مهدی چمران با بیان اینکه مردم نخستین کسانی هستند که با جداسازی شهرری از تهران متضرر خواهند شد، گفت: از نظر علمی، بحث معماری و شهر‌سازی،‌ جداسازی شهرری از تهران اقدامی غیرعلمی است.

شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر با شورایاران منطقه 20 با بیان اینکه ری، شمیران و تمامی نقاط شهر با هم یک شهر را تشکیل می‌دهند و ما نمی‌توانیم در هر منطقه یک سیستم اتوبوسرانی، مترو، فاضلاب و اداره برق مستقل احداث کنیم، اظهار کرد: من نه‌به‌عنوان عضو شورای شهر بلکه به‌عنوان معمار و شهرساز می‌گویم که از نظر علمی نمی‌توان شهرری را تجزیه کرد و درصورت تحقق این امر مردم نخستین کسانی هستند که متضرر می‌شوند.

وی در ادامه به بحث ایجاد 22فرمانداری در شهر تهران اشاره کرد و گفت: احداث 22فرمانداری در شهر تهران برای فعالیت شورای شهر تداخل مدیریتی به‌وجود می‌آورد؛ چراکه ما نمی‌توانیم در هر پهنه با یک فرماندار تعامل برقرار کنیم و به‌نظر من این طرح علمی نبوده و عملی نخواهد شد.

رئیس شورای شهر همچنین در نشست مشترک با شورایاران منطقه 20 با اعلام اینکه شهرداری در بحث اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تمام‌قد ایستاده و یاری‌رسان دولت است، گفت: با اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها، شهرداری تهران در بخش حمل‌ونقل عمومی افزایشی نخواهد داشت.

چمران با اشاره به موضوع هدفمند ساختن یارانه‌ها، اظهار کرد: در راستای اجرای قانون هدفمند ساختن یارانه‌ها، حمل‌ونقل بخش خصوصی نیز می‌تواند 10 درصد افزایش قیمت بلیت داشته باشد، که شهرداری با برعهده گرفتن خسارت‌ها از افزایش آن جلوگیری می‌کند؛ چرا که افزایش قیمت‌ها در حمل‌ونقل عمومی تاثیر روانی بر اذهان مردم می‌گذارد.

چمران در ادامه با اشاره به بحث‌های مطرح شده در زمینه جدایی مدیریت شهری شهرری از تهران خاطرنشان کرد: زمانی که در شهر یک مدیریت واحد اعمال شود، بخش‌های مختلف پیشرفت می‌کند،‌اما تعدد مدیریت به ضرر مردم است؛ چنانکه هم‌اکنون با جدا شدن اسلامشهر از تهران شاهد مشکلات عدیده برای شهروندان آن هستیم.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده در طرح جامع و چشم‌انداز 20 ساله، تمامی اقدامات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی برای شهر تهران و شهرری توامان درنظر گرفته شده و با جداسازی شهرری از تهران مردم منطقه 20 از ارائه این خدمات محروم خواهند شد.

کد خبر 123763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز