گروه شهری: مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران از مجلس به‌دلیل عدم‌تصویب طرح انتخاب شهرداران از سوی دولت، قدردانی کرد.

شورای شهر

وی  در جلسه علنی شورای شهر درباره عدم‌تصویب طرح انتصاب شهرداران توسط استانداران و وزارت کشور گفت: ما از طرف همه جامعه شورایی کشور از نمایندگان مجلس که تلاش فراوانی در جهت تصویب نشدن این طرح کردند تشکر می‌کنیم.
وی از جایگاه رئیس شورای‌عالی استان‌ها از تمام اعضای شوراهای شهرخواست تا به وظایف قانونی و وجدانی خود در این باره عمل کرده و به‌گونه‌ای رفتار کنند که نشان دهند به بهترین وجه می‌توانند مدیریت محلی و شهری را به انجام رسانند.

به گزارش همشهری نخستین دستور جلسه اختصاص به یک فوریت لایحه اصلاحی مرتبط با ساماندهی وضعیت سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران داشت. بنا بر این گزارش اعضای شورای شهر به اتفاق خواستار آن شدند تا قید یک‌فوریت از این لایحه حذف و به‌صورت عادی مورد بررسی قرار گیرد.

تاکید اعضای شورای شهر براین بود که با حذف یک فوریت فرصت کافی برای بررسی کارشناسی این لایحه اصلاحی را داشته باشند.در این لایحه شهرداری تهران خواستارحفظ استقلال شرکت پیام همشهری شده بود. در این اصلاحیه آمده است: شرکت پیام همشهری دارای برند ارزشمند و معتبری است که سالانه حدود 20 میلیارد ریال سود خالص تحصیل می‌کند که می‌تواند درآمد پایداری برای مجموعه شهرداری تلقی شود.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران در مخالفت با یک فوریت این لایحه گفت: مجموعه شهرداری خون دل بسیاری سر ساماندهی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه‌اش خورد، بنا براین ضرورتی به فوریت برای برگشت به وضع سابق نمی‌بینم، در عین حال نیازمند فرصتی مناسب برای بررسی همه جانبه آن هستیم. دانشجو معتقد است که مصوبه شورای شهر مبنی برساماندهی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه اتفاقا برکات و خیرات فراوانی داشت که یکی از آنها کوتاه‌شدن دست سهامداران بخش خصوصی از سود آگهی‌های همشهری بود.

محمد تقوی، معاون شورا و مجلس شهرداری تهران نیز با اعلام اینکه بخش عظیمی از مراحل انحلال و ادغام سازمان‌ها و شرکت‌ها به اتمام رسیده است، گفت: همانطور که مدیران روزنامه همشهری در جلسات مشترک با اعضای شورای شهر تهران توضیحات مفصل و مبسوطی درباره مؤسسه پیام همشهری ارائه کردند و حتی دل‌نگرانی‌های خود را نیز در این باره با شورا در میان گذاشتند، تقاضا دارم با درنظر گرفتن وضعیت این مؤسسه، بدنه، اعتبار و سرمایه آن که سرمایه شورا و شهرداری نیز محسوب می‌شود، در پابرجا بودن آن مصمم باشیم و در این موضوع به‌خصوص به‌دنبال انحلال یا ادغام مطلق نباشیم.

به گفته تقوی در این باره شهردار تهران نیز از شورای شهر همین تقاضا را مطرح کردند. معاون حقوقی شهرداری از اعضای شورای شهر خواست، با درنظر گرفتن اینکه پیام همشهری یک شرکت با برند تجاری معتبر است در شرایط فعلی که بخش خصوصی در برزخ و بلاتکلیفی بسر می‌برند برانحلال و ادغام این مؤسسه پافشاری نشود تا اصلاحیه اساسنامه جدید ابلاغ گردد.
حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: روابط شورای شهر و شهرداری دوطرفه است همانطور که شهرداری از ما انتظارهمکاری دارد ما نیز توقع داریم شهرداری به مصوبات شورای شهر تن‌دهد. پس از آن پروین احمدی‌نژاد دیگر عضو شورای شهر و رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر نیز طی سخنانی خواستار حذف فوریت از این لایحه شدند تا به‌صورت عادی و در وقت کافی به بررسی گذاشته شود که به تایید همه اعضا رسید.همچنین در این جلسه بخش‌های دیگری از طرح تفصیلی شهر تهران درباره پارکینگ‌ها تصویب شد.

کد خبر 124960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز