همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون ویژه مجلس با اشاره به اقدام اخیر دولت در آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی تاکید کرد: هدف دولت رسیدن به نقطه هدف در هدفمندسازی یارانه ها کمتر از 5 سال مصوب مجلس است.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به اقدام جدید دولت در راستای هدفمند کردن یارانه ها و از جمله افزایش قیمت بنزین به 700 تومان گفت: در خصوص افزایش قیمت تا این میزان با کمیسیون ویژه هیچ هماهنگی نشده بود و البته طبق مصوبه مجلس افزایش قیمت در اختیار دولت بود.

وی گفت: اما پیش بینی ما این بود که در آزادسازی قیمت، دولت مبنای قیمت بنزین را 400 تومان قرار دهد اما به هر حال از آنجا که از اختیارات دولت بود ما صرفا پیش بینی کرده بودیم.

رئیس کمیسیون ویژه یادآور شد: برنامه ما طبق مصوبه ای که داشتیم این بود که آزادسازی قیمت ها ظرف 5 سال انجام شود تا به نقطه هدف برسیم اما دولت با اقدامی که اکنون انجام داده هدفش این است که سریعتر اصلاح قیمت ها را به نقطه هدف برساند.

وی در پاسخ به این سئوال که نظر کمیسیون ویژه مجلس در این خصوص چیست، توضیحی ارائه نکرد و بیان نظر خود را به جلسه غیر علنی مجلس در صبح روز چهارشنبه (فردا) و در حضور وزیر موکول کرد.

به گزارش مهر، بر اساس گفتگوی تعدادی از نمایندگان مجلس با خبرنگار مهر، یکی از مواردی که قرار است در جلسه غیر علنی به وزیر اقتصاد یادآوری شود نحوه افزایش قیمت حامل های انرژی به شیوه فعلی است.

نمایندگان مجلس علیرغم ابراز خرسندی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و انعکاس آن با صدور یک بیانیه، نسبت به افزایش بالای قیمت حامل های انرژی دچار ابهام شده اند که قرار است درجلسه غیر علنی فردا که با حضور وزیر اقتصاد برگزار می شود نسبت به این قضیه سئوال کنند زیرا نمایندگان معتقدند این شیوه افزایش قیمت بر خلاف مصوبه مجلس است.

 

کد خبر 123721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز