جمعه ۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروهی از دانشمندان انگلیسی در تحقیقات خود کشف کردند که برای آموختن یک واژه خارجی مغز تنها به 15 دقیقه زمان نیاز دارد.

مغز

به گزارش مهر به نقل از تلگراف، ، نوروساینتیست‌های دانشگاه کمبریج دریافتند که وقتی یک زبان خارجی یاد گرفته می‌شود برای آموختن یک واژه جدید کافی است که آن را 160 مرتبه تکرار کنیم.

نتایح این تحقیقات نشان می دهد که برای آموختن واژه جدید یک زبان خارجی مغز برای تمایز این واژه با لغت‌های قدیمی به 15 دقیقه زمان نیاز دارد.

این دانشمندان به منظور دستیابی به این نتایج، آزمایشاتی را بر روی 16 داوطلب انجام دادند. در این آزمایش، سیگنال‌های مغزی داوطلبان درحالی که به واژگان آشنا گوش می‌دادند ثبت شد. سپس از آنها خواسته شد که یک اصطلاح اختراع شده را تکرار کنند.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: "در آغاز، مغز باید یک کار سخت را برای تشخیص این واژه اختراعی انجام می داد. پس از 160 بار تکرار واژه که 15 دقیقه به طول انجامید، این واژه بر روی حافظه ذخیره شد به طوریکه کاملا با واژگان قدیمی قابل تمایز بود."

بر اساس این گزارش نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که برای یاد گرفتن یک زبان جدید کافیست که به آن خوب گوش داد. این کشف می‌تواند در توانبخشی افرادی که سکته مغزی بر روی توانایی‌های زبانی آنها اثر گذاشته است کاربرد داشته باشد.

کد خبر 123343
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز