همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر تهران گفت که نرخ‌های جدید حمل و نقل عمومی را تا هفته آینده اعلام خواهد کرد.

 به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای شهر تهران با اعلام این که شورای شهر تهران امروز در مورد نرخ حمل و نقل عمومی پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به نتیجه نرسید ، گفت: کمیته‌ای سه نفره تشکیل شده تا با مسئولان استانی طرح هدفمندی جلسه داشته باشیم و حتما تا هفته آینده نرخ‌های جدید را اعلام می‌کنیم.

 خسرو دانشجو در سیصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران که به صورت غیر علنی و بدون حضور مستمع برگزار شد، با اعلام این که در جلسه امروز طرح دو فوریتی بررسی نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد و اعضای شورا نگرانی‌های خود را در مورد این نرخ و برخی از مسایل مرتبط با آن مطرح کردند.

 وی افزود: سازمان تاکسیرانی پیشنهاد مکتوب خود را به کمیسیون‌ها ارائه کرده است، اما در جلسه امروز پس از بحث و بررسی جمع‌بندی در مورد این نرخ‌ها به دست نیامد و قرار شد پس از بررسی این نرخ‌ها در کمیسیون‌های مربوطه و نیز برگزاری جلسات مشترک نمایندگان شورا با ستادهای استانی هدفمند کردن یارانه‌ها در مورد نرخ‌های جدید تصمیم‌گیری شود.

 دانشجو تصریح کرد: بر اساس تصمیم شورای شهر تهران من و به همراه مرتضی طلایی ـ رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی و مهدی چمران ـ رئیس شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان شورای شهر تهران با مسئولان استانی هدفمند کردن یارانه‌ها مذاکره خواهیم کرد و نقطه نظرات رانندگان تاکسی و مسوولان معاونت حمل و نقل و سازمان تاکسیرانی را مطرح خواهیم کرد.

 وی تاکید کرد: اگر چه وزارت کشور بر تعیین نرخ تا حداکثر 15 درصد برای تاکسی‌ها تاکید دارد، اما سازمان تاکسیرانی نرخ‌های بیشتری را درخواست کرده و تاکید دارد که رانندگان نیز بر تعیین نرخ‌های 15 درصد اصرار دارند.

 سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد نرخ دقیق پیشنهادی سازمان تاکسیرانی برای افزایش کرایه تاکسی‌ها رقم مشخصی را اعلام نکرد و گفت: از این رقم اطلاعی ندارم، اما جداولشان را ارائه ‌کرده‌اند و تا زمانی که کمیسیون‌های مربوطه نظر ندهند تصمیم‌گیری انجام نمی‌شود.

 وی در پاسخ به این سوال که 15 درصد اعلام شده از سوی دولت دستور است یا پیشنهاد توضیح داد: طبق قانون نرخ حمل و نقل عمومی را مصوبه شورای شهر تهران تعیین می‌کند و ما سعی می‌کنیم که حداکثر تا هفته آتی در مورد این نرخ‌ها به جمع بندی رسیده و ارقام را اعلام کنیم.

 دانشجو با اعلام این که احتمالا با هماهنگی‌های رئیس شورای شهر تهران اولین جلسه مشترک امشب انجام می‌شود ، تصریح کرد: از رانندگان تاکسی می خواهیم همانند روزهای گذشته همکاری لازم را برای ثابت نگه داشتن نرخ کرایه ها داشته باشند ، البته گزارشاتی را از مردم در مورد افزایش نرخ‌ها داشته ایم که عمدتا مربوط به افزایش نرخ در مورد مسافربرهای شخصی بوده است که شورای شهر تهران و شهرداری آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد و از پلیس می خواهیم با آن‌ها برخورد کند.

 وی در پاسخ به سوالی در رابطه با تاثیر حذف یارانه‌ها بر قیمت‌های مترو و اتوبوس نیز ، خاطرنشان کرد: این تاثیر در اتوبوس و مترو نیز قابل توجه است،‌ اما شهرداری به دولت قول داده که تا پایان سال نرخ بلیت مترو و اتوبوس‌های بلیتی تغییری نداشته باشد، اما در مورد تاکسی‌ها و اتوبوس‌های ریالی این نرخ باید تعیین و اعلام شود، البته همه این موارد تا پایان سال جاری است و در مورد سال بعد همه این موارد در تعیین نرخ جدید تغییر خواهد کرد.

 سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: به عنوان مثال تاثیر حذف یارانه‌ برق بر مترو 340 تومان افزایش قیمت تمام شده بلیت را به همراه دارد که اگر قرار باشد مبلغ را از مردم دریافت نکنیم، باید محل پرداخت آن به مترو نیز مشخص شود.

 وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران و تاثیر اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها بر تهیه این بودجه ، توضیح داد: طبق گفته شهردار تهران لایحه بودجه تا هفته آتی به شورای شهر تهران ارائه می‌شود ، البته هنوز دیر نشده و معمولا شهرداری تا آخرین روزهای که مهلت دارد از این مهلت خود استفاده می‌کند.

 دانشجو تاکید کرد : موضوع اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اتفاق جدیدی نیست که شهرداری از آن غافل بوده باشد و از ابتدای سال زمان اجرای آن و تاثیرات احتمالی به طور کامل بررسی شده است .

سخنگوی شورای شهر تهران که در ابتدای این جلسه از حضور چند تن از شهرداران جدید و تغییر یافته در جلسه امروز شورای شهر تهران برای معرفی به شورا خبر داده بود ، در پاسخ به سوالی در رابطه با دستگیری شهردار منطقه 3 به دلیل یک تخلف مالی پس از کمتر از یک ماه فعالیت به عنوان شهردار ، توضیح داد: اطلاعی در مورد علت این اقدام و دیگر مسایل آن ندارم، ضمن این که می‌دانید شورای شهر تهران هیچ دخالتی در عزل و نصب شهرداران ندارد.

 وی اضافه کرد: قطعا شهردار نسبت به انتخاب شهرداران مناطق که مسئولیت بسیار مهمی است ، فیلترهای لازم را دارد و با توجه به حساسیت این جایگاه همانند بسیاری از پست‌های مهم قبل از اعلام حکم استعلام‌های لازم از مراجع مربوطه اخذ می‌شود و طبق اظهارات شهردار تهران در مورد این فرد نیز قبل از صدور حکم استعلام‌های لازم صورت گرفته است و این فرد نیز واجد شرایط بوده و بعد حکم وی توسط شهردار تهران صادر شده است.

 دانشجو تصریح کرد: این که پس از صدور حکم در مورد وی موضوع جدیدی مطرح شده و اقدام به دستگیری وی ‌کرده‌اند، مطلب دیگری است که باید علت آن را از مراجع دیگری سوال کنید؛ اما حتما دلیل بازداشت وی فعالیت سه هفته‌ای در شهرداری تهران نبوده و دلیل تناقض در استعلام را باید مرجع دیگری پاسخگو باشد.

 وی مجددا توضیح داد: معمولا در مورد شغل‌های حساس در مورد منع تصدی پست‌های مهم از قوه قضاییه و یا احراز صلاحیت در حوزه‌های مختلف از مراجع مربوطه استعلام‌های لازم صورت می‌گیرد و همه این موارد در مورد این شخص نیز انجام شده بود.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در جلسه امروز همچنین اعتراض فرمانداری تهران به آیین‌نامه مالی ـ معاملاتی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران بررسی و پاسخ داده شد.

کد خبر 124088
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز