همشهری آنلاین: سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به بحث در مورد تغییرات کابینه در این فراکسیون، از تهیه طرحی برای ضابطه مند کردن این تغییرات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در پایان جلسه فراکسیون اصولگرایان در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت:در ابتدای این جلسه، خبر تصمیمات فراکسیون به اعضای شورای مرکزی در خصوص انتخاب سخنگو، سایت اصولگرایان و کمیته‌هایی که باید فعال شوند داده شد که این کمیته‌ها با عناوین کمیته اقتصادی، کمیته فرهنگی- اجتماعی و کمیته سیاسی -امنیتی تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سخنگویی فراکسیون به بر اساس روال گذشته بر عده اینجانب قرار گرفت، با اشاره به مهمترین موضوع مطرح در جلسه فراکسیون، افزود: بحث عمده امروز این جلسه، در خصوص هدفمند سازی یارانه‌ها بود که اعضای فراکسیون اصولگرایان بر این عقیده اند که باید با همه توان و قدرت به دولت در انجام این کار سنگین و سخت کمک شود تا هدفمندی یارانه‌ها با امنیت و تعادل کامل به نتیجه برسد و حمایت کلی از اجرای این طرح وظیفه تک تک نمایندگان، ارکان حکومتی و همه مردم است.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه شروع اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها توسط دولت، شروعی بسیار خوب و وموفقیت آمیز بود، تصریح کرد: در خصوص پیش بینی چالش‌هایی که در آینده پیش می‌آید، قاعدتا نمایندگان سوالاتی از نحوه محاسبات اعداد و ارقام و سرعت اصلاح قیمت‌ها خواهند داشت.

باهنر با بیان اینکه مسئولان هم اکنون در جلسه در خصوص این مسائل بحث و گفت‌وگو دارند، ادامه داد: البته از وزیر اقتصاد و دارایی کشور و دست اندکاران این امر دعوت کردیم تا در جلسه ای که به صورت غیرعلنی خواهد بود، حضور یابند تا توضیحاتی ارائه کنند.

وی گفت: نمایندگان تاکید دارند که مسیر و شیب اجرا این قانون بر اساس تصویب آنها باشد و دولت این مسائل را که در بخش‌هایی دچار تندروی و کندروی می‌شود، کنترل و رعایت کند.

باهنر تاکید کرد: در مجموع مسئله حمایت از این طرح، وظیفه عمومی و ملی است که البته این حمایت تنها وظیفه فراکسیون اصولگرایان نیست.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه انتظار داریم تمام گرایش‌های سیاسی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حمایت کند، گفت: ما انتظار داریم تمام گرایش‌ها سیاسی موجود در کشور، فعالان اجتماعی و رسانه‌ای از انجام بهتر این طرح حمایت کنند.

باهنر به موضوع دیگری که در جلسه شورای مرکزی اصولگرایان مطرح شده است، اشاره کرد و گفت: البته در این نشست فراکسیون بحثی در مورد برخی تغییرات که در دولت شروع شده است و برخی شایعات حاکی از ادامه این تغییرات در برخی وزارتخانه هاست، داشت.

وی با بیان اینکه هنوز در جریان صحت و سقم این شایعات قرار نگرفته‌ایم، گفت: قرار شد توصیه‌هایی به ریاست جمهور و اعضای دولت شود تا این تغییرات در دولت با حوصله، دقت و محاسبه صورت گیرد.

نماینده تهران در مجلس از مطرح شدن طرحی برای ضابطه‌مندتر شدن تغییرات در کابینه دولت خبر داد و اظهار داشت: در این نشست همچنین پیشنهاد شده طرح یا لایحه‌ای به مجلس در ارتباط با تغییرات در دستگاه مجریه ارائه شود تا این تغییرات ضابطه مندتر انجام شود.

باهنر تاکید بر اینکه باید دید متقاضیان از این طرح چه می‌خواهند، افزود: این طرح باید طبق اصول قانون اساسی ارائه شود؛ چرا که نباید مسئولیت‌ها، وظایف و اختیارات نهادهای ممکلت با یک قانون عادی تغییر کند.

گفتنی است، در جلسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، صادق محصولی وزیر رفاه و تامن اجتماعی، محدرضا فرزین سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی و معاون وزیر اقتصاد و بهروز مرادی مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها حضور داشتند.

کد خبر 123822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز