عزیز بنشانید.

احمدی نژاد با اشاره به تاسیس استان البرز در سال جاری گفت: در ساز و کار قبلی تقسیمات کشوری دولت فرصت اثرگذاری مناسب در شان مردم استان را نداشت و خدا را شاکریم که در فاصله کوتاهی از سفر دوم دولت و با عنایت مجلس شورای اسلامی استان شدن این دیار به تصویب رسید.

وی گفت: در لایحه بودجه سال 1390 بودجه استان البرز به طور کامل مستقل خواهد شد و در اختیار مدیران استان قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهوری اظهار داشت: سیاست دولت حمایت از ایجاد صنایع با فناوری بالا در استان البرز است تا اشتغال آفرینی فراوان و آلودگی محیطی حداقلی را به دنبال داشته باشد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت همه تصمیماتی که به طور ویژه برای پیشرفت سایر استان های کشور گرفته است در جلسه امروز خود در کرج اتخاذ خواهد کرد و در این زمینه مصوباتی برای حمایت گسترده از بخش کشاورزی و باغداری، فرهنگ و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و غیره خواهد داشت.

کد خبر 124303
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز