یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

دایی پس از شکست در تبریز وعده داد که پرسپولیس را با عنوان قهرمانی ترک می‌کند ولی پنجمین شکست متوالی این تیم نشان داد که اندیشه‌های او در پرسپولیس به بن‌بست رسیده است.

علی دایی

پیروزی 4 بر یک صبای قم در ورزشگاه خالی آزادی، پرسپولیس را در 5 بازی اخیر به آماری فاجعه‌بار رساند: 13 گل خورده، 2 گل زده و بدون امتیاز. این شکست سنگین برای دایی چاره‌ای جز استعفا باقی نگذاشت؛ هرچند همه چیز در ورزشگاه حکایت از آن داشت که این آخرین بازی دایی روی نیمکت پرسپولیس است.

او پس از این شکست گفت: «شاید عدم‌همکاری من بتواند پرسپولیس را از این وضعیت خارج کند. قبول دارم که پرسپولیس بد بازی می‌کند اما بازیکنان من توانمندی‌های زیادی دارند. تصمیمم را گرفته‌ام و از فردا دیگر در کادر فنی پرسپولیس حضور نخواهم داشت.» شنیده می‌شود لوکا بوناچیچ، سرمربی فعلی گسترش فولاد تبریز و حمید استیلی که در شاهین بوشهر وضعیت مبهمی دارند، بخت بیشتری برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس دارند.

گل زودهنگام

همه منتظر دیدن واکنش پرسپولیس پس از 4 شکست متوالی بودند و صبا بدون 3 بازیکن اصلی‌اش حریف شکست‌ناپذیری به‌نظر نمی‌رسید. در دقیقه دوم اما تیم میهمان بودکه به گل رسید. سانتر ابوالفضل حاجی‌زاده از جناح راست با ضربه سر فرزاد حاتمی همراه شد و درحالی‌که شیث رضایی، نورمحمدی و حقیقی فقط توپ را نگاه می‌کردند تور دروازه پرسپولیس به لرزه درآمد.

انتظار می‌رفت پرسپولیس برای جبران گل خورده سراسر انگیزه شود ولی بازی بدون تاکتیک و نمایش ضعیف این تیم مثل هفته‌های گذشته همچنان ادامه داشت و حتی تیم دایی ضعیف‌تر از بازی‌های قبلی ظاهر شد. در این میان بازیکنان صبا بازی منظمی را به نمایش ‌گذاشتند و در دقیقه 27 بود که شوت وحید حمدی‌نژاد از پشت محوطه جریمه به تور دروازه پرسپولیس چسبید.

این گل مثل یک آوار سنگین بر سر پرسپولیسی‌ها بود. این گل اما پایان بازی ضعیف سرخ‌ها در نیمه اول نبود؛ چراکه صبا در دقیقه 31 گل سوم را هم به ثمر رساند تا یک نتیجه باورنکردنی رقم بخورد. در این لحظه حاتمی روی پاس عمقی داود حقی از تله آفساید فرار کرد و در موقعیتی تک به تک توپ را به محسن بیات داد تا او دروازه خالی پرسپولیس را باز کند و نیمه اول با نتیجه 3 بر صفر به سود تیم میهمان به پایان برسد.

انتظار می‌رفت روند بازی ضعیف پرسپولیس در نیمه دوم تغییر کند و اخراج میرشفیعیان، مدافع صبا در دقیقه 49 می‌توانست کار پرسپولیس را آسان‌تر کند. سرخ‌پوشان نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند ولی چند دقیقه بیشتر نگذشت که باز هم بازی ضعیف و بی‌هدف از سوی این تیم شروع شد و حتی کار به جایی رسید که حمدی‌نژاد در دقیقه 60 گل دوم خودش و گل چهارم صبا را به ثمر رساند.

سکوهای هوشمند

در نیمه اول و حتی هنگامی که پرسپولیس گل سوم را دریافت کرد، تماشاگران این تیم یکصدا علی دایی را تشویق می‌کردند ولی در نیمه دوم جهت‌گیری لیدرها تغییر کرد و تماشاگران پرسپولیس به تبعیت از آنها خواهان جدایی دایی شدند. به گزارش ایسنا، آنها با گفتن: «علی دایی همین امشب آبروریزی رو جمعش کن» خواهان جدایی او شدند که البته این اتفاق افتاد. اما بر خلاف بازیکنان و کادر فنی، مدیریت باشگاه از شعارهای انتقادی در امان ماند.

در این شرایط تک گل سپهر حیدری در دقیقه 93 تحت‌الشعاع اتفاقات سکوها قرار گرفت. در پایان بازی وقتی دوربین چهره بازیکنان پرسپولیس را نشان می‌داد به‌خوبی مشخص بود که آنها بهت‌زده هستند و باور نمی‌کردند که تیمشان دچار چنین سرنوشتی شود. چهره دایی هم دقیقا شبیه همان روزی بود که تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2010 در همین ورزشگاه مغلوب عربستان شد. دایی ساعاتی پس از آن باخت از تیم ملی برکنار شد و این بار هم مجبور شد از نیمکت پرسپولیس خداحافظی کند. حالا باید دید مربی بعدی می‌تواند این تیم بحران‌زده را نجات دهد؟ همه نگران وضعیت پرسپولیس هستند.

کد خبر 123544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز