عصر روز یکشنبه وقتی علی دایی از سمت سرمربیگری پرسپولیس استعفا داد، گمانه‌زنی‌ها در مورد انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس آغاز شد، این در حالی بود که سرپرست موقت پرسپولیس بعد از پایان بازی اعلام کرد سرمربی بعدی هم ایرانی خواهد بود.

بازیکنان تیم پرسپولیس

انتخاب جانشین دایی اما یک چالش بزرگ در این باشگاه است چرا که این تیم در وضعیتی بحرانی قرار دارد و هر مربی‌ای به راحتی هدایت این تیم را نمی‌پذیرد، در ضمن اکثر آنهایی که شرایط مربیگری در تیم‌های بزرگ را دارند در تیم‌های مختلف مشغول کار هستند؛ با این حال از مربیانی مثل حمید استیلی، فرهاد کاظمی، مصطفی دنیزلی و لوکا بوناچیچ به‌عنوان گزینه‌های مربیگری پرسپولیس نام برده می‌شود و شایعاتی هم در مورد بازگشت دایی به این تیم مطرح شده است.در این میان احتمالات مختلفی را در مورد نیمکت پرسپولیس‌ بررسی می‌کنیم و باید دید در نهایت مسئولان باشگاه در این شرایط بحرانی چه تصمیم خواهند گرفت.

حمید استیلی: او در سال‌های اخیر پای ثابت فهرست گزینه‌های مربیگری پرسپولیس بوده و با سرپرست موقت این باشگاه هم ارتباطی نزدیک و صمیمی دارد.اگر استیلی در شاهین بوشهر نبود شاید چند ساعت بعد از استعفای دایی، به‌عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب می‌شد ولی او با شاهین قرارداد دارد و همین موضوع مانع بزرگی برای پرسپولیسی شدن استیلی است. البته برخی رسانه‌ها از وجود یک بند در قرارداد او با شاهین خبر داده‌اند که براساس آن این مربی اختیار فسخ قرارداد را دارد ولی مدیرعامل شاهین این موضوع را تکذیب می‌کند.

کنگانی در این خصوص می‌گوید: «قرارداد استیلی روی فرم سازمان لیگ منعقد شده که این فرمی یکسان برای همه مربیان است و استیلی هم بدون بند و تبصره اضافه‌ای آن را امضا کرده است. ما هم پرسپولیس را به خاطر هواداران خوبش دوست داریم اما نمی‌توانیم کمکی به آنها کنیم و چراغ خانه‌مان را به دیگران نمی‌بخشیم.»صحبت‌های کنگانی نشان می‌دهد که پرسپولیس فعلا نمی‌تواند روی استیلی تمرکز کند.

فرهاد کاظمی: او جزو مربیان باسابقه فوتبال ایران محسوب می‌شود که سابقه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را دارد.البته علیپور دبیر ستاد تخلفات حرفه‌ای در مصاحبه‌ای اعلام کرده که هنوز تصمیم جدیدی در مورد صدور مجوز مربیگری کاظمی گرفته نشده است. این مربی اما در مورد حرف‌های علیپور می‌گوید: «در مورد وضعیت من باید آقایان کفاشیان، تاج، شریفی و رئیس حراست فدراسیون فوتبال حرف بزنند چون آنها تصمیم‌گیرنده هستند و من به برخی حرف‌ها که دیگران می‌زنند کاری ندارم.

در ماه‌های اخیر هر وقت بحث مذاکره تیم‌ها با من مطرح شد، آقایان مصاحبه کردند تا همه چیز را خراب کنند درحالی‌که تصمیم‌گیرنده افراد دیگری هستند. من از رئیس فدراسیون می‌خواهم که در این زمینه همه چیز را به‌طور کامل مشخص کند.» هر چند کاظمی جزو مربیان کارنامه دار فوتبال ایران محسوب می‌شود ولی در 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال همیشه برای انتخاب سرمربی ایرانی یک فاکتور مهم وجود دارد؛ اینکه مربیان این دو تیم پیشینه‌ای پرسپولیسی یا استقلالی داشته باشند.

دنیزلی و بوناچیچ: هر چند پرسپولیس زمان مربیگری مصطفی دنیزلی جامی به دست نیاورد ولی بازی‌های زیبای این تیم باعث شد تا این مربی ترکیه‌ای نزد هواداران تیم سرخ‌پوش محبوبیت خاصی به دست آورد. دنیزلی در سال‌های اخیر هم چند بار گزینه مربیگری پرسپولیس شد ولی قبول نکرد که به ایران بیاید و بعید به‌نظر می‌رسد که موضع خود را تغییر دهد. اسم لوکا بوناچیچ هم به‌عنوان یکی دیگر از گزینه‌ها مطرح است ولی این مربی در حال حاضر هدایت تیم دسته اولی گسترش فولاد تبریز را برعهده دارد و مسئولان این باشگاه با جدایی لوکا مخالفند.

بازگشت دایی: شایعه بازگشت دایی هم روز گذشته دهان به دهان پیچید و حتی این موضوع عنوان شد که بازیکنان پرسپولیس قصد داشته‌اند شب گذشته به منزل دایی رفته و او را برای بازگشت به پرسپولیس راضی کنند. به‌نظر می‌رسد قبل از بازی با سایپا سرمربی جدید انتخاب نشود و حسین عبدی روی نیمکت این تیم بنشیند.

این در حالی است که هواداران پرسپولیس در تمرین روز گذشته با سردادن شعارهایی خواهان برکناری عبدی و یحیوی شدند. ‌ سرپرست موقت پرسپولیس روز گذشته جلسه‌ای با بازیکنان داشت و به آنها اعلام کرد که تکلیف سرمربی پرسپولیس بعد از جلسه با سعید‌لو مشخص خواهد شد.

کد خبر 123660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز